Anbefalte innlegg

Selger min A4 quattro b7 1,8 T 2005 modell. 114 000 km

 

Bilen har motorhavari. dvs at motoren har lite oljetrykk antagelig pga slakk i rådelager.

 

Det må byttes motor. jeg har sjekket litt og har fått pris på ny motor for ca 25 000kr + montering.motorkode BFB. NB: bilen er i daglig drift og går for egen maskin.

 

Bilen er akkurat Eu godkjent og har akkurat fått skrevet inn senkesett i vognkort.

ellers så har bilen sort skinn intr.xenon, Bose anlegg. RNS-E navigasjon ,multifunksjonsratt, bluetooth, cruise, kjørekomputer.18" Rs4 II med pigg. og tomasson 20" sommer.. frontmontert IC. Forge 007 resirk . Blå silikon innsugslange og SW fra johan chipsenter.bilen har også S4 sidelister ,S4 diffusor S-linefanger med orginal RS4 grill. S-line baklukespoiler.Sota bakrute ,men rakk aldri å sote resten...bilen er veldig tight og fin i styring og understell. Alt ble jo fikset til eu nå for en knapp mnd siden, greenstuff bremseklosser. Har lagt 3m karbonfilm på intr. Lister.

 

Bilen selges som den står for 180 000. - Da har du mulighet til å fikse deg en billig quattro B7.

 

Bilen er jo helt rå , men kona skal ha toruan og da har vi bestemt oss for å selge denne.

 

jeg har egentlig tenkt å bytte motor å selge etterpå,men legger den ut her først hvis noen er intressert i å kjøpe og ordne dette selv.

 

Audienmintomason003.jpg

Audienmin072.jpg

her er ett gammelt bilde, jeg har byttet ratt og montert cruise etter dette bilde

016.jpg

rattet er tykkere enn orginale b7 s-lineratt og det har større pattær!

acc2.jpg

et bildet av 3m folien ,men nå er det s-line girkule i bilen.

carbon008.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd at slikt skjer med en så fin bil.. lykke til me salg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker, kommer antagelig til å bytte til ny motor også legge den ut for salg,men ville bare legge den ut her først tilfelle noen ville gjøre bytte-jobben selv , kan jo komme billig ut av det hvis du gjør det selv.

 

evt. bygge om til 2,7 tt, det hadde vært rått!.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du fått pris på ny motor til 25000?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du fått pris på ny motor til 25000?

har ringt endel rundt idag og fått litt priser , den motoren er kun en nyoverhalt motor fra sverige, så må ny turbo og diverse,,,,,,men det meste flyttes bare over fra den gamle. så "ny" var vel egentlig litt feil,men jeg mener en erstatter..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye forlanger du for den om motor hadde vært i ok stand?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at motor er byttet skal jeg legge den for salg for 230 000kr. Bare så det er nevnt så er bilen i daglig drift. Men det lukter brent olje av den, og den mister oljetrykket når olja blir varm og jeg kjører på lavt turtall eller bilen står på tomgang, må da gi litt gass så får jeg trykk igjen. Så bilen kan kjøpes og kjøres hjem med egen maskin. Men motor er kaputt og må byttes for at bilen skal bli noe å ha. Bilen kan selges for noe lavere pris men da uten navi og og felger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikkje oljepumpa di da? Sila til disse bruker jo å tette seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikkje oljepumpa di da? Sila til disse bruker jo å tette seg.

 

har bytta sila for 3 uker siden og oljepumpa var ok, men han fant metall-biter i bunnpanna og motor var noe helt forjævelig møkkete inni... det er nok slark i veiv eller rådelager eller noe som gjør at ved lavt turtall klarer den ikke å holde oljetrykket oppe, dette resulterer i at den spiser turboer.kjøpte ny turbo fra gik turbo i sommer og den er strax gåen: eek :, før det spiste den en GT2860rs etter bare 3 mnd.: eek : og før det tok den den orginale: eek :

 

men som nevnt så bruker vi bilen hver dag og den virker greit,men noe langtur kan vi ikke kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er disse "nye 1.8t" kontra god gammel AEB fra b5? Ante en liten plan her da den jeg har i min B5 har hiddensprut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er disse "nye 1.8t" kontra god gammel AEB fra b5? Ante en liten plan her da den jeg har i min B5 har hiddensprut :)

ja da er det bare å flytte over motor da...:) motorfestene er like de..

 

jeg har hørt fra flere her nå at denne longlife greia er skyld i flere av disse tilfellene. da jeg ringte nbs for å høre etter ny motor spurte han" har du å mista oljetrykket?" så dette er nok en sak som har skjedd før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva girkassen på disse tåler da? Utveksling? Har rs2 drivlinje og..:P

 

Frister VELDIG med ny bil om dagen,og B7 er ikke feil ;) Mon tro va det koster å få fraktet den her til Troms da? Tror ikke jeg tar sjansen på å kjøre den 1500km ++ hjem?

 

Lufter litt tanker her, sletter om du vil det altså.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er bare å lufte, den kan ikke kjøres på lengere turer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne bilen er ikke lengere til salgs, jeg skal bytte motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.