Anbefalte innlegg

hvordan er det å få den gokjent med dette? har hørt flere som har problemer med dette sette å gokjening.

 

Ja, har hørt at noen har problemer med godkjenning av slikt breddekit. Men hovedproblemet er vel at det ikke finnes TUV papirer på dette, men uansett lar det seg gjøre å godkjenne. Det første eg gjør er å skrive en søknad til biltilsynet, og forklarer problemet der eg søker om tilatelse om å montere dette. Det er viktig å dokumentere alle byggetrinn med bilder og forklaringer hele vegen, som jeg legger frem ved godkjenning. Så må jeg legge frem matrialsertifikat på glassfiberen, og nødvendige papirer / kvitteringer for import slik at dei ser hvem som leverer / produserer stylingen. Og i tillegg til dette må jeg jo følge nødvendige foreskrifter, dvs sveise på riktig måte der jeg kutter vekk hjulbuene.

 

Håper dette var forståelig : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er tid for vinkelsliper og sveiseapperat ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Abonnerer :9

stilig prosjekt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er første hjulbuen limet fast : rock :

10.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner med dette blir rått

 

 

 

 

 

 

 

abonnere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fulgte med på den forrige byggetråden, so må selvfølgelig følge med her også :)

Har sett den forrige Passaten et par ganger i Molde, og den såg bra ut de gangene eg møtte den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må man følge med på :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er eg begynt å fuge tett på innsiden...

21.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Freser opp rundt hele skjøten, slik at eg får trykt fiber inn i skjøten, uten at der blir luftlommer... Dette for å slippe rust og sprekker i fremtiden.

17.jpg

18.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsterket fibersparkling..

23.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska følge med her:)

Klar til sommern?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ska følge med her:)

Klar til sommern?

 

Ja, til sommeren skal eg nok vere klar... Planen er å vere klar i slutten av Mai:p Tviler på jeg rekker Mai-treffet på Rudskogen, men skal rekke Gatebil i Mai på Våler, og så skal eg så klart på VW-hovedtreffet på Våler i Juni;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har eg begynt å komme i mål med exos byggingen :)

22.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er noen uker med sparkling igang..hehe: rock :

Sparkler sammen alle skjøter og overganger, og deretter kutter dei opp igjenn... Da blir resultatet mye bedre: smil :

25.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er Passaten begynt å vise den nye formen sin...Blir litt breiere ja..: rock :

26.jpg

27.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fett med Ditec-merke bakpå!: rock :

 

Neida, denne blir grisefet! Sparkler du og kapper opp for å få smalere skjøter?

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor kappe?? Har en coupe q med ur bredding og den er sikkert sparke sammen. Å det synnes jeg er line fint som skjøt. Men tanker da bare mellom framskjerm sideskjørt og bakskjerm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor kappe?? Har en coupe q med ur bredding og den er sikkert sparke sammen. Å det synnes jeg er line fint som skjøt. Men tanker da bare mellom framskjerm sideskjørt og bakskjerm.

 

Ja, har sett mange biler som er sparklet sammen som du nevner, og i mange tilfeller er det finere ja. Har vert med å gjordt det mange ganger. Men det er lite praktisk. Skulle jeg vere så uheldig å ta i bakken med sideskjørtene, skadet dei med jekk, løftebukk o.l eller skade dei av en eller annen grunn, så er det bare å få lakket nye, og montere på. Mye mer kostbart vist dette var sparklet sammen.

Siden jeg skal motivlakkere, så må jeg spesielt tenke på dette.

Og så er det no kjekt å kunne ta dei av, med tanke på rustbehandling i fremtiden :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ja fårstår den. skal du ha den så lenge så du må rustbehandle den da?? hehe. aldrig kommet så langt på noen av bila mine jeg.

men må si det går bra fremover her. det er bra. er bare å lege ut mange bilder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er i rute Ole Johnny... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ja fårstår den. skal du ha den så lenge så du må rustbehandle den da?? hehe. aldrig kommet så langt på noen av bila mine jeg.

men må si det går bra fremover her. det er bra. er bare å lege ut mange bilder.

 

Har aldrig hatt en bil mer enn 3 år, og det var min andre passat: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er i rute Ole Johnny... ;)

 

Supert Håkon :tilber:

 

Sender deg en mail...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.