Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som vet av noen som tar på seg å sote frontruter? Med garanti.

Han som la på resterende ruter ville ikke ta frontruta mi,tenkte å tone litt.

 

 

Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hurtigruta carglass gjør sikkert det, men vet ikke om du må ta ut ruta/bytte den når de skal gjøre det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan høre med Rs Bilpleie på Lade. vet ikke om de tar frontruten, men har en på jobb som sota sidevinduene der og ble veldig fonøyd:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, skal høre..=) Takk for tips!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med privat? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fikse ruteskift til 500,- hvis du har delkasko, så kan du legge på film på nyruta mens den er ute ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med privat? ;)

 

Ja, om noen gjør det skikkelig;)

hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fikse ruteskift til 500,- hvis du har delkasko, så kan du legge på film på nyruta mens den er ute ;-)

 

Skal huske den om ikke annet ornder seg. Har selvfølgelig full kasko med bilpluss..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, om noen gjør det skikkelig;)

hehe..

 

Jeg mente, jeg og vil ha soting. Gjerne privat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får lagt film på bakruta mi nå på Torsdag hvis filmen har kommet. Kan komme dit og ta en prat med karn de som vil. Han er klar over at noen kommer fra klubben.....det skal foregå på jobben min, industriveien 5 (Melby bygget på baksiden, kjeller etg.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke tenkt på at det er en grunn til at dem ikke soter frontruter ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke tenkt på at det er en grunn til at dem ikke soter frontruter ?

 

Er ikke en av hovedgrunnene til at de ikke tillater soting på fremre ruter at redningsmannskaper skal greie å ta seg inn i bilen om du kræsjer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det er det.. Jeg tolket dog denne tråden til å gjelde selve frontruta. Og jeg må bare si.. hadde noen kjørt på / skadet foreks barna mine i en bil med sotfilm på frontruta.. da hadde jeg ikke vært nådig!!

 

Ta en tur med bilen natterstid og kjør med solbriller, så finner man ut hvorfor det er en dårlig ide å sote frontruta...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det ikke snakk om 35% eller i den dur, 5% eller noe.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det ikke snakk om 35% eller i den dur, 5% eller noe.. ;)

 

Håper du mener 95%. 5% lysgjennomstrømning er SORT!

 

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du mener 95%. 5% lysgjennomstrømning er SORT!

 

;)

 

Ja, er det jeg mener..:P Blir forrvirra av det der, da noen snakker om % sotet, og andre % lysgjennomstrømning.

 

Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det er det.. Jeg tolket dog denne tråden til å gjelde selve frontruta. Og jeg må bare si.. hadde noen kjørt på / skadet foreks barna mine i en bil med sotfilm på frontruta.. da hadde jeg ikke vært nådig!!

 

Ta en tur med bilen natterstid og kjør med solbriller, så finner man ut hvorfor det er en dårlig ide å sote frontruta...

 

Du har tydeligvis ikke kjørt bil med tona frontrute?:) Sikten blir MINIMALT dårligere og er unge ute etter det er mørkt skal dem ha på seg refleksvest Jan brede;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke, og det skal jeg ALDRI gjøre heller :)

 

Tenkte mer på om ungene sitter i en bil som blir påkjørt jeg da.. slipper ikke ungene mine ut i trafikken i det hele tatt jeg. Det er alt for mange idioter der ute. med eller uten sotede frontruter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det har jeg ikke, og det skal jeg ALDRI gjøre heller :)

 

Tenkte mer på om ungene sitter i en bil som blir påkjørt jeg da.. slipper ikke ungene mine ut i trafikken i det hele tatt jeg. Det er alt for mange idioter der ute. med eller uten sotede frontruter.

 

 

haha, stakkars unger.. Har de på seg hundband når de er ute å leker seg utenfor huset eller?:P

 

Du må ikke overdrive alt nå, Mister ! Vist du kommer her å sier at du ikke ser gjennom en frontrute/framruter som er tonet, så tror jeg du må sjekke deg ..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig overdriver jeg..

 

Jeg mener det er en idiotisk ting å gjøre ! Man minsker marginene...

Som jeg sa tidligere, er en grunn til at firmaene ikke gjør dette, OG at det er ulovlig.

 

Hva tror dere forsikringselskapet sier om man havner i en ulykke og de finner ut at frontruta er sota ?

 

Og.. "stakkars unger" ?? for at de ikke får leke i trafikken ?? Da vet jeg ikke hvem av oss som skal sjekke seg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt vanskelig nok å se folk langs veien uten refleks fra før, om man ikke skal gjøre det enda værre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forntruta er jo laminert uansett, så tror ikke det har noen sikkerthetsårsak bortsett fra dårligere sikt.

Ville heller ha polert frontruta skikkelig, da blir det fint skinn i den som gjør at den ser "tona ut"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vil absolutt anbefalle deg å droppe dette. og garanti på jobben kan du se lenge etter. (det firma som gir deg det graver sin egen grav)

 

jeg har selv lagt dette på en subaru som skulle brukes i en reklamefilm på dagtid og de synes det var utrolig vanskelig å kjøre pga den store refleksjonen av dashbord og interiørdetaljer. jeg regner med at dette bare blir værre på kveldstid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vil absolutt anbefalle deg å droppe dette. og garanti på jobben kan du se lenge etter. (det firma som gir deg det graver sin egen grav)

 

jeg har selv lagt dette på en subaru som skulle brukes i en reklamefilm på dagtid og de synes det var utrolig vanskelig å kjøre pga den store refleksjonen av dashbord og interiørdetaljer. jeg regner med at dette bare blir værre på kveldstid.

 

Oki, det kan hende!

Får prøve å polere opp som tidligere nevnt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt frekk og spørr her jeg siden det er så mange kloke hoder her, hvilke firma er det som legger solfilm på bil i trondheim ? Er det kun Hurtigruta Carglass og Riis Bilglass som gjør det eller er det flere alternativer ?

 

Finnes ikke Dekor cut lenger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.