Anbefalte innlegg

Har kjøpt foam lance fra p&r til karcher høytrykksspyler.

 

Lurer litt på hvilket blandingsforhold som er optimalt? Hvordan justere inn foam lanceren slik at forholdet blir best mulig..Har kjøpt bilthamber autofoam, itillegg til at jeg har powermax fra autoglym fra før.

Beholderen er vel 1liter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1-2 cm med såpe, fyll opp resten med varmt vann slik at alt blandes bra.

Så prøver du deg frem med doserings skruen.

Ps. Det beste er om du får skummet til å henge litt på bilen slik at det løser opp møkka.

For mye skum ( barberskum) er gøy, men ikke så veldig effektivt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1-2 cm med såpe, fyll opp resten med varmt vann slik at alt blandes bra.

Så prøver du deg frem med doserings skruen.

Ps. Det beste er om du får skummet til å henge litt på bilen slik at det løser opp møkka.

For mye skum ( barberskum) er gøy, men ikke så veldig effektivt

 

Ok takker :)Får teste litt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar denne opp litt :)

 

Hvor lenge skal skummet ligge på bilen, i skum form?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drar denne opp litt :)

 

Hvor lenge skal skummet ligge på bilen, i skum form?

 

Jeg bruker å la avfetting ligge på i 5-10 minutter (avhengig av hvor skitten bilen er) så legger jeg skum på der igjen som jeg lar ligge i 10 minutter ca...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker å la avfetting ligge på i 5-10 minutter (avhengig av hvor skitten bilen er) så legger jeg skum på der igjen som jeg lar ligge i 10 minutter ca...

 

Okei, men er bilen din hvit av skum i 10 min? Jeg får Bithamber skummet til å ligge i et par min, før det ikke er "skum" lenger, men er jo der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, men er bilen din hvit av skum i 10 min? Jeg får Bithamber skummet til å ligge i et par min, før det ikke er "skum" lenger, men er jo der :)

 

Nei det er ikke like tykt etter noen minutter nei :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det er ikke like tykt etter noen minutter nei :)

 

Okei, flott :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fyller du ren såpe eller avfetting i kanonen og stiller skruen på max (våtest) får du et blandingsforhold på ca 1:20. Dette er finfint for mange vannbaserte avfettinger feks.

 

Fyller du i 1-2cm og skrur igjen ventilen får du tykt og fint skum, men du får ingen annen effekt enn at det holder lakken våt og drar med seg allerede løs drit ned på bakken.

Da kunne du like gjerne spylet bilen først og det gjør samme nytta.

Surfex hd og Chemical Guys Grime Reaper er to vannbaserte avfettinger som brukes ren i kanon.

Orange prewash kan også brukes på samme måten, så slipper du å spraye på med lavtrykkskanne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skal skum "strålen" egentlig være? Jeg har en Nilfisk P150 som blåser skummet i en bred stråle i høyt trykk, må stå 5-6m unna bilen for at det skal bli liggende og ikke bli blåst vekk.

 

Skal det være slik? Trodde foamlancen skulle redusere trykk/mengde slik at man kunne legge det på kontrollert.

 

Og det å bruke avfetting ublandet må vel bli voldsomt dyrt i lengden? Når jeg bruker prickbort på spray så varer 1 liter maaange biler, mens 1 liter i foamlance er 1-2 biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skal skum "strålen" egentlig være? Jeg har en Nilfisk P150 som blåser skummet i en bred stråle i høyt trykk, må stå 5-6m unna bilen for at det skal bli liggende og ikke bli blåst vekk.

 

Skal det være slik? Trodde foamlancen skulle redusere trykk/mengde slik at man kunne legge det på kontrollert.

 

Og det å bruke avfetting ublandet må vel bli voldsomt dyrt i lengden? Når jeg bruker prickbort på spray så varer 1 liter maaange biler, mens 1 liter i foamlance er 1-2 biler.

 

Bredden på strålen kan jo justeres. Trur ikke det er optimalt å bruke prickbort i foamlance, heller surex hd el..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wurth har en god avfetting som heter super x clean som er vannløselig. Den er nå på tilbud til 495 kroner eks mva for 25 liter. Har ikke testet denne rein i foam lansen ennå, men ska prøve til uken. Kan jo si hvordan det gikk da. Den funker veldig bra som avfetting hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan skal skum "strålen" egentlig være? Jeg har en Nilfisk P150 som blåser skummet i en bred stråle i høyt trykk, må stå 5-6m unna bilen for at det skal bli liggende og ikke bli blåst vekk.

 

Skal det være slik? Trodde foamlancen skulle redusere trykk/mengde slik at man kunne legge det på kontrollert.

 

Og det å bruke avfetting ublandet må vel bli voldsomt dyrt i lengden? Når jeg bruker prickbort på spray så varer 1 liter maaange biler, mens 1 liter i foamlance er 1-2 biler.

 

Det er justering på lansen, såsant du har en "ordentlig" foamlance..

 

1 l ren prewash holder mellom 12-15 biler hos meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er justering på lansen, såsant du har en "ordentlig" foamlance..

 

1 l ren prewash holder mellom 12-15 biler hos meg...

 

Ja er justering både +/- på "krana", og ved å rotere selve dysen.

Setter jeg den helt til minimum på krana så blir det ikke skum. Og på dysa så er det enten flat/ bred stråle, eller rund og smal.

 

Tror det er "ordentlig" foamlance. Alle deler er messing (untatt beholderen) kostet 8-900 kr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også P150, og justerte dysa slik at den spredte bredt. Null stress å skumme ned en bil da. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det er ikke noe problem, men jeg tømmer jo den ene literen på 30-40 sekunder.. Og strålen er jo veldig kraftig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det noe som ikke stemmer. Min liter holder til 5-10 vanlige biler, minst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min holder også til 5-10 biler, bortsett fra de dagene jeg synes det er ekstra gøy med skum : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm nei da vet jeg ikke..

Hvordan har dere justert blandingsskruen, jeg må ha min på maks for at det skal skumme.

 

Har montert foamlancen etter forlengingsrøret, men det ha vel ingenting å si på trykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker dere om samme liter nå?

Mener du en liter rein såpe eller den liter'n du har blanda i flaska på "kanonen" Espen? heh Litt merkelig at dere andre får det til å holde til 10-15 biler og Espen klarer 30 sekunder spraying vel? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakker om den ene litern i flaska. Justeringsskrue på maks, dysen på bredest stråle. da tømmer jeg en liter i løpet av 40-60 sek.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.