Audi A6 quattro / Passat 4Motion, 2000->

Anbefalte innlegg

Noen som har en bra Audi A6 Quattro fra 2000-> eller Passat 4Motion, 2001 -> til salgs?

Det må være stasjonsvogn.

 

Pris mindre enn 140', godt holdt og helst ikke halve jorden rundt..;)

 

Motoralternativer er jeg åpen for, men manuell foretrekkes.

 

Kan vurdere 2,5 TDI også, hvis det er dokumentert at denne er fulgt opp,

Samme med tiptronic, hvis det kan dokumenteres at denne er fulgt opp med olje og filterskifter (evt. byttet..)

 

Ikke spesielle krav til interiør, er det webasto på bilen er dette et +

 

Til rette prisen kan også eldre biler vurderes, men da må de være i meget bra stand..

 

Legg inn forslag her i tråden, eller send meg en PM. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg vurderer å selge gamle Passaten til Trond Martinussen.

Den har vel gått ca 180k elns nå (kan sjekke nærmere imorra). Blågrå farge, beige skinn/alcantara. R32 ratt, 2.8 v6 Tiptronic.

Disse ligger vel gjerne til over 100k enda, denne vurderes solgt for 70k pga:

Sentrallås bakluke funker ikke.

Deksel til elvinduer på førerdøren er knukket.

En og annen mindre skavank i lakken utvendig.

 

Edit: kassa er fulgt opp med olje-/filter-skift og har vært utrolig tight og fin de gangene jeg har kjørt bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis av meg vurderer å selge gamle Passaten til Trond Martinussen.

Den har vel gått ca 180k elns nå (kan sjekke nærmere imorra). Blågrå farge, beige skinn/alcantara. R32 ratt, 2.8 v6 Tiptronic.

Disse ligger vel gjerne til over 100k enda, denne vurderes solgt for 70k pga:

Sentrallås bakluke funker ikke.

Deksel til elvinduer på førerdøren er knukket.

En og annen mindre skavank i lakken utvendig.

 

Edit: kassa er fulgt opp med olje-/filter-skift og har vært utrolig tight og fin de gangene jeg har kjørt bilen.

 

2.8 V6'er er vel kanskje ikke den som frister mest, men kom med videre info, så vurderes alt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs på om denne ikke akkurat går inn under kategorien familiebil... Sikkert moro, men tror det blir litt skudd over hva jeg egentlig trenger, og så er det vel også utenfor budsjett.

 

Ser den... Men lykke til alikevel.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Nr. 1 har litt for dårlig tid til å oppdatere med bilder og informasjon.

 

Nr. 2 ..tja.. kanskje, men lukter litt på Highline hvis jeg først skal kjøpe en slik

 

Nr.3 Kanskje? Ser det ligger flere i den prisklassen der, men nå har jeg sett på så mye biler at det begynner å gå i surr...

 

Takker uansett for tips og innspill Even, du har kanskje en gode idè om hva som er rimeligst å forsikre også?;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nr. 1 har litt for dårlig tid til å oppdatere med bilder og informasjon.

 

Nr. 2 ..tja.. kanskje, men lukter litt på Highline hvis jeg først skal kjøpe en slik

 

Nr.3 Kanskje? Ser det ligger flere i den prisklassen der, men nå har jeg sett på så mye biler at det begynner å gå i surr...

 

Takker uansett for tips og innspill Even, du har kanskje en gode idè om hva som er rimeligst å forsikre også?;)

 

 

Market er jo uansett vanskelig når du har 140' som en øvre grense. Da går det som regel på bekostning av noe. Enten det er utstyr, km-stand eller årsmodell. Hadde du sagt 160', hadde du hatt mye mer å velge på.

 

Hva som er billigst å forsikre er relativt. Jo større motor, jo dyrere er det å forsikre. Det er iallefall et regnestykke du kan ta med i beregningen ;)

 

Lagt til etter 10 minutter:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33561569

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=31747758

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33125857

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33688267

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=32587133

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33345724

 

Med litt større område å velge på, fant jeg disse ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker på 2.8 V6'ern og tiptronic, mistenker at den er litt for tørst og har utfordringen med slitasjen på tiptronic'en der også..

 

Hvordan er 1.8T i en såpass stor bil som A6'en da? Og hvordan er den å dra henger med?

TDI'ene er jo veldig grei til å dra henger med hvis man skal ha på det, uansett om det er A6 eller Passat...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker på 2.8 V6'ern og tiptronic, mistenker at den er litt for tørst og har utfordringen med slitasjen på tiptronic'en der også..

 

Hvordan er 1.8T i en såpass stor bil som A6'en da? Og hvordan er den å dra henger med?

TDI'ene er jo veldig grei til å dra henger med hvis man skal ha på det, uansett om det er A6 eller Passat...

 

Jeg hadde ikke tatt sjansen på V6 og Tiptronic... ser for meg store regninger..

 

Tror 1.8 TQ går helt ok i en A6. Og tror heller ikke henger blir noe problem ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tatt sjansen på V6 og Tiptronic... ser for meg store regninger..

 

Tror 1.8 TQ går helt ok i en A6. Og tror heller ikke henger blir noe problem ;)

 

Støtter egenentlig tankegangen på V6 og tip, uansett bensin eller diesel, men er det jo gjort noe med tip så stiller det seg jo litt annerledes, samme med 2,5 Tdi som er utbedret. Men ikke 1. valg, tror dog at bensinmotoren (V6) er litt snillere mtp moment mot kassa.

Og som alt annet, så handler det vel også her om hvordan denne er oppfulgt..

 

Men ser at 1.8T kanskje kan være et greit alternativ ja..

Ser desverre at de aller fleste til en OK pris står et godt stykke unna meg p.t.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk da at 1.8t på A6 har slitt med svake clutcher med kort levetid. Det er også noe å tenke over. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk da at 1.8t på A6 har slitt med svake clutcher med kort levetid. Det er også noe å tenke over. :)

 

Ok, det var noe jeg ikke var klar over. Takker for innspill, kanskje verdt å sjekke om er byttet. Kan vel typisk se for meg at det kan være et problem rundt 150 - 180' km ? (litt avhengig av kjøremønster kanskje..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temaet har vært oppe noen ganger, men på tlf og 3g tar jeg meg ikke tid til å søke opp. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temaet har vært oppe noen ganger, men på tlf og 3g tar jeg meg ikke tid til å søke opp. :)

 

Søkte nå, ser poenget med svak clutch.

Men det er vel som med de fleste bilkjøp, greit å ha en service-/reparasjonshistorikk på bilene, og en liten prøvetur :-)

Men takker for innspillet igjen :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med A8?

 

Er nesten avhengig av stasjonsvogn skjønner du, men hadde ikke vært dumt ellers.. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, derfor jeg skal selge min også... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kameraten min skal selge denne, en 3BG 2.3 V5 4mo: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=33834615

 

Har sett denne, og husket at dette var en som har vært (?) / er i klubben, men blir et godt stykke unna meg da...:o

Men virker også som om jeg muligens må dra et stykke for å få tak i det jeg ønsker, da utvalget er større lengere sør...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har vært i klubben ja, og skal visstnok melde seg inn igjen, hvis han bare får ut finger'n.

 

Du har jo kjøpt Passat fra Arendal før du ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.