Anbefalte innlegg

Har samme problemet, hold oss oppdtaert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg endelig fått litt tid til å få sett på dette.. men må melde litt pass på hvor jeg finner denne sensoren ? noen som har noen grei oversikt på dette.. har ikke lagt inn etka på denne pc.en å den forje pc-en tok kvelden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen vår har i dag vært hos Aktiv Auto AS (VW i Hokksund) for og sjekke starteren. Omdreiningstallet er ca200rpm som er for lavt til at motor starter når den er varm, bør ligge på 280rpm og mer. Må derfor bytte starteren og det skulle de ha 4200kr for, fikk ikke gjort dette nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har det samme problemet på vår 2005 Caddy 1.9TDI, starter fint når den er kald, men varm så må jeg kjinne 5 sek.

Noen som har funnet ut av dette?

Var det samme problem du hadde Petter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var det, du må nok også skifte starteren din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får koble på vag-com og måle omdreiningene først, så får vi heller bytte den på neste service om den surrer for seint :)

Får jeg sett dette med gratisversjon av vag-com, eller må jeg ha lisens? Eventuelt hvor/hvordan?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du kobler av temp.måler når er varmt og starete uten måler.

Se er det bedre eller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, noen som har kommet noe lengre med denne feilen ?

Jeg har en 2004 Touran 2.0 Tdi.

Har samme symtom med at jeg må kjinne litt lengre på starteren når den er varm

Den har nye glødeplugger og 3 år gammel registerreim.

Verksted finner ikke noe feilmeldinger i Vagcom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått byttet starter på min bil og nå starter den med en gang, så vidt jeg trenger og dra på stareren.

Det var også en liten ulyd i svinhjulet som hørtes ut som om det var noen spjeld i climatronicen som klappet opp og igjen, lyden kom og gikk. Hadde også en liten vibrasjon i bilen på tomgang, som kom og gikk. Begge tingene er nå borte etter jeg skiftet svinghjulet.

Håper dette nå gir svar til flere av dere med samme problemer, mine er i hvertfall borte!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem med tungstartet 05mod Touran når den er varmkjørt, skiftet tempføler, glødeplugger, dieselfilter og startmotor uten merkbar forskjell.. Er heilt fin når den er kald. Ingen feilkoder å finne på vagcom:S Jager også litt på turtall ved tomgang.. Nye tips noen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem her. Starter seint når motoren er varm. Touran 2004 1,9TDI. Ny starter til 4500,- tror jeg blir uaktuelt før den ikke starter i det hele tatt, så da får jeg vel bare leve med det da, ut fra rådene i denne tråden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har Møller Nestun målt omdreininger på starteren og det lå på ca 270. Etter at de hadde renset jordingspunkt og kontakter ved starteren så kom den opp i rett oppunder 300.

Starter med en gang når den er varm nå og håper den fortsetter med det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter lang tid med skifting av sensorer, starter, jording kontroll osv solgte jeg bilen. : bh : Etter 6mnd fant ny eiger ut av feilen... Skiftet registereim og strammere og fikk alt finjustert så ble det tipp topp:) verdt en sjekk for de der ute som sliter med varmstarten..! Var ikke mer en 3år og 60-70tusen km siden forrige reg.reim skifte.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med oppdatering på denne?

På min 2.0Tdi fra 2004 måtte jeg til slutt bare bytte startmotoren. Den har nå snurret helt fint 1 år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.