Så var det min tur (Havarert clutch)

Anbefalte innlegg

Torsdag den 14/4 skjedde det som eg trodde aldri skulle skje meg.. At eg og S2`n måtte bli kjørt hjem av Viking Redningstjeneste..

Hadde vert på Møller å fått skiftet mansjetter og greier den dagen og alt var bare bra, helt til ca 10 min etter.... Da var eg kommet til Loddefjord, og der stod eg da med clutchen i bånn, den ville ikkje løse seg ut igjen... grrr :(

Etter mye om og men, skulle eg prøve å få clutchen ut igjen men da ble det bare MASSE stygge ulyder.... Uff!!!!

Så no står eg her da, billøs :(

 

Så hvis det er noen som vet om noen som kan hjelpe meg, så hadde det vert fint...

Send PM eller Mail...

 

Mvh Hilde

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Hilde, det er vel bare å kjøre bilen til Børge det, du bor vel ikke langt unna.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster sikkert en formue der ute. Hadde ringt til Knudsen Bensin og Service, han er utrolig flink og har veldig bra priser. Holder til i Blomsterdalen. Har jobbet med Vw og Audi i 10 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koster sikkert en formue der ute. Hadde ringt til Knudsen Bensin og Service, han er utrolig flink og har veldig bra priser. Holder til i Blomsterdalen. Har jobbet med Vw og Audi i 10 år.

 

Veldig god service der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, han er veldig hyggelig. Og han er besatt på å være best og spesiellt billigst.

Han ble spesielt begeistret da jeg fortalte at han hadde fått skryt her inne, så hvis man sier man er medlem her og har lest om han, så får du sikkert enda bedre pris!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff da Hilde, dette var jo kjipt på en fin vårdag! Æsj... Men har en som kan anbefale eg og! Sveins Garasje på Nøstet-Bergen. Seriøs, god service og billig!!! Men B.O. er jo nærmest da. Good luck, and all that stuff!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipe saker Hilde: bråk : Dette var ikke bra. Vi får håpe det ordner seg for din del da.: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke spes morro det der Hilde, men jeg og vil anbefale han i Blomsterdalen. Utrolig hyggelig og grei på pris. Jeg kommer nok ikke til å bruke andre til div fiks på min bil i fremtiden.

Håper det ordner seg da.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torsdag den 14/4 skjedde det som eg trodde aldri skulle skje meg.. At eg og S2`n måtte bli kjørt hjem av Viking Redningstjeneste..

Hadde vert på Møller å fått skiftet mansjetter og greier den dagen og alt var bare bra, helt til ca 10 min etter.... Da var eg kommet til Loddefjord, og der stod eg da med clutchen i bånn, den ville ikkje løse seg ut igjen... grrr :(

Etter mye om og men, skulle eg prøve å få clutchen ut igjen men da ble det bare MASSE stygge ulyder.... Uff!!!!

Så no står eg her da, billøs :(

 

Så hvis det er noen som vet om noen som kan hjelpe meg, så hadde det vert fint...

Send PM eller Mail...

 

Mvh Hilde

 

 

Tenkte eg skulle gi liv i en gammel tråd med litt nyheter...

Nøyaktig 4 mnd etter eg la ut dette innlegget (12.August) så kom endelig S2`n på veien igjen, etter havarert utløse lager på clutchen. Etter en prøve tur med det nye lagerert, så ville ikkje bilen gå mer, streiket med andre ord.. ble da satt i gang feilsøking og div for å finne ut av feilen, men ingen feil ble funnet... Etter mange uker på Sotra fant eg ut at Bo-Racing måtte være den som kunne løse problemet, og det ble gjort. En tapp/del på svinghjulet hadde knekt av, så ny clutch og svinghjul ble satt på....

:D men det varte ikkje lenge...

 

I dag 15. August ville den bare absolutt ikkje starte... Gjett om det var en som var lettere forbannet da?? Jo, det skal eg love dere..Tenkte bare tanken "ikkje no igjen"....

Så no er den nok en gang nede hos Bo-Racing for å mest sannsynlig skifte bensin pumpe denne gang. Så da lurer eg på ka som blir det neste.....

 

Håper den blir klar til helgen (ble lovet det) hvis ikkje det ble noen videre komplikasjoner......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En tapp/del på svinghjulet hadde knekt av, så ny clutch og svinghjul ble satt på....

 

Det er vel nærliggende å anta at denne tappen ble skadet når gearkassen ble tatt ut/inn. Dersom dette ble gjort på verksted så hadde jeg klaget umiddelbart. Disse tappen har det ikke med å knekke av seg selv for å si det sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipe greier detta az : bh : Vært maks uheldig!!

Håper bilen er klar til helga : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel nærliggende å anta at denne tappen ble skadet når gearkassen ble tatt ut/inn. Dersom dette ble gjort på verksted så hadde jeg klaget umiddelbart. Disse tappen har det ikke med å knekke av seg selv for å si det sånn.

 

Du har forsåvidt rett i det, men det var 2 kompisser av meg (begge jobber på Møller) som gjorde dette.. Og de sier at de ikkje vet noe om det og at det umulig kan ha vert de som har gjort det, siden bilen gikk etter skifte av clutch lager.... hmmm.... Er et mysterium dette her, for meg vertfall....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipe greier detta az : bh : Vært maks uheldig!!

Håper bilen er klar til helga : smil :

 

 

Håper eg og.... Takker for omtanken..... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres kjipt ut Hilde!

 

Men regner med å se deg i morgen påArenum iallefall!!

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres kjipt ut Hilde!

 

Men regner med å se deg i morgen påArenum iallefall!!

 

TThomaz

 

 

Sorry!!!!

 

Ingen bil, ingen Arenum...... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får holde oss oppdatert hva som skjer med bilen!

Men du må komme på eikås ihvertfall med eller uten bil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får holde oss oppdatert hva som skjer med bilen!

Men du må komme på eikås ihvertfall med eller uten bil ;)

 

 

Da er nok en gang S2`n på veien igjen, håper den holder lengre denne gangen... hehehe.....

 

Så da ser dere meg nok på Eikås....

 

Støtter klubben eg vettu :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er nok en gang S2`n på veien igjen, håper den holder lengre denne gangen... hehehe.....

 

Så da ser dere meg nok på Eikås....

 

Støtter klubben eg vettu :D

 

 

Det er bra Hilde :)

Satser på at bilen holder nå!!

Vi sees på eikas da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Suuuupert Hilde.: smil :

Da er det bare å stille med Groooom bilen og en kasse pils eller er det cider det muligens går i??:nana:

 

Snakkes... :venner:

 

TThomaz

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KONGE.... Da har vi en bil under 8sek på Street Legal da : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.