Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg har en touran 1.9 TDI 2005 som er litt snodig til tider.. når bilen er kald så starter den med en gang etter gløding så å si hver gang.. men hvis bilen har blitt brukt å skal starte den igjen så må jeg kjinne en stund, før bilen starter med en dunk omtrent. har scanna bilen med vag-com men finner ikke noen feil.. har bytta glødeplugger uten spessiell bedring.. selv om 2 av pluggene var gåene.. er det noen vanlige feil jeg burde skjekke ut???

takker for alle forslag.

kai

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet noe om dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problem med min Touran 1,9TDI, spent på om du får noe svar. Mekonomen verkstedet jeg bruker fant ingen feil via vagcom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært noen problemer med startere på disse. Starteren dreier for sakte rundt/for lavt startturtall. Usikker på hvordan man måler dette, men Møllerverkstedene rundt om bør kjenne til det. Kan jo hende det er dette dere sliter med!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden tannreim bytte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme problem på min golf v tdi. ved siste diagnose test så stod det at ein sensor var defekt og den kunne være noko med startinga. tenkte å bytta denne sensoren og sjå om det er noko bedring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden tannreim bytte?

kan ikke se helt hva som skulle være relevant med den.. enten snurrer den eller så snurrer den ikke.. eller tar jeg grundig feil her. skal vel litt til at bilen sviver hvis ikke.. å er ikke lenge siden bytte..

angående starteren så virker jo det oxo litt merkelig når i teorien skulle være lettere å starte bilen når den er varm, å at starteren er vel ikke forskjellig for hver gang en starter bilen ? men er jo ikke usansynlig... mye rart med elekronikk :) men har lest flere sider her at starteren kan være synderen.. er det noen måte å skjekke det på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som bilmekaniker hos møller har jeg endel erfaringer med dette. Tannreim strekker seg noe med tiden,dette vil da forandre litt på tenningen.. Les av måleverdi blokk 4kolonne 4 se hva som står der. Visst den ligger på omtren 0',så bytt g62

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som bilmekaniker hos møller har jeg endel erfaringer med dette. Tannreim strekker seg noe med tiden,dette vil da forandre litt på tenningen.. Les av måleverdi blokk 4kolonne 4 se hva som står der. Visst den ligger på omtren 0',så bytt g62

å g62 er hvilken sensor.? vil jeg finne feil på denne i VAG-Com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alltid d blir reg. Feil på den.kjølevæske tempføler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var g62 følaren eg fekk feil på. eg bytta tannreim for 1,5år sidan/ca 15000km.

tenkte å bestilla ein ny følar no og sjå om det blir betre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alltid d blir reg. Feil på den.kjølevæske tempføler.

skal jeg måle blokk 4 mens bilen sviver.. isåfall må den være kald/varm?

så skal jeg få skjekket dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er for å kontrollere hva tenningen ligger på. Motor skal ha 80-90 grader på tomgang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er for å kontrollere hva tenningen ligger på. Motor skal ha 80-90 grader på tomgang

hva heter denne blokken husker du det.. å hva er normalverdi.. ligger den på 0 så er det klikk med andre ord.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg si at vagcom har samme måleverdi blokken som vi bruke på jobben. Men blokk nr 4 rekke 4.les av den verdien å skriv den inn her

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

scanna bilen for feil å fikk fram dette..

17058 - Cylinder 4 Glow Plug Circuit (Q13) Electrical Fault

P0674 - 000 - --- Intermittent

Måleverdiene på blokk 4 er: eller det står -1.0 CF under står det Idle Stabilization

vet ikke om dette er noe jeg burde se nermere på.. men gjødepluggene er akkuratt byttet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det -1 ved 90grader. ? Da er vel den ok.. Bør ligge på 0,det er mest optimalt,dette gjørest ved å stille inn kamhjulet.. Ta av kontakten til g62 å prøv å starte da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det -1 ved 90grader. ? Da er vel den ok.. Bør ligge på 0,det er mest optimalt,dette gjørest ved å stille inn kamhjulet.. Ta av kontakten til g62 å prøv å starte da?

:) nå gikk jeg akkuratt inn begynner å bli mørkt men prøver igjen i morgen.. men denne feilen oppstår bare når bilen er varm.. da må jeg kinne en del mere en når bilen er kald.. hva skal jeg isåfall merke hvis jeg tar av kontakten på føleren?

temp føleren i bilen stod på 90 men i vag com stod det at tempen var ca 72 grader.. ikke sikker på hva som er riktig der. den -1.0 verdien endrer seg ikke selv om jeg gir litt gass

Mistet i tilleg kontakten med controlleren så måtte inn å ut av vag com ørten ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verdien endrer seg ikke ved reg av gass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Verdien endrer seg ikke ved reg av gass

oki.. men hva vil jeg merke eller ikke merke med å ta av sensor kontakten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter lettere ved varm motor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starter lettere ved varm motor

oki skal skjekke det.. må bare finne den først.. :) bare få instalert etka så jeg kan få testa det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke mye teknisk erfaring med Vag, og er relativt ny vag eier. Men min Passat 1.9TDI 07mod hadde også startproblemer som høres veldig likt ut med de du har. Startet første gang man kjørte den, stoppet den og gikk feks inn på butikken i 5min for så å prøve å starte den og den var da veldig tung startet. Opplevde dette flere ganger med den før den nå på tirsdag ikke ville starte i det hele tatt. På min viste det seg og være gåen dieselpumpe i kobinasjon med dårlige glødeplugger. Byttet dette på Møller og ikke hatt noe som helst start problemer med den etterpå. =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke mye teknisk erfaring med Vag, og er relativt ny vag eier. Men min Passat 1.9TDI 07mod hadde også startproblemer som høres veldig likt ut med de du har. Startet første gang man kjørte den, stoppet den og gikk feks inn på butikken i 5min for så å prøve å starte den og den var da veldig tung startet. Opplevde dette flere ganger med den før den nå på tirsdag ikke ville starte i det hele tatt. På min viste det seg og være gåen dieselpumpe i kobinasjon med dårlige glødeplugger. Byttet dette på Møller og ikke hatt noe som helst start problemer med den etterpå. =)

nå har jeg ikke fått skjekket den føleren for har hatt utrolig mye å gjøre med så mye annet.. men glødepluggene er akkuratt byttet. så de kan det ikke være.. men skal poste her så fort jeg finner ut av feilen.. tar bare litt tid når en har 100 prosjekter på en gang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.