Anbefalte innlegg

turbo ønskes kjøpt! må være i bra stand og ikke koste skorta da jeg heller kjøper ny!

original er helst ønskelig da det er enklest å montere igjenn,men kan vurdere annen type om det egner seg etc.

 

jeg har to turboer liggende om ønskelig å bytte. en td40 og garrett m24 A/R 48.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei du får ny senterdel. Demonter din gamle turbo og bytt ut midtdelen. easy peasy.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei du får ny senterdel. Demonter din gamle turbo og bytt ut midtdelen. easy peasy.

 

aldri gjort, men mulig det er lett ja! bare noen skruver som skal løstnes da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Japp og banke av eksoshuset men burde kanskje fått hjelp av noen som har gjort d før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ekte kkk men delene e nok kina. da kan du like gjerne kjøpe en kina kkk på ebay for 190 dollars.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ekte kkk men delene e nok kina. da kan du like gjerne kjøpe en kina kkk på ebay for 190 dollars.

 

åjah, forsto det slik i teksten ekte kkk turboer til 1,8t.. men mulig innmaten er kina!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en del som har problemer med turboene hans på trim4eldre forumet. Du kan jo prøve.

Er privatperson så du har ikke noe garanti da :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en del som har problemer med turboene hans på trim4eldre forumet. Du kan jo prøve.

Er privatperson så du har ikke noe garanti da :(

 

okei, skjønner.. men de du refererer til er vel garanti og ekte deler? eller hvordan er det med garanti når man monterer selv?

 

men hører nå at det er ikke lett å bytte senterdel for det å shimses og justeres i etterkant såg jeg på en tråd. vedr snakk om turbokongen-

 

biltema selger jo å turboer til min motor. noen erfaringer der?

 

er iallefall litt skeptisk til å begynne å skifte senter..da er det bedre å kjøpe ferdig og heller innbytte om det er mulig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke shimse noe som helst ved senterbytte.

Du løsner skruene på eksoshjul, dunker på huset til det faller av.

Så løsner du skruene på komp huset og presser i midten med en pipe på komp hjulet til senterdel løsner fra huset.

Montering i motsatt rekkefølge. Husk å notere retning på husene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke shimse noe som helst ved senterbytte.

Du løsner skruene på eksoshjul, dunker på huset til det faller av.

Så løsner du skruene på komp huset og presser i midten med en pipe på komp hjulet til senterdel løsner fra huset.

Montering i motsatt rekkefølge. Husk å notere retning på husene.

 

ok! vurderer turbokongen. der får jeg borg verner turbo med original innmat til 4.500,-

k03. til 1,8t 20v 150hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han kan gjerne kalle det orginal innmat men made in kina.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, nei har bestemt meg nå at det blir ikke han..ser så altformye negativt om han.. blir litt forvirret..tror jeg bør kjøpe noe som er ferdig og helst nytt.. ksr har jo endel ser jeg. vurderer k04 da dette holder bedre-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør gjerne med turbopower.no også. De var billig sist en kompis sku ha bytte turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sendt forespørsel på turbopower,ksr og kimmit no så vi får se på pris og kvalitet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger nok en turbo etterhvert da min kan gå etterhvert da jeg merker slakke inn og ut med susing...'

 

apu motor med chip. lader max 1,1 og ca 195 hk. quattro. vil evt ha en skikkelig turbo og kan være interessert i å kombinere nytt turbytte med andre dyser om de er av betydning effektmessig. har en vibrering i svinghjul så vil nok komme til å bytte de som skal til der å vedr turbobytte.

 

noen forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker det fint å bruke original lyddemper, den midt under??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte en k04 turbo av en svenske for mange år siden til min gamle A4 1,8T, den holdt meget godt, og holder enda godt den dag i dag med nye eier.

Betalte vel 3500kr eller noe slikt for denne, kan se om jeg finner kontakt infoen til han igjen, dersom du er intr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har glemt å legge in svar. Har ordna turbo. Hybrid franken turbo F21L ..men takk for forslag:-) nå er det eksos som gjelder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.