Grenrørs bøyer og rør til lave priser.

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe meg noe rør å bøyer til å lage noen grenrør etterhvert. Derfor har jeg kommet i kontakt med en forhandler i kina ang rør til lave priser.

Jeg har spurt etter rustfrie rør i 304 grad i sch10 tykkelse, dette er mye brukt til grenrørs bygg i usa.

Jeg har til nå kun spurt etter rør i dimensjon av 1.75", men de produserer det meste men ikke noe rør tynnere enn sch10.

 

Jeg har fått ett enkelt prisforslag på 10stk 45 grader, og 10stk 90 grader bøyer og 1 meter rør i 1,75"

Da var prisen for 45 grader bøy 30kr per stk, 90 grader 35kr per stk, og 1meter rør kostet 150kr.

 

Sending fikk jeg beskjed om at kostet 230usd, men jo mere man sender sammen jo billigere skulle det bli.

 

Så hvis det er noen flere som er interessert skal jeg sende en førespørsel på pris på rør samlet med sending så kan vi se hvor billig det blir for hver enkelt, da deler vi også frakten.

 

De har rør i mange dimensjoner så er bare å si hva man ønsker så skal jeg høre å spørr om pris.

 

Håper det er følere som er interessert :)

 

Legger ved noen bilder av røra som jeg fikk av produsenten.

pipe.jpg

elbow.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor er de ikke like bra? Ser de er jo ikke feil bøyd. Å får de i kort og lang bøyer.

 

034 selger jo samme type rør i annen dimensjon bare til grenrørsbygg http://www.034motorsport.com/fabrication-exhaust-plumbing-weld-el-15-schedule-10-304ss-90-degree-p-21566.html

 

Også ett eksempel på ett grenrør laget av noen som har peiling, ser jo brukandes ut spør du meg http://weldingweb.com/showthread.php?t=33163

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra priser det der, men dersom man får handla på firmakonto hos industri rør leverandør, feks brødrene dahl, ahsell osv. havner nok ikke prisen særlig langt unna det der faktisk, og da slipper man frakt. Tips, aisi 321 har nok noe bedre varme egenskaper en 304 (og prisen er ikke langt unna) Men er jo stort sett i sveisen det bruker sprekke, så er vel sveis og tilsett som setter begrenslinga :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får flere grader hos denne forhandleren, 304, 316, tipper de har 321 også.

En kompis handla bøyer hos brødrene dahl for 75,- per stk i 304 rustfritt. Men er det mulig å få lavere pris via firmakonto enn det? For da prøver jeg heller å få kjøpt igjennom noe firma ellerno å slippe frakta :)

Men er det noe galt med de bøyene jeg snakker om da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå er det ganske lenge siden jeg har handla slike rørdeler på jobb, men husker ivertfall at prisene var overaskende lave mener det var snakk om 40-50kr benda i 40-50mm dim,aisi 304 ... 3" var under 100kr stk husker jeg ivertfall.

 

men nå er jo gjerne firma rabatter 50% på slike deler da..

 

men nå skal jeg ikke ødelegge gruppekjøpstråden din med slikt, men ville bare tipse om at det kan være værdt å sjekke :)

 

EDIT : kan ikke se hva som er galt med de du linker til nei, annet muligens litt tykt gods (vekthensyn) og litt "trang" bøyeradius kansje, men Hermann kan kansje ytype hva han mener (intrerresant tema :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg setter bare pris på det du sier jeg:) men probleme er at jeg kjenner ikke noen som har slike rabatter, så blir nok vanskelig å få tak i for meg. Jeg syntes tykkelsen er litt greit med tanke på hva det skal tåle, men såklart vil det veie mer, men funke burde det gjøre da mange i usa bruker sch10 rør til grenrør:)

Er veldig interessant det tema ang bøyene å flow. Men som sakt er det å få i kort å lang bøy etter hva jeg har fått beskjed om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.