#1 Skrevet Mars 24, 2012 5/6 trinns manuell girkasse til s6c4 Må vere i bra stand uten ulyder. I nærheten av Bergen eller fraktbar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2012 har en kasse til deg orginalt fra en 100 2,8 passer rett over til 2,2t men tåler ikke grise trimming men ellers er den helt ok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2012 Eg skal trimma så da spørs det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2012 2.8 kassene er vel ikke 01E kasser , og har derfor en annen giroverføring enn 01E. 01E har 2 stag , ett støttestag og ett giroverføringstag , mens kassene fra 2.8 og 2.6 har ett stag. Og derfor forskjellige girspaker også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2012 Ingen? Begynner å haste litt med å få tak i kasse da knurringa i 1 giret i den eg har bare blir verre og verre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 2, 2012 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 10, 2012 opp.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 11, 2012 Det er vel ikke noe problem å bytte 1. giret i disse kassene. Vet det finnes gode videoguider på hvordan man gjør dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 11, 2012 Det er vel ikke noe problem å bytte 1. giret i disse kassene.Vet det finnes gode videoguider på hvordan man gjør dette. Da trenger man også de defekte delene, noe som i enkelte tilfeller kan bli dyrt. I noen tilfeller er det drevet som sitter fast på akselen som er defekt og da trenger man en ny aksel. Er det 5 eller 6 trinn du har i dag? Har du 5 trinn så er det mulig noen kasse-gurier vil bytte en 5 trinns mot en sliten 6 trinns? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 11, 2012 Har ei 5 trinsskasse 01E stående i trøndelag, denne var bra, men byttet den ut for å få inn ei dieselkasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 11, 2012 Det er vel ikke noe problem å bytte 1. giret i disse kassene.Vet det finnes gode videoguider på hvordan man gjør dette. Skifta drev er 0 problem, men som Steinar skriver så kan det bli dyrt om akslinger må ny. Derfor eg prøver å få tak i ny kasse. Det er masse lyder i første giret mitt så eg trur egentlig det er meir enn drevet som er def. Da trenger man også de defekte delene, noe som i enkelte tilfeller kan bli dyrt. I noen tilfeller er det drevet som sitter fast på akselen som er defekt og da trenger man en ny aksel. Er det 5 eller 6 trinn du har i dag? Har du 5 trinn så er det mulig noen kasse-gurier vil bytte en 5 trinns mot en sliten 6 trinns? Eg har 5 trinns. Kvifor bytte fra 6 til 5 trinns? Har ei 5 trinsskasse 01E stående i trøndelag, denne var bra, men byttet den ut for å få inn ei dieselkasse Pm sendt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 11, 2012 Eg har 5 trinns. Kvifor bytte fra 6 til 5 trinns? 6trinns kassene som er orginale i disse har ikke så ulik utveksling på siste gir sammelignet med 5trinns Tettere mellom girene på 6trinns , Så det blir bare mer giring med 6trinns , ( ja , man kan hoppe over ett gir osv , men da blir det i mine ører , unaturlig stort sprang igjen ) Greit på bane , da man har fordelen av tette 6gir. Men sånn i det daglige , så er ei 5trinns kasse like grei spør du meg , da det føles ut som man har helt perfekt avstand mellom girene Jeg og Geir sendte ei automatkasse nedover til bergen med hurtigruta for ikke lenge siden , så det er en grei løsning på frakt , ikke så værst pris heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 14, 2012 6trinns kassene som er orginale i disse har ikke så ulik utveksling på siste gir sammelignet med 5trinns Tettere mellom girene på 6trinns , Så det blir bare mer giring med 6trinns , ( ja , man kan hoppe over ett gir osv , men da blir det i mine ører , unaturlig stort sprang igjen ) Greit på bane , da man har fordelen av tette 6gir. Men sånn i det daglige , så er ei 5trinns kasse like grei spør du meg , da det føles ut som man har helt perfekt avstand mellom girene Jeg og Geir sendte ei automatkasse nedover til bergen med hurtigruta for ikke lenge siden , så det er en grei løsning på frakt , ikke så værst pris heller okey, då trudde eg feil. Trudde 6 giret var litt lengre på 6 trinns: rolleyes Husker du pris med hurtigruta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 15, 2012 1100 tror jeg det var + at det er 12 mil en vei frakt for oss. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 15, 2012 okey, då trudde eg feil. Trudde 6 giret var litt lengre på 6 trinns: rolleyesHusker du pris med hurtigruta? Ja , man skulle tro det , men er ikke så stor forskjell Man må ha 6trinns fra C4 eller C5 2.5tdi quattro skal man merke forskjell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...