#1 Skrevet April 11, 2005 Det er absolutt et behov for et utfyllende møte for oss på Nordmøre. Vi har mange ting å diskutere, og få klarhet i aktiviteter vi skal foreta oss og delta i. Håper folk har tid til et litt lengre møte enn de vi har hatt tidligere. Møtested foreslås denne gang Kristiansund, og det hadde vært fint om en av dere mest aktive i byen finner et egnet sted å være. Tenk gjennom innspill og ting som dere vil ha frem på møtet, gjerne noter på forhånd. Så kommer neste punkt, som er det vanskeligste for oss her på Nordmøre: tidspunkt. Dessverre passer ikke alle dager alle like bra, og jeg trenger derfor hjelp til å fastsette en dato. Når jeg omsider har fått en del tidspunkt, kan jeg forhåpentligvis legge en kabal som vil passe de fleste. Siden det nå også er nattferge, er mulighetene åpne for et mer sosialt samvær, og bli litt bedre kjent enn vi blir gjennom forumet. Skriv nå inn ALLE som har tilhørlighet til lokallaget. Våre nærmeste lokallag er selvsagt også velkomne til det sosiale samværet etter møtet Foreløpig forslag er fredagskveld 15/4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 12, 2005 Tror det er på høy tid med ett nytt møte i lokallaget ja! Den datoen som har blitt foreslått foreløpig passer meg godt. Sted å møtes? Skal vi være her i Kristiansund, så er ett midlertidig forslag fra meg 'Onkel', for de som vet hvor dette er. Dette er, sett ifra mine øyne, en meget sosial plass med muligheter for kjøp av forfriskninger med diverse Dette er en populær plass, og da spørs det selvfølgelig hvor mange vi blir som møter opp. Blir vi mange kan det bli smått med plass, da det som sagt bruker å være en del folk der. Det kan allikevel kanskje finnes en utvei, 'Lille Onkel', en avdeling i etasjen over, som det er muligheter for å disponere. Men dette avhenger igjen av hvorvidt 'Onkel' selv skal ha arrangement der eller ikke. De bruker å ha det av og til... Men vi er åpen for andre forslag!?! Vi begynner å få noen saker som bør diskuteres, f.eks. VW-Audi Nordvest 2005, vårmønstring arrangert av Molde (noen som vet om det blir noe av dette i år?), samkjøring til treff i vår/sommer, faste lokallagsmøter?, eventuelle egne arrangement, samt at det er snakk om noe aktivitet på Frøya. Men alt dette diskuterer vi videre under ett møte. Som Oddbjørn skriver, tenk igjennom innspill etc. som dere vil ta opp på møtet, og vær nå aktiv og kom igjen! Kom gjerne også med innspill her på forumet for hvilken dato som passer etc, vi vil ha med oss alle, selv om dette desverre ikke alltid lar seg gjøre. Men vi prøver å få med oss flest mulig! Selv skal jeg si ifra til de jeg vet om blant mine bekjentskaper som er medlemmer, men som ikke er aktive på forumet. Har sagt det til de tidligere, men de er så trege, forventer å få servert ting i hendene, men skal ikke gjøre noe selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 12, 2005 Et kjent uttrykk; det går ikke fremover med bare hengere... Vi har ikke blitt velsignet med så store oppmøter før, men håper jo det vil komme noen flere nå som vi har møtet i byen, der majoriteten av medlemmene befinner seg. Avvent litt med å ordne sted osv, siden jeg tviler sterkt på at tidspunktet passer for mange Om møtet kunne blitt holdt på kveldstid i byen, er det vel kanskje også muligheter for en liten vervekampanje:) Det som er litt overraskende, er at veldig mange av medlemmene fortsatt ikke har betalt kontigent for året. Hadde ventet noe helt annet nå som vi holder på å etablerer et lokallag. Hmm, håper grunnen er at mange bruker giro... Eller er problemet at vi har gjort en for dårlig jobb i lokallaget Uansett har vi et behov for flere aktive for å nå målene våre, hvordan vi skal få til dette -og mye annet får vi diskutere under det sårt trengte møtet. Snakket ikke Helge om en sms-runde for å gjøre ting kjent? Det er veldig få av medlemmene som sjekker mailen sin daglig, og dessverre enda færre som er registrerte og/eller forumbrukere. Edit: Uansett om det passer fredag eller ikke er behovet for et møte like stort, og om det er bare kveldstid hverdagene folk har litt anledning, håper jeg at en kveld kan ofres for å få det mye mye morsommere siden. Vis nå at det var behov for et lokallag på Nordmøre!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 12, 2005 Helge snakket vel om en SMS-runde eller noe slikt ja. Jeg regner med at han leser denne tråden selv snart og responderer på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 13, 2005 15 april passer meg utmerket, jeg reiser ut den 19. Hadde vært artig å se hvilke andre gærninger som er medlem, sitter å gjetter nå når jeg er ute å kjører... (hmm... han er sikkert medlem, med DEN bilen så...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 13, 2005 Kaller du oss gærninger? Tror heller det er du som er gærning som sitter å gjetter hvem som er medlem når du er ute å kjører Men ser du en "gærning" i en sølvgrå tilnærmet original A80 er det nok meg... Joda, det hadde vært artig å fått sett og hilst på andre medlemmer. Kjekt å ha et ansikt til navnet. Men jeg har et inntrykk av at det var flere fra vårt distrikt som var aktive før dannelsen av lokallaget... gjorde vi noe galt i å danne lokalleg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 13, 2005 Kaller du oss gærninger? Tror heller det er du som er gærning som sitter å gjetter hvem som er medlem når du er ute å kjører Men ser du en "gærning" i en sølvgrå tilnærmet original A80 er det nok meg... Joda, det hadde vært artig å fått sett og hilst på andre medlemmer. Kjekt å ha et ansikt til navnet. Men jeg har et inntrykk av at det var flere fra vårt distrikt som var aktive før dannelsen av lokallaget... gjorde vi noe galt i å danne lokalleg? He he Du ser jo det står "hvilke ANDRE gærninger" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 13, 2005 Helge snakket vel om en SMS-runde eller noe slikt ja. Jeg regner med at han leser denne tråden selv snart og responderer på den. Du skriver på slik en festelig måte Eskild =) hehe Ord som "responderer" er for mitt vokabular ett noe uvanlig ord... De mest vanlige lydene er uff, tjaaaa, joa, mm, ok Joa. Kan vel ordne med masseutsendelse av SMS på mother.netcom.no Men da må jeg kjøpe meg nytt kontantkort først =) OddBjønn sjekk PM (liste) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 13, 2005 Hehe, må prøve å være litt festlig iblant. Du skjønner det Helge, det er viktig at jeg som sitter som sekretær i det "lokale styret" ordlegger meg grammatisk rett og bruker korrekt ordstilling overfor mine med-medlemmer, dette for å være med på å sikre norsk rettskrivings framtid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 13, 2005 Sender over en liste til deg straks Helge, har vært på jobb frem til nå. Et lite problem er jo at mange kun har registrert fasttelefon da men... Da sier vi fredag da, og Eskild kan jo undersøke litt nærmere mulighetene for lokale finn også ut et passende tidspunkt. Slik som jeg forsto det så passer det ikke like bra for alle at møtet drar ut sent, så tilstreb at møteaktiviteten blir unnagjort til en folkelig tid. Sosialt samvær utover de sene timer styres jo selvfølgelig selv. Edit: Helge og Eskild; prøv å avklar dette tidligst mulig i morgen slik at vi får det klappet og klart. Eskild kan gi tilbakemelding til Helge om tid og sted så vi får til denne sms-saken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 13, 2005 Hmm, dette ble litt vel kort varsel for meg. Jeg er på kurs på ett eller annet hotell i nærheten av gardermoen og blir borte til søndag. Men som Oddbjørn sier, det kan aldri passe for alle. Bare synd det ikke skulle passe for meg Jeg får vel et fyldig referat Svein: Meg ser du i en tilnærmet helt uorginal A80 B3.5 i 435 safran lakk (*Stolt*, har lært meg lakkoden for å kjøpe lakkpensel på mandag) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 14, 2005 'Onkel Cafe' er jo åpent det meste av døgnet, så dit kommer vi å går som vi selv ønsker. Eneste problemet kan være hvis vi skulle bli overrasket og fikk 'svært mange' oppmøtte, da kan det bli mangel på sitteplasser. Det drøyer nok litt utpå dagen før jeg får sjekket opp noe, da jeg har heldagsprøve i astronomisk navigasjon i morgen Noen som vil hjelpe meg Edit: Blant annet på hjemmesiden til 'Onkel Cafe' så står det ikke oppført noe arrangement på 'Lille Onkel' i morgen. Skal vi sitte på 'Onkel Cafe' får vi egentlig bare møtes der til et avtalt tidspunkt, men når passer det for folk? Og skulle vi bli mange frammøtte, og det skulle bli trangt om plassene, får vi snakke med betjeningen for muligheter å sitte på 'Lille Onkel'. Skal vi avtale å sitte på 'Lille Onkel' på forhånd, må vel plassen eventuelt leies, og gjerne avtales en tid på forhånd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 14, 2005 Må snart ha bekreftelse på : Dato - Klokkeslett - Sted Med en gang jeg får disse tre bekreftet så går SMS sending ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 14, 2005 Ta kontakt med Eskild om det! Begynner å haste litt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 14, 2005 Har snakket med Helge, og jeg har sagt kl.17.30 på 'Onkel Cafe' i morgen! Håper på et brukbart oppmøte denne gangen da, selv om jeg er redd det blir et litt kort varsel for mange. Edit: Blir det fint vær i morgen, hadde det kanskje vært muligheter for å ha tatt en samling utendørs en plass etter at vi har 'diskutert' fra oss? Da kunne vi eventuelt ha studert litt bilene til hverandre (selv om jeg ikke har så mye å vise fram ) og kanskje tatt noen bilder, vi trenger det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 14, 2005 Godt tidspunkt, og god ide. Noe av meningen med dette møtet er jo bli-kjent-med-faktoren også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 14, 2005 Jepp, hadde vært kjekt om vi fikk sett noen 'nye' ansikt! Noen som har et brukbart kamera da? Jeg skulle hatt noen gode bilder å sendt inn, de jeg har er for dårlig kvalitet på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 15, 2005 56 SMS send nå! Kan dere hr på forumet bekrefte med sms svar til avsender (meg) at sms er mottatt. Så er jeg sikker på at det ikke er noen feil. Nå er det TIME igjen. Adjø for nå =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 15, 2005 Ser ut til at det har funka greit. Håper vi blir noen da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 15, 2005 SMS er mottatt. Har ikke fått noen tilbakemelding om disse, men har fått beskjed om at Kay og Øystein dessverre uteblir, i tillegg er det tvilsomt at Per og Eva får tid. Vi får skrive et referat til disse i etterkant. Håper mye folk stikker nesen innom i kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 15, 2005 SMS er mottatt. Har ikke fått noen tilbakemelding om disse, men har fått beskjed om at Kay og Øystein dessverre uteblir, i tillegg er det tvilsomt at Per og Eva får tid. Vi får skrive et referat til disse i etterkant. Håper mye folk stikker nesen innom i kveld. Tror nesten vi må leie inn noen cowboyer med lasso for å få så spesielt mange fler enn sist.... Trist, men mest sannsynlig sant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 15, 2005 Meldingen fikk jeg tidligere ja! Hmmm, når så mange av de 'faste' oppmøtte uteblir, så er det vel fare for at vi blir færre enn vi har vært tidligere... men jeg tror i allefall jeg skal ha greid å fått med meg en til, litt positivt bare det Har Øystein forlatt byen igjen nå da? Hilste på han når han var ute "å rånet i byen" igår ettermiddag, hehe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 16, 2005 Et lite bilde fra lokallagsmøte Fikk gledelig 3 nye representanter som vil stille opp for lokallaget Ikke-deltagende som har satt seg villig til en lokallagsinnsats vil snart få et referat fra møtet vi mail/nyhetsbrev. Hmm; tre Golf, en Vento, en Passat og en 80...er det Golf-klubben vi er medlemmer i??? Still opp på neste lokallagsmøte 20.mai kl 18 på Cafe Onkel! Edit: Slik som jeg forsto det var det kun Per som hadde levert gode nok bilder til Eskild om artikkelen i Treffpunkt. Gode nok bilder krever høy oppløsning og leveres Eskild i god tid før 22.april! http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=23631 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 17, 2005 På fredag ble det avholdt, det jeg vil kalle ett vellykket, lokallagsmøte. Så mange oppmøtte var det ikke, men allikevel tre 'nye' som møtte opp! Det ble tatt noen bilder, og jeg legger ut noen eksempler her... Ellers er, som Oddbjørn skriver, neste lokallagsmøte 20. mai kl. 18.00 på 'Onkel Cafe' i Kristiansund, oppfordrer alle lokallagsmedlemmer til å møte! Medlemmer fra andre lokallag er selvfølgelig også velkommen! For å sette et navn på ansiktene på noen av våre medlemmer, så viser første bilde (fra vensre) Helge Fredriksen, Bjørnar Eresvik, Oddbjørn Olsen og Svein Larsen. Underskrevne sto selv bak kameraet Bilde nr. 2 viser Golf'ene til henholdsvis Bjørnar og Oddbjørn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 17, 2005 Ett bilde til som viser Passat'en til Svein... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...