Anbefalte innlegg

Bilen har gått ca 212 000km

pris 100 000,-

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36420107

 

Bilen har ca det meste som var og oppdrive av utstyr.

 

Ligger litt info om bil i signatur.

 

Litt endringer i interiør og eksteriør, nye bilder kommer fortløpende.

 

MYE nytt av deler og arbeid utført som f.eks. regreim, multireim, klimakompressor, bunnpanne, hjullager, fjærer, turbo +++

 

spør i vei!

 

Bilen står i Stokke, Vestfold og venter montering av vinge på ny bakluke og omlegging til sommerdekk, Olje og filter er byttet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan står det til i toppen? Kam og løftere i bra stand?

 

Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan står det til i toppen? Kam og løftere i bra stand?

 

Andreas

 

Det har jeg ikke sjekket, er dette et problem med bruk av riktig olje og intervaller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg ikke sjekket, er dette et problem med bruk av riktig olje og intervaller?

 

Nei. :)

 

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en slik bil med komplett servicehefte og mobilitetsgaranti gjennom Møller......alle servicer var fulgt.....men jeggu var det legeringsfeil i ventil løfterne,med påfølgende slitekant på kammen...totalt ras og ny motor!!! 50 000,- raske rett ut! Har ikke hørt om andre som har hatt dette problemet,så det var nok et engangstilfelle! Bortsett fra det,er dette den mest kompette og velfungerende bilen jeg har hatt! Kjempefin motor,som fungerer utmerket sammen med Haldexen!

Kunne lett kjøpt igjen en slik bil!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er knallgode motorer! Men jeg har hatt akkurat samme som din, derfor jeg tar det opp. Jeg hadde riktignok ikke noe ras, bytta kam og ventilløftere til "forbedret" utgave. Ingen problemer etter det.

 

Det er en kjent feil på arl at løfterne har en for dårlig legering. De blir etterhvert som små skåler til det går hull på de. Dette går også utover kam og evt annet som samler spon.

 

Anbefaler deg å ta av topp deksel og ta en titt på kam og løftere, tror mange potensielle kjøpere verdsetter det.

 

Andreas.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en kjent feil på arl at løfterne har en for dårlig legering.

 

Morsom du :P

 

Er brukt de nitridbehandla ventilløfterene på samtlige PD motorer opp igjennom, ikke noe spesielt med ARL i forhold til de andre.

 

Grunnen til at ventilløftere og kam blir slitt er bruk av feil olje (505.00 holder IKKE) og/eller for lange intervaller på oljeskift, punktum. De er så kresne på smøring i toppen pga ramp på pumpedyse lob'ene på kammen er vanvittig kvass.

 

Veldig utbredt problem i USA der de ofte har vært utsatt for "samma det vel, olje er olje". I Norge er oljestandarder og VAG motorene mer kjent derfor er dette sjeldent et problem med biler som har vært fulgt opp med servicer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rart at vw har ny revisjon på disse da, og at de man får kjøpt hos møller nå er av hardere legering. Min har hatt samtlige oljeskift hos merkeverksted.

 

Men som du sier, problemet er mer utbredt blant de som bruker feil olje.

 

Longlife intervall er heller ikke å foretrekke iflg møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.