Anbefalte innlegg

Mine holder enda, bruker disse sjølv. Bruker poleringsmiddelet til 3M og, idiotsikkert. Samme farge på korken til middelet som på puta du skal bruke;) Støver litt meir enn Scholl men virker bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor vanskelig er det å fjerne riper med DA :)? evt hva produkt kan jeg bruke, s3 gold og gul scholl pute:)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ta mye riper med Scholl S03 Gold og gul scholl pad ja!

Mulig du må kjøre over flere omganger for å få ett veldig bra resultat. :)

 

Jeg kjører for det meste med roterende maskin når jeg grovkorrigerer, så kan ikke uttale meg helt om det..

Det kommer også litt ann på lakken om den er hard eller myk.

 

Hard lakk må jobbes lengre på for å få det ripefritt, mens myk lakk kanskje ikke trenger så mange omganger.

Pass og på at myk lakk kan være trøbblete ifm. hologramm ol. ;)

 

Ta alltid en kombotest før du begynner på hele bilen.

Masker opp ett område eller 4 på f.eks panser. Begynn med den mildeste kombinasjonen og jobb deg grovere hvis det ikke blir helt ripefritt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja skulle nok hatt roterende :) klarer liksom ikke ta riper med s17+ har jeg funnet ut :) får kjøpe s3 gold og gul pute og prøve :) takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt så har det litt med lakken å gjøre også.

Det blir nok bedre med s03 gold og gul pad skal du se. :)

 

Jeg hadde en svart Bmw e46 inne som jeg brukte s17+ og svart scholl pad med meguiars DA maskin.

Det funka som bare det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja skulle nok hatt roterende :) klarer liksom ikke ta riper med s17+ har jeg funnet ut :)

 

Kommer i grunn helt an på lakken din. :) På svart Nissan Navara eller ymse nyere Mini'er feks, er lakken så myk at S17+ på DA har en tendens til å "cloude" lakken, gjøre den grå og matt.

På de fleste tyske biler er S3gold og grove pads et must på DA for å fjerne litt grovere riper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kun en biltema DA maskin inntil videre (venter på flex i skrivende stund) og det er utrolig hva biltema DA utretter med litt tålmodighet.

 

bilde-17.jpg

 

bilde-16.jpg

 

bilde-13.jpg

 

Her er det kun brukt biltema DA og meguiars ultimate compound og hard cyclo pads (gule)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.i4detailing.co.uk/acatalog/3M_Electric_Polisher_Kit.html

 

327 pund, som er inkl 20% engelsk mva, som da skal trekkes fra igjenn. Bare Flaskene og pad koster på f.eks BS Bildeler 1749,-.. og dei er ikke av blandt dem som forlanger mest her i landet, selv om det har gått opp med 500,- siste tiden. Veldig gode produkt, som er vanskelig å rote seg bort i.

 

Er 300w svakere en flex maskinen, og det merker du når du bruker rubbing, da dette er tyngre å dra rundt. Skal ikke si sikkert at du varmkjører 3M maskinen, men min flex blir ivertfall så varm av og til at eg gir den en tenkepause, og eg får meg en kaffikopp. Flex maskinen er vel gode 10 år, og 3M sin er vel en ganske ny skapelse. Har ikkje sett mykje til den tidligere.

Men å bruke MYE per penger når du ikkje er så aktiv å dette gamet, er litt galskap. Det er sånn du kan gjøre etter du har blitt hekta. Les; Gadetsfreak, kjøpemani, "MÅ HA" følelsen,, utstyrshore, handwash only ++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal selge min "nye" makita roterende. Se under Diverse til salgs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justerer prisen litt på den også. 2300,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.