5 eller 6 trinns manuell girkasse til s6c4

Anbefalte innlegg

5/6 trinns manuell girkasse til s6c4

 

Må vere i bra stand uten ulyder.

 

I nærheten av Bergen eller fraktbar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en kasse til deg orginalt fra en 100 2,8 passer rett over til 2,2t men tåler ikke grise trimming men ellers er den helt ok

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg skal trimma så da spørs det...:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.8 kassene er vel ikke 01E kasser , og har derfor en annen giroverføring enn 01E.

 

01E har 2 stag , ett støttestag og ett giroverføringstag , mens kassene fra 2.8 og 2.6 har ett stag.

Og derfor forskjellige girspaker også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen? Begynner å haste litt med å få tak i kasse da knurringa i 1 giret i den eg har bare blir verre og verre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke noe problem å bytte 1. giret i disse kassene.

Vet det finnes gode videoguider på hvordan man gjør dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke noe problem å bytte 1. giret i disse kassene.

Vet det finnes gode videoguider på hvordan man gjør dette.

 

Da trenger man også de defekte delene, noe som i enkelte tilfeller kan bli dyrt. I noen tilfeller er det drevet som sitter fast på akselen som er defekt og da trenger man en ny aksel.

 

Er det 5 eller 6 trinn du har i dag? Har du 5 trinn så er det mulig noen kasse-gurier vil bytte en 5 trinns mot en sliten 6 trinns?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ei 5 trinsskasse 01E stående i trøndelag, denne var bra, men byttet den ut for å få inn ei dieselkasse

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel ikke noe problem å bytte 1. giret i disse kassene.

Vet det finnes gode videoguider på hvordan man gjør dette.

 

Skifta drev er 0 problem, men som Steinar skriver så kan det bli dyrt om akslinger må ny. Derfor eg prøver å få tak i ny kasse. Det er masse lyder i første giret mitt så eg trur egentlig det er meir enn drevet som er def.

 

Da trenger man også de defekte delene, noe som i enkelte tilfeller kan bli dyrt. I noen tilfeller er det drevet som sitter fast på akselen som er defekt og da trenger man en ny aksel.

 

Er det 5 eller 6 trinn du har i dag? Har du 5 trinn så er det mulig noen kasse-gurier vil bytte en 5 trinns mot en sliten 6 trinns?

 

Eg har 5 trinns. Kvifor bytte fra 6 til 5 trinns?: rolleyes

 

Har ei 5 trinsskasse 01E stående i trøndelag, denne var bra, men byttet den ut for å få inn ei dieselkasse

 

Pm sendt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har 5 trinns. Kvifor bytte fra 6 til 5 trinns?: rolleyes

 

 

6trinns kassene som er orginale i disse har ikke så ulik utveksling på siste gir sammelignet med 5trinns :)

Tettere mellom girene på 6trinns , Så det blir bare mer giring med 6trinns , ( ja , man kan hoppe over ett gir osv , men da blir det i mine ører , unaturlig stort sprang igjen )

 

Greit på bane , da man har fordelen av tette 6gir.

Men sånn i det daglige , så er ei 5trinns kasse like grei spør du meg , da det føles ut som man har helt perfekt avstand mellom girene :)

 

Jeg og Geir sendte ei automatkasse nedover til bergen med hurtigruta for ikke lenge siden , så det er en grei løsning på frakt , ikke så værst pris heller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6trinns kassene som er orginale i disse har ikke så ulik utveksling på siste gir sammelignet med 5trinns :)

Tettere mellom girene på 6trinns , Så det blir bare mer giring med 6trinns , ( ja , man kan hoppe over ett gir osv , men da blir det i mine ører , unaturlig stort sprang igjen )

 

Greit på bane , da man har fordelen av tette 6gir.

Men sånn i det daglige , så er ei 5trinns kasse like grei spør du meg , da det føles ut som man har helt perfekt avstand mellom girene :)

 

Jeg og Geir sendte ei automatkasse nedover til bergen med hurtigruta for ikke lenge siden , så det er en grei løsning på frakt , ikke så værst pris heller :)

okey, då trudde eg feil. Trudde 6 giret var litt lengre på 6 trinns: rolleyes

Husker du pris med hurtigruta?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1100 tror jeg det var + at det er 12 mil en vei frakt for oss.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, då trudde eg feil. Trudde 6 giret var litt lengre på 6 trinns: rolleyes

Husker du pris med hurtigruta?

 

Ja , man skulle tro det , men er ikke så stor forskjell :)

Man må ha 6trinns fra C4 eller C5 2.5tdi quattro skal man merke forskjell :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.