Ny frontrute i Kristiansand?

Anbefalte innlegg

*masse stygge gloser*

Jeg trenger ny frontrute på Touran. Har fått en "knast" nede i venstre hjørne og den sprekker.

Hvor i Kristiansand bør jeg sette inn bilen for å få byttet ruta?

 

Gumpen Auto Vest?

Hurtigruta?

Glass Drive?

Andre?

 

Siden ruta likevel må byttes, så vurderer jeg å få satt inn ei som er forberedt for regn-/lyssensor. Er det stor prisforskjell på frontrute med og uten forberedelse for regn-/lyssensor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær OBS på at det på Touran 2007 (facelift) finnes diverse kombinasjoner av pussere (parallelle og motslående) og regnsensor, fordi motslående pussere krever at regnsensoren må sitte lengre ned på ruta (og ikke oppe ved speilen), fordi de motslående ikke pusser oppe ved speilet. Så sørg for å få riktig rute i forehold til hva slags regnsensor du skal ha.

 

(Hvis jeg husker rett har non-facelift motslående, mens første facelift 06/07 fikk parallelle, bortsett fra de første med regnsensor (som min), som da har den litt uelegante sensoren. Etter hvert fikk også de med regnsensor paralelle viskere)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har -07 facelift med parallelle viskere. Er oppmerksom på dette med paralelle og motslående viskere. Må nok ta noen telefoner på mandag morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ulempen er at alle glassverkstedene skryter av "ruteskift på timen", men det man får igjen minner om hastverksarbeid med limsøl etc. Har sett utrolig mange biler med frontrutelim sølt på A-stolpedekslene (innvendig) :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp det som er min store bekymring - kvaliteten på jobben. Hadde jeg vært i Trondheim hadde jeg tatt turen til Riis Bilglass på Lade, men det blir for langt. :-(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsikringsselskapet sa at jeg i grunnen kunne velge hvem jeg ville bruke.

 

De hadde samarbeid med "alle" i Kristiansand.

 

Valget falt på Gumpen Auto Vest som merkeforhandler.

De monterer ny rute som er forberedt for lys-/regnsensor.

 

Med "Superforsikring" så slipper jeg egenandel på Kr. 2000,-

 

Selv om mandager sliter med et dårlig rykte, så synes jeg i grunnen denne mandagen har startet helt greit. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kort oppsummering.

 

Etter først å ha fått frontrute med sensorfeste langt nede på ruta (for motslående pussere) og etter en del mailutveksling, så har jeg fått ny rute med sensorfeste oppe ved det skraverte feltet i toppen av ruta som jeg i utgangspunktet bad om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.