Trekke opp et ratt - salmaker?

Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg et nytt ratt til bilen, saken er at alt skinn er blitt revet av rundt utenom airbag. Dette gjelder et 3 eika sportsratt for S6 C4. Noen som kjenner til noen som kan trekke opp rattet på nytt? Slik ser rattet ut pr idag.

 

ImageUploadedByTapatalk1335183886.993497.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro det er billigere og kjøpe et nytt fra Ebay ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har skaffet meg et nytt ratt til bilen, saken er at alt skinn er blitt revet av rundt utenom airbag. Dette gjelder et 3 eika sportsratt for S6 C4. Noen som kjenner til noen som kan trekke opp rattet på nytt? Slik ser rattet ut pr idag.

 

Jeg hørte med inredcar.no i fjor

Sitat: "Prisen på å trekke om et ratt ligger i gjennomsnitt rundt 2000,- +mva

avhengig av matterialet."

 

Finner dog ikke hjemmesia dems lenger, har dem lagt ned?

 

Det ble til at jeg kjøpte på ebay. fikk strøkent ratt til under 1000 lappen fra england :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til C4? Enda ikke funnet et ratt til under 2500,- til S6 C4. 3 eika sportsratt til andre modeller er jo svinbillige, men til C4 er prisen drøy, også i utlandet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring og hør med disse http://www.ibss.no/ , en polakk som holder til i Rissa, fikser allt. Har sett litt av diverse interiør de har trekt opp, ser ut som fabrikknytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var til golf 3 jeg kjøpte, sikkert prisforskjell ja..

Meen du kan ha flaks. Eller send melding til selger, og hør om han vil gå ned i pris :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prisen klager jeg ikke på. Fikk ratt og airbag for 670,- så om det koster 2000,- å trekke det opp er jeg fortsatt under det et brukt ratt går for i ok stand. Men er det egentlig så galt å bruke rattet uten skinntrekk? Er det ikke som å bruke et bilsete uten "biltematrekk", kun for å beskytte det indre materialet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg flådde av skinnet på et Nissan-ratt som var fillete og stygt. Joda, det er som et vanlig ratt under skinnet, men det var noen fordypninger der hvor sømmene kommer på rattet. Dette Nissan-rattet var to-farget, så da kom sømmene like over eikene på sidene, og dermed var fordypningene akkurat der fingrene hviler normalt sett. Vet ikke om det blir slik på Audi-ratt.

 

Har sett i reklamer at http://www.fairmont.no også trekker om ratt og seter etc. Har ingen erfaring med dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Fikk akkurat et ratt jeg har hatt til omtrekking hos www.skinnverkstedet.no og resulatet ble bra. Norsk verksted med alle fordeler det måtte ha. Lokalisert i Bergen.

 

Prisen jeg betalte for mitt ratt var 2000 +

Prisen avhenger sikkert av hvor stort rattet er og hva slags materiale du skal ha, mitt var et MOMO EVO og ble trukket i vanlig sort skinn med blå tråd.

 

Kan anbefales, eneste minuset jeg vil nevne var at det tok litt tid og få det igjen.

 

Tenkte jeg skulle dele dette med dere da jeg har lett litt etter et norsk firma som ville ta på seg og trekke ratt. Spurte noen i Oslo og Sørlandet som ikke ville ta det på seg. Disse tok det på seg og fiksa det, i tilfelle noen andre her ønsker et norsk firma til å restaurere rattet sitt.

 

 

Emil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.