Parkeringsvakt ødela bilen min!

Anbefalte innlegg

Må bare få blåst ut litt steam : bh :

 

I dag da jeg var på Folkets kebab for å spise lunsj parkerte jeg gliset utenfor (på andre siden av veien)

Der står det skiltet til kundeparkering for Folkets Kebab, det viste seg da jeg kom ut at jeg hadde bommet med noen meter for på den andre innkjøringen til plassen (der jeg ikke kjørte) var det skiltet med parkering for oslo kommune el.l.

 

Det hele resulterte i en kontrollavgift på 800 spenn, surt nok i seg selv, klage på denne med henvisning til for dårlig skilting ble selvfølgelig sendt med engang, vi får se hvordan det bærer frem....

 

MEN da jeg kom tilbake på jobb gikk det opp for meg at det er vanskelig å få noe under viskeren uten å løfte på den, noe som er vanskelig uten å sette bilen i service modus.. Sjekka det og jaggu var det ikke en fin skramme der, gjennom grunning og det hele : bh : : bh :

 

Ringte da til parkeringsselskapet og lurte på hvordan vi skulle løse det. Hun hadde ingen forslag til hvordan det kunne løses, da jeg foreslo at jeg kunne anmelde det var svaret "ja, det må du bare gjøre" toneleiet var alt annet enn hyggelig fra hennes side. Jeg sa at det ikke var ment som noen trussel, snarere et forslag, da mente hun at jeg skulle sende en mail så skulle de se på det..

 

også litt pussig at det første som dukket opp da jeg googlet "hærverk på bil+parkeringsvakt" var en med samme skade på nettopp en Audi A6....

 

Og så et lite bilde av ugjerningen...

426200_10150575856952163_1897995583_n.jp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her bør du kreve å få skaden reparert og lakkert opp igjen panseret!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringsmessig vanskelig å få gjennom noe slikt da bevisbyrden er på din side.

Kan du bevise at denne skaden ikke var der fra før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert ikke så lett å få igjennom et erstattningskrav, men det er et forsøk verdt. skal høre med verkstedet jeg nettopp hentet den på om jeg kan få en skriftlig bekreftelse på at den ikke var der når de leverte den fra seg.

 

Venter på svar fra parkeringsetaten nå. Hvis det ikke er vettu svar går jeg til anmeldelse og eventuelt sivilt søksmål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje vanskelige saker og få igjennom dette. Men det er bra at folk som har ressurser og ork til det tar opp kampen, mye for og vise at de faktisk ikke kan gjøre som de vil uten at det får konsekvenser. Hatten av for deg!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs vel om det går igjennom, men får ta det så langt som forsikringer osv dekker og se hvordan det går =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sykt irriterende slikt som dette, håper det går bra! Skal følge med her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg venter fortsatt på svar på mailen jeg sendte de på onsdag. Fikk svar på den første hvor jeg klaget på skiltingen på stedet på fredag, så får se til uken hva de kommer med tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger også med her! Hadde lignende merke i mitt panser etter jeg fikk bot en gang tidligere selv, men tenkte aldri på å klage på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å true med å anmelde preller vel av de aller fleste i dag. De vet at politiet ikke har ressurser til å følge opp slikt og at det blir henlagt med en gang. :-\

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg var borti noe lignende for noen år siden...parkeringsvakta presterer å glippe viskerarmen så ruta sprekker,p-vakta skjønner at detta blir grin,så han stikker...i tillegg presterer han å legge igjen ei bot på 712 kroner!..

parkeringsselskapet begynte med at det hadde de ikke hørt noe om,ingenting var deres feil...når anmeldelsen kom på bordet slapp jeg bota og fikk ny rute...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal lite til før bilen din blir ødelagt altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal lite til før bilen din blir ødelagt altså?

 

Regner med at du ikke sier noe den dagen noen gjør det samme på bilen din?

 

Fabian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke det jeg mente. Leste tråden for å finne ut hvordan en parkeringsvakt kan ødelegge en bil! Men når skaden er så liten at man må peke på den for og se den på ett bilde så vil jeg ikke kalle det for å ødelegge bilen.

 

Ja, er enig i at det er surt at noen har laget en skrape i bilen. Men det må da være måte på hvor mye energi man skal bruke på enhver lille ting. Må da finnes viktigere ting og bruke tida si på? Hadde det ikke blitt pekt på hvor skaden var så tror jeg ikke noen hadde sett den. Steinsprut lager jo mye større merker enn det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men når man lager så dyp skade der, så er sjangsen stor for at det begynner og ruste. Og da er jo skaden plutselig mye større...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.. det er jo bare å fylle i med lakkstift/touch up pensel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo noe som heter prinsipp også, hadde noen gjort noe med min bil som dette eller om det hadde vært en dust med en nøkkel langs hele bilen så hadde jeg lagd sak ut av det og uansett hvor stor skaden er

 

Uansett alltid kjipt når noe skjer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke det jeg mente. Leste tråden for å finne ut hvordan en parkeringsvakt kan ødelegge en bil! Men når skaden er så liten at man må peke på den for og se den på ett bilde så vil jeg ikke kalle det for å ødelegge bilen.

 

Ja, er enig i at det er surt at noen har laget en skrape i bilen. Men det må da være måte på hvor mye energi man skal bruke på enhver lille ting. Må da finnes viktigere ting og bruke tida si på? Hadde det ikke blitt pekt på hvor skaden var så tror jeg ikke noen hadde sett den. Steinsprut lager jo mye større merker enn det...

 

Skal sies at når bilen hadde stått tørt i garasjen over natten ble det myye tydeligere. Da dukket det også opp en laang ripe i klarlakken før man kom til hakket hvor lakken er helt borte, slik du er på bildet.

 

Det er ikke snakk om at det er en stor skade. Jeg kunne helt sikkert fikset den med en touch up stick, men syns det blir for dumt når en parkeringsvakt går henn og påfører bilene de pålegger kontrollavgift skader.

 

Snakket med de per tlf nå og fikk beskjed om at jeg ikke trengte å forvente noe svar før i slutten av denne uka eller i begynnelsen av neste... Blir spennende å se hva de sier...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på hvor du stod parkert der jeg, på jobben handler vi vår faste fredags-babb der, og har fått beskjed om at vi kan parkere hvor som helst på andre siden av veien, så lenge det er i hjørnet mot lyskrysset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på hvor du stod parkert der jeg, på jobben handler vi vår faste fredags-babb der, og har fått beskjed om at vi kan parkere hvor som helst på andre siden av veien, så lenge det er i hjørnet mot lyskrysset.

 

Jeg sto på de plassene som er lengst vekk fra innkjøringen til plassen hvor det med piler er skiltet med kundeparkering. De plassene er tydeligvis ikke det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde selv en kar som ville gi meg bot på folkets kebab i fjor,jeg ba han pelle fingra vekk fra bilen min og dro derfra.Fikk bot i posten det ikke nytta å klage på :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke få som får bot utenfor hos Folkets Kebab akkurat...

 

Men ja. Surt å få skade på bilen, men du har jo faktisk parkert ulovlig. Jeg ville prøvd å ikke være så brautende, og heller få de til å annulere boten som en kompensasjon for skaden. Koster ikke dem noe, og du får dekket en lakkstift og vel så det for arbeidet. Vil faktisk påstå at ved å lakke opp hele panseret på nytt, er faren der for at panseret blir mindre pent enn det er nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar av de idag om at de ikke ønsket å dekke skaden da ingen kunne vite om skaden var der før parkeringsvakta var innom..

 

Da får vi se hva som skjer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke få som får bot utenfor hos Folkets Kebab akkurat...

 

Men ja. Surt å få skade på bilen, men du har jo faktisk parkert ulovlig. Jeg ville prøvd å ikke være så brautende, og heller få de til å annulere boten som en kompensasjon for skaden. Koster ikke dem noe, og du får dekket en lakkstift og vel så det for arbeidet. Vil faktisk påstå at ved å lakke opp hele panseret på nytt, er faren der for at panseret blir mindre pent enn det er nå.

 

Føler meg ikke spesielt brautende.. Kanskje her, men ikke ovenfor selskapet jeg har klaget til ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.