S4 C4 94 modell med litt småfiks.

Anbefalte innlegg

Lufter bilen litt da jeg blir student etter sommeren, og da ikke har råd til en så sprek bil desverre.

 

Er en 94mod registrert i 93, så ingen UFO bremser på denne. Har bygget den original etter jeg tok over den, så hele bilen er original nå men med 280chip. Ettermontert bredbånds lambda med AFR som er montert løst, liggende i hanskerommet eller setter den fast i glipen på hanskerommet, slikt at man slipper noe jalla greier som man har synlig fremme.

 

Ellers er det satt på nye Bilstein dempere fremme, original fjærer montert, så bilen er skyhøy, men utrolig stiv. De på forumet som har sottet på i bilen er imponert over at det er en av de strammeste bilene de har sottet på med på tross av høyden. Har senkefjærene fortsatt og slenger de med, i tilfelle noen vil senke bilen igjen.

 

Er montert ny Forge resirk ventil, og original IC. Bilen sviver fint og motormessig skal den være bra. Toppen ble overhalt av forrige eier, nylig byttet bak kalipere til nylig overhalt og sandblåst/lakkert original S4 kalipere.

 

Byttet til bakluke fra audi hundre som er fullt fungerende og god, siden den gamle var gjennom rustet. Bilen er bygget som en sleeper, så er fortsatt Audi 100 2.6E emblem på bakluke.

 

Har en brukt original S6 fanger som skal/må lakkeres og monteres i stedet for jalla RS4 replika fanger som er på nå, samt hengerfeste med fanger liggende som skal monteres og trenger lakk også hvis ikke jeg bare bruke fangeren som står på.

 

Lys i alt innvendig, rimlig strøkent lyst/beige quattro interiør. S8 replika sommerfelger 18" følger med, samt 16" vinterfelg og dekk.

 

Diffsperre og 4x4 funker perfekt og ellers skal alt være i bra stand.

 

Har rust rundt ene bakerste lista, men dette skal jeg få fiksa, ikke noe store greier. Samt det lekker litt vann inn i venstre side bak, så skal få fikset bunnen på ene brønnen ved bremselyset og få tettet der det lekker.

 

Vil påstå at eneste kjipe som egentlig koster noe er girkassen, er en 01E 6trinns kasse som står i bilen, god og tight kasse. Men sjaltemuffa og syncro ringer på 1 og 2 gir er dårlig, så litt vrien i 1 og 2 gir hvis man ikke er vandt med det. Jeg hadde planer om å få fikset det eller bytte kassen til sommeren, men ikke kommet så langt enda. Holder nok ut året uten problem tror jeg. Er i følge forrige eier oppgradert clutch og trykkplate på bilen, husker ikke hva slags det var i farta, men mener det var sachs.

 

Er tatt 4hjulskontroll og justering på bilen etter heising til original høyde. Ellers skal alt driftsmessig og motormessig være i bra stand og har ikke klart finne noe mer enn det med kassen og det lille rustet som er nevnt.

 

Bilen har Simmons bakpotte 3", men er ikke bygget om fra original til 3" fra turbo og bak til potta. Fikk eksosen montert skikkelig da jeg tok over den. Leverte den inn og fikk sveisa og ordna skikkelige fester.

 

Følger med en hjemmesnekra downpipe fra forrige eier, samt masse ekstra original knapper og diverse annet. Har original emblem som fulgte bilen og ellers en del div snacks.

 

 

Er interessert i bytte i en mer økonomisk bil foretrekklig med firehjulstrekk, eventuellt rent salg for en fornuftig sum.

 

Bilen er grønn og ikke noe glansbilde i lakken, da det har vert tatt litt lakkrust av forrige eiere, og lakkertover med original lakk. Men helt kurant i forhold til alder.

 

Bilde før bilen ble heiset, FMIC fjernet og replika fanger kappet litt.

6338940304_77cd77f49a_b.jpg

 

 

PRIS : Ikke noe konkret satt, da jeg er litt usikker på hva bilen er verdt slik den står i dag, men legger den til samme pris som S4´ene med automatkasse ligger på. så tenker 35k og oppover i teorien. Men ikke sikkert jeg selger den for det hvis ikke jeg finner noe kurant til rundt det samme som kan erstatte den.

 

Lagt til etter 6 Days 18 Hours:

 

Ser ut som bilen er solgt, forutsatt at kjøper ikke drar noen stunt før han henter den =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.