Låne 19" felger til godkjenning?

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen 19" felger jeg kan låne når jeg skal godkjenne bilen?

 

De må være 8,5x19" ET45/40 med 225/35-19 dekk.. Dette skal visst gå an å få inn i vognkortet :)

 

Takk på forhånd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke felger å låne deg, men må du ha felgene for å få de godkjent? Holder det ikke med TUV på felgene?

 

Da jeg registrerte BMWn min nå så viste jeg kontolløren kun papirene på felgene, så skrev han de inn i vognkortet.

 

Jeg hadde samme dim som du trenger på 5er Golfen jeg hadde, og han kjakan på BT ville ikke godkjenne disse uten TUV, selv om felgene stod på bilen og alt var ok. Måtte skaffe TUV, fant da papir på noe Schmidt felger og da var alt ok.

 

http://www.german-wheels.com/felgen/gutachten/Teilegutachten_19_Zoll_CC-Line_Felgen_VW_Golf_V,2631.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Petter :) Jeg har hvertfall fått inntrykk av at jeg må ha felgene på bilen for å godkjenne de? : klø : Skal bestille time i dag, så kan høre med de ang. dette..

 

Takk for papirene, har funnet noen andre selv.. Her finner man det meste for de fleste biler :)

 

Disse fant jeg til min: http://www.aez-wheels.com/certificates/00043558/43558534.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser nå at papirene jeg la ut var feil. Stod Golf i linken, men ikke noe i dokumentet. Ser ut som de du fant er helt riktig.

 

Kan være de vil se de på bilen, men hvis man har riktige papir så skal man ikke trenge det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en som tok med en felg her nå, og tuv. men han fikk beskjed om att tuv ikke trengtes bare felgen var merket med info som da igjen stemte med hva som skulle være på bilen (innenfor krav osv) MEN den måtte være montert for og se den ikke subbet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok det som er mest vanlig ja. Jeg slet med BT i Drammen da felgene jeg hadde var fra UK og hadde ikke TUV.

Ene framfelgen stakk faktisk utenfor skjermen på den tidligere Golfen min, men pga TUV så ble det godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg bare få lånt meg noen felgs ser det ut som! Mulig Møller vil låne meg noen? : klø :

 

Har du papirer på noe sånt Joachim? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå bestillt time for godkjenning torsdag 15. mars kl 08:00 :)

 

Spurte om det var greit å bare ta med TÜV papirer på felgene, men det gikk visstnok ikke, de måtte være på bilen : bh : Så da må jeg få lånt meg noen!

 

Skrik ut om du har til utlåns noen! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig at det skal være så forskjellig fra sted til sted. Bilen min stod på 17" da jeg viste den og fikk skrivd inn både 18" og 19" (med spacere) uten å ha de med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig at det skal være så forskjellig fra sted til sted. Bilen min stod på 17" da jeg viste den og fikk skrivd inn både 18" og 19" (med spacere) uten å ha de med.

Ja merkelig det der, tragisk dårlig samarbeid mellom stasjonene.. Men men, får nå se hvordan det går :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er boltsirklen på bilen din da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, det glemte jeg :P 5x112 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen som har? :) Begynner å haste litt nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg kommer hjem fra sjøen natt til 14 mars om ikke du har fått tak i noen da så får du heller si ifra kanskje jeg kan hjelpe deg:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg kommer hjem fra sjøen natt til 14 mars om ikke du har fått tak i noen da så får du heller si ifra kanskje jeg kan hjelpe deg:)

Glemte å oppdatere tråden, men jeg har fått låne noen felger av en venn :) Skal se på de i dag, men om ikke de passer så tar jeg kontakt :) Takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og der var det godkjent i vognkortet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du godkjent 225/35-19? Da burde jeg også få godkjent det når jeg skal godkjenne senkesettet! Selvom BT her er regnet som de strengeste i landet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du godkjent 225/35-19? Da burde jeg også få godkjent det når jeg skal godkjenne senkesettet! Selvom BT her er regnet som de strengeste i landet...

Tror det var 235/35-19 om jeg ikke husker helt feil :)

 

Å? Hvor er det da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det var 235/35-19 om jeg ikke husker helt feil :)

 

Å? Hvor er det da?

 

Kristiansund!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kristiansund!

Ingen andre plasser du kan kjøre å godkjenne?

 

Hvis du har papirer på alt, så kan de ikke nekte deg å godkjenne det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg godkjente 8.5x19 med 225/35 på min gamle Golf V.. Null stress det :)

 

Hadde ingen papirer på de.. men str klarer de lese av på dekket samt ET fra stemplinga på felgen..

 

og det var i Skien....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg godkjente 8.5x19 med 225/35 på min gamle Golf V.. Null stress det :)

 

Hadde ingen papirer på de.. men str klarer de lese av på dekket samt ET fra stemplinga på felgen..

 

og det var i Skien....

De er greie i Skien eller? Må vell godkjenne senken når jeg får på den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange klager + at de er råe til å klippe kilter her i fjorden..

 

Men jeg har alltid fått mine igjennom :) Men nå har jeg aldri råna/vært råner/hatt råne bil så hjelper nok litt på det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.