(Ålesundsområdet) Ønsker hjelp til å resette og lese ut feilkoder på '05 touran

Anbefalte innlegg

Mulig lang tittel, men jeg prøver.

 

Mitt kjære hatobjekt trenger å få resatt feilkodelistas i og i etterkant få lest ut det som er igjen. Er det noen som bor i Ålesund/Sula/Giske/Skodje-området som har utstyret og har tid f.eks. en eller annen gang i morgen (søndag 26.02)? :-)

 

Om noen skulle ha muligheten kan de eventuelt kontakte meg på 922 43 148. Jeg kan selvfølgelig betale noen kroner (eller sette igjen en seksing med øl) for hjelpen. Eventuelle svar her vil og gi meg en epost :-)

 

Bakgrunn for anmodning: For noen uker siden sto jeg opp en søndag og møtte på flatt batteri. Det passet perfekt siden bilen allerede var full av bikkjer, dame og skiutstyr. Stusset litt på det siden vi hadde vært på et par litt lengre kjøreturer dagen før, men lagå. Jeg var usikker på hvor gammelt batteriet var lell. Ringte NAF og en kar fra Ric(c?)o bil ringte meg opp igjen snarlig etterpå. Han tok med seg et nytt batteri som han monterte. Flott! Det var på tide lell.

 

Spol fremover 4 dager. Står opp, skal på jobb. Får ikke start. Flatt batteri. What? Ok. NOE trekker strøm. Jeg hadde ikke tid til å feilsøke noe særlig på noen dager, så jeg kjøpte meg en hjelpestarter og en batterilader (begge deler er sammehva kjekt å ha).

 

Så kom dagen i dag. Jeg har i mellomtiden funnet ut at det er et relé som står og jobber når bilen er låst (og tilsynelatende kun når bilen er låst..). Det fortsatte å jobbe selv om jeg nappet ut sikringen til sentrallåsen. Kamerat sitter i førersetet og jeg begynner å nappe sikringer i motorrommet. En av gangen og han gir meg tommel ned. Da jeg kom til sikring F24 som (ref denne siden) er "24 (10A) = Auxiliary heater, Data link connector (DLC), heater / Air Conditioning (A/C), light switch" traff jeg blink. Flott! Da vet jeg i det minste litt mer. Setter den tilbake og starter opp. Nå rapporterer bilen plutselig feil på airbag. What? Ok. Jeg var ute med den sirkingen (F9, se link over for referanse).. Kanskje derfor? Sammehva så er nå spørsmålet om det faktisk ER et problem med airbag, eller bare en feil henger igjen.

 

Jeg var innom møller, men ingen der ønsket å gjøre noe sånt i dag..

 

mvh

Kjetil Skagset

Frustrert Touraneier...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sweet. Du hjalp meg sist gang og. Sender deg ei melding her på forumet.

 

Takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for meget god hjelp. Airbagfeilen er nå borte og møller tar inn bilen på onsdag for å se på ledningsbrudd til skiltlysene i bakluka. (den ble byttet i ~septemberish på garanti)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.