Aluminium rør her på haugalandet.

Anbefalte innlegg

Hvor kan jeg få tak i noen rør, og muligens 90graders bend? Skulle hatt 60cm langt 4" rør. Og kanskje noe 3"

Hørte på HR Sandvold, men di tok bare inn 6m lengder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hydro Aluminium?

Rett før Bygnes på Kermøymnå dersom du ikke visste det:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja men komme eg meg inn porten der da? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo høre med Marine Aluminium rett over Karmsundbrua, de har muligens noe kapp du kan få billig...

 

Edit: fryktelig ukurrant med såpass store alurør, så bend tror jeg kan bli vrient... Du kan ikke bruke rustfritt eller titan da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er til innsuget på turboen, der vil jeg vertfall ha aluminium.

Men på trykkrøyra vurderer jeg bare bruke rustfritt nå, er mye lettare å få taki, og ikkje minst sveise. Men får vell bare bite tenna sammen og bestille meg litt røyr og bend. Er så vanskligt å se for meg akkuratt hva jeg trenger. Fort gjort å enten ha alt for lite, eller alt for mye. Og jeg vil ikke ha disse polerte aluminium delene alle disse "tuning" butikkene selger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så veldig inne på høyeffektsmotorer, men for å trenge 4" innsug må du vel nærme deg 1000hk?

 

Hvorfor ikke titan da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alurør får du billig på ebay, kjøp universal intercooler kit i den dim du trenger rør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er til innsuget på turboen, der vil jeg vertfall ha aluminium.

Og jeg vil ikke ha disse polerte aluminium delene alle disse "tuning" butikkene selger.

 

Gjør som Kluge, og lakker de sorte etterpå da vel ?

 

Alurør får du billig på ebay, kjøp universal intercooler kit i den dim du trenger rør.

 

Thorsov har vel også alu rør som kan brukes sku jeg tru... ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, nye turboer bruker 4" innsug, Trenger ikke være 1000hk for det.

Titan, er ikke det en hel prosess i forvarming, sveising, kjøling for det skal bli bra?

 

Kluge, Av alle plasser jeg ikke har tenkt på....... EBAY!

 

Er jo det jeg vil Kristian ;) Derfor trenger dem ikke være polerte, kanskje det koster mer, ikke vet jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje du får kjøpe noe på Norsk metallretur ? :-) Usikker på det, men stor sjangs for at det ligger noe sånt der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe styr å sveise titan nei... Du må bare passe på å bruke nok gass, slik at sveisen blir blank på begge sider, ellers er det en smal sak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.