#1 Skrevet Mai 6, 2012 Postet denne på DCN.no for litt siden men tenkte jeg kunne legge den ut her også Fikk en forespørsel om jeg kunne ta en rask klargjøring på denne, eieren hadde nettopp kjøpt bilen og ønsket å fjerne vaskeriper og småtjafs fra tidligere eier så 2-stegs ble booket. Noen inspeksjonsbilder ved ankomst Startet med Scholl Rim7 1:1 på felg og Prickbort opp til vinduene som fikk virke 5min før avspyling og da så det sånn ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 6, 2012 Fortsatte med Surfex HD 1:10 over hele bilen etterfulgt av Autofoam ren i lancen med justeringen på halvveis Samtidig fikk gummimattene Chemical Guys Grime Reaper 1:2 og Vikan børste Felgene fikk ny runde med Rim7 1:1 etterfulgt av Vikan og Wheel Woolies børster. Så ble de sauset inn med Autosmart Tardis for å fjerne asfalt mens lakk fikk Carpro Iron X Så ble bilen spylt med HT igjen og felgene fikk ny runde med Tardis mens bilen ble håndvasket med ullhanske fra SS og Maxi Suds 2 i bøtte med gritguard Lite tegn til beskyttelse igjen her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 6, 2012 Underveis i tørkingen med Chemical Guys Miracle Dryer tittet kveldssola frem og viste meg dette Startet med litt kombotesting og kom frem til at Scholl S3gold med gul Uber pute på roterende gav akseptabel cut uten altfor mye microswirls og holos, ble dog et par runder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 6, 2012 Førersiden var virkelig stygg så gikk rett løs på denne siden Fant et par stygge kjørespor på skjermen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 6, 2012 Videre på fremskjermen Videre bakover trengte de værste ripene våtsliping Noe fikk bli igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 6, 2012 Ble opptil 5 runder for å få det greit her. Videre av bakfangeren Ripene var gått igjennom lakken og ble våtslipt for å unngå varmeutvikling og få dempet dem mest mulig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 6, 2012 Fikk fjernet mye her Fant to merker etter fuglebæsj på taket Etter 3 runder med Scholl S3gold måtte jeg skifte vinkel for å finne de igjen Så var det ut på holojakt, ikke lett å ta bilde av men her er noen før og etterbilder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 6, 2012 Lakken var medium/myk og sensitiv mot microswirls så finpolering ble tatt med Scholl S30+ med Orange Scholl pad på Krauss DA maskin Så ble det lagt et lag med Collinite 845, det den ikke har i dybde tar den igjen i holdbarhet. Men blankt og pent ble det! Felger ble vokset med Collinite og dekk fikk Carpro PERL 1:1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 6, 2012 Ruter ble forøvrig vasket med Chemical Guys Streak Free (ett-eller-annet) glassrens, og dørkarmer ble tørket over med Scholl SW20. Gummimattene ble satt inn med PERL 1:1 etter vask Så en liten oppsummering av produkter som ble brukt : Vask av lakk: Prickbort Bilthamber Surfex HD 1:10 Bilthamber Autofoam ren i skumkanon Carpro Iron X GG bøtte med Chemical Guys Maxi Suds 2 og ScandicShine ullhanske Vask av felg/dekk: Scholl Rim7 1:1 Carpro Iron X Autosmart Tardis Bilthamber Surfex HD 1:10 Vikan og Wheel Woolies børster Korrigering og finpolering: Scholl S3gold , Gul Uber pad , Makita Roterende Scholl S30+ , Orange Scholl pad , Krauss DA Scholl CF02 kontrollspray LSP: Collinite 845 Øvrig: Scholl rosa MF, Carpro hvite MF, Chemical Guys Fluffers +diverse no-name Carpro PERL 1:1 Detailing Sticks Takk for meg ...Belle! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 6, 2012 NYdelig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 6, 2012 veldig bra dette Belle: smil : så ut som bilen hadde fått gjennomgå av forrige eier: gråter : Ble løfta noen 100 hakk men en ordentlig shine: rock : tipper eier ble veldig fornøyd.Det hadde jeg blitt i hvertfall: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 6, 2012 Takk for det! Forrige eier har nok kjørt igjennom en hekk e.l mtp ripene på førersiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 6, 2012 har bare en ting å si om arbeidet som du gjør MAGI:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 8, 2012 For et godt stykke arbeid! Jeg blir like overrasket hver gang jeg ser sånne S&S! I mine øyne ser det ut som om dere tryller! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 8, 2012 Jaggu har man ikke glemt å svare.. Smooth as always 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 8, 2012 Dette her ble jo helt nydelig! Hvor grovt papir bruker du når du våtsliper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 12, 2012 har bare en ting å si om arbeidet som du gjør MAGI:) Er nok ikke magi, men mye øvelse og en god porsjon tolmodighet! Takk for hyggelige ord ihvertfall For et godt stykke arbeid! Jeg blir like overrasket hver gang jeg ser sånne S&S! I mine øyne ser det ut som om dere tryller! Takk takk Jaggu har man ikke glemt å svare.. Smooth as always Jaggu har ikke jeg glemt å svare og Ble et greit løft på en helg dette vel Dette her ble jo helt nydelig!Hvor grovt papir bruker du når du våtsliper? Takk, bruker som regel scholl 2500 korning med minirondell, syns de sliper godt og er lett å rubbe bort slipesporene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 16, 2012 Dette ble meget bra! Dette var en bil som sårt trengte litt kjærlighet, noe du ga plenti av Låner du P&R sine lokaler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 26, 2012 Beklager sent svar, har ikke sett kommentaren nei, disse lokalene har jeg leid hele tiden men de ligger vegg-i-vegg med P&R. Bernhard, Ørjan, Brynjar og jeg har leid der sammen et par år nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...