Er det noen som kan tenke seg å ta over et prosjekt? (Golf 1)

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å omdisponere tiden litt fremover og lurer derfor på om det er noen som kunne tenke seg å ta over prosjektet mitt.

 

Dette er en -83 golf C, orginalt 1.5.

Bilen var kjøpt delvis kjørbar med gti motor, gear og understell men er nå fullstendig nedplukket. 1.5 motoren har jeg ikke. Det er ikke påbegynt noen godkjenningsprosess for ombygging til GTI.

Chassiet står i en vugge (kan roteres 360 grader) med utkappede bakskjermer og venstre kanal. Det må påregnes endel timer med jobb på chassiet. Det følger med nye bakskjermer, kanaler (Klokkerholm) samt øvre frontplate.

Alle deler for å sette sammen bilen medfølger, men spesielt i understellet må det påregnes utbytting av endel ifm bremser og støtdemping. (eh, når jeg tenker meg om mangler fremskjermene da disse var krokanbefengte)

 

Ut over det som er skrevet her kan interesserte ta kontakt for mer informasjon.

 

Kan nevne at bilen ble kjørt en tur før nedplukking (en halvtimes kjøring på motorvei) og motoren var meget villig, det var ingen problem å bryte fartsgrensen selv med frembremser som hang godt på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller om noen kjenner noen osv..

Prisen vil være særdeles lav, sånn i vrakpantsjiktet. Vugga følger med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor holder du til?

Er den bygget om til full GTI spec utover motor?

Bensintank, bremser, stabstag osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder til i Molde.

 

Jeg kjøpte bilen som prosjekt fra en som ikke hadde tid å fullføre den (og arven føres videre nok en gang) og den gang var det montert fremstillingen fra en GTI og så husker jeg ikke hvilken bakaksel som var montert, men både GTI (med stabstag) og vanlig C er med. Det samme gjelder nav foran.

Bensintanken er jeg usikker på, for jeg vet ikke forskjellen på en C og en GTI, men den jeg har var montert opp med GTI bensinpumpe rett etter tanken (tanken har et stort utløp i bunn/langt nede). Jeg mener også å ha plukket av stabstag foran når jeg demonterte (kan sjekke opp dette for å si det 100% sikkert). Radiator har jeg to av, vanlig C og GTI, begge med vifte. Oljekjølere med filterbrakett har jeg 3 av om jeg ikke husker helt feil. Opptil flere K-jet-enheter er det også. Ledningsnettet og sikringsboksen er GTI (rabbit så vidt jeg vet), orginalt C-nett har jeg ikke.

 

Det jeg fikk vite av forrige eier var at en -83 GTI rabbit var fullstendig krokan og slaktet til formålet å bygge om denne C-en. Dermed sitter jeg med dobbelt opp av det meste, deler fra GTI og C. Mye er brukbart, mye var skrot og er kastet og det er sikkert endel som må byttes, feks er en del av plastbredderne dårlige og andre ytre detaljer er ikke nødvendigvis komplett.

 

Karosseriet er 3-dørs uten takluke. For å "bevare karosseriet" har forrige eier rullet bilen med blå båtmaling, så det må pusses og sprayes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan muligens være int i motor hvis jeg ikke få i orden min gti motor. Har 2 golf 1 fra før, så tror det holder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ola: jeg tenkte at bilen enten får fortsette å støve ned, eller gå ut i sin helhet. Men alt kan jo sees an så klart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.