Audi a6 2.5 tdi stoppa plutselig

Anbefalte innlegg

Mistenker dette har ett eller annet med dieselsystemet og gjøre. Så for og begynne en plass, skal det komme diesel ut av den slangen jeg har skrudd av her når man vrir på tenninga?

vdfuhk.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der burde komme diesel ut av den, såfremst ikke filteret ditt ikke er tett da..

Litt mere info om hvordan bilen stoppa?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde den slangen kom fra tanken jeg, kommer uansett ikke noe diesel ut av den :o Bilen bare døde uten noe forvarsel, etter en timestid med kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det kommer ikke noe diesel der av tenning siden ingen pumpe presser diesel frem. Det er kun en transferpumpe i tanken som flytter drivstoff fra den ene til den andre siden.

Diesel kommer frem til motor ved at hovedpumpa suger, dvs at du suger luft inn i systemet hvis du forsøker å starte med slangen av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen måte å teste att dieselpumpa funker på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye viser tankmåleren? har skiftet på en som var defekt, den var tom når måleren viste kvart tank.

 

Petter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye viser tankmåleren? har skiftet på en som var defekt, den var tom når måleren viste kvart tank.

 

Petter

 

Samme her. Mye feilsøking fram og tilbake før vi helte på 15L, strupa returslangene og kinna til det startet. (Tar på batteri!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, trodde slangen fra tanken kom inn på andre siden. Er det ikke bare å suge i slangen å se om det kommer diesel da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tankmåleren viser litt over halv tank, som nok stemmer siden jeg fyllte ca 30 liter den morgenen. Og kjørte ca 12 mil etter fylling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudde av det ene dyserøret nå og det kommer diesel når jeg vrir på teninga. Kommer det ingenting eller lite hvis pumpa har tatt kvelden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjør disse no lenge uten diesel i systemet. Det kan resultere i havarert diesel pumpe, hvis den fortsatt er intakt sevfølgelig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å vri på tenninga idag, da la jeg merke til at glødelampa blinka. Har ikke gjort det de andre gangene jeg har prøvd. Så må vel prøve å få tatt en diagnose av herligheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så må vel prøve å få tatt en diagnose av herligheten.

 

Det er nok smart. Hvis bilen har orginal pumpe så er det en kjent sak at elektronikken tar kvelden, dette får du feilkode på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk idag tatt en titt og søkt på feilkoder

 

Fikk følgende opp :

 

01318 - Control modul for injection pump (J399)

37-00 Faulty

01268 - Quantity adjuster (N146)

37-00 Faulty

 

Vi slettet kodene og kodene kom ikke tilbake. Ville ikke feilen på injection pump kommet tilbake om det var noe galt med den ?

 

Returslangene var meget morkne også. Har lest tidligere at dette kan være årsak til stopp. Så han ville gi det en sjangs og bytte de.

 

Glødepluggene brukte lang tid også på gløding noe som tyder på dårlige plugger. Dette er vell en faktor som teller inn på og få start værtfall på kald motor ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Vi slettet kodene og kodene kom ikke tilbake. Ville ikke feilen på injection pump kommet tilbake om det var noe galt med den ?

 

 

Forsøkte dere å dra den på strarteren før ny avlesning? Ikke alle koder som kommer tilbake før motor forsøkes startet, da flere koder kommer av misforhold mellom signaler fra pumpa og andre sensorer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøkte dere å dra den på strarteren før ny avlesning? Ikke alle koder som kommer tilbake før motor forsøkes startet, da flere koder kommer av misforhold mellom signaler fra pumpa og andre sensorer.

 

Ja, etter avlesning og sletting av feilkoder gjorde vi startforsøk opp til flere ganger. Ingen feilkode kom tilbake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått bil igjen : smil : Det var altså dieselpumpa som var gåen : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet dere hele pumpe med det elektriske? Eller ble bare det elektriske byttet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.