Swissvax vs andre produkter

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg er over snittet interessert i vedlikehold av bilen, men Swissvax produktene kjenner jeg ikke til - enda. Jeg har pleid for det meste å bruke Autoglym. I den senere tid har jeg begynt å bruke Meguiar NXT såpe, Scholl Concepts S30+ polish og Chemical Guys Jetseal lakkforsegling. Dette er jo alle kvalitetsprodukter.

 

Men hva er det med Swissvax som gjør det så bra? Jeg vil bilen min kun det beste, så hvis Swissvax Shield el.l er bedre enn HD voksen til Autoglym, så er jo det helt greit, da vil jeg vurdere å bytte. Men hva er det som gjør den bedre? Er Swissvax faktisk så bra, eller er det blitt markedsført slik at alle synes det er så bra? Som sagt, jeg bytter gjerne til Swissvax, men da vil jeg gjerne vite først hva det er som gjør de så bra.

 

Eller hva med Chemical guys sine vokser, eller Scholl sine?

 

Starter ingen diskusjon her, jeg vil bare vite hva som gjør Swissvax så bra, så skal jeg evt vurdere å bytte. Selv om jeg er veldig fornøyd med Autoglym, betyr ikke det at det ikke finnes bedre produkter:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestandig brukt autoglym før, joda det er bra produkter de har. Men som deg så ble jeg nysgjerrig på Swissvax og prøvde det nå. ANGRER IKKE. Gikk for Concorso, og fulgte så godt jeg kunne anvisninger. Stor forskjell for meg hvertfall, og da skal det sies at jeg er amatør på feltet, har aldri før hatt slik glans og "glød" i lakken.

PS! Har ikke brukt maskin, kun håndpolish og voksing

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å se litt nedover og lese i denne tråden? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax sine er gode valg som du garantert ikke angrer på, hadde ikke dilla med og prøve andre merker i det hele.

Been there, done that!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var den tråden jeg så serru, derfor jeg kom på tanken:) Men jeg føler ikke jeg får de svarene jeg er ute etter, det er mer at Swissvax er bra, du vil ikke angre osv osv. Men hvorfor er den bra, hvorfor vil jeg ikke angre osv? :)

 

Nå er bilen min svært blank og ren i lakken fra før av, da jeg tar alle bilene jeg har grundig 2-3 ganger ila året, og har et jevnlig godt og nøye vedlikehold. Så jeg er mer nysgjerrig på dybde i glansen på en sølvfarget bil, holdbarhet, lett å jobbe med osv. Det kan jeg si ang HD voksen, at den kan være tung å jobbe med.

 

Hvilken voks anbefales evt og hvorfor, til bilen min? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg som sagt amatør på området, men kan det ha noe med innholdet av carnauba og gjøre? ikke vet jeg men ble positivt overasket.

Send en e-post til swissvax med spørsmål om anbefaling til din type lakk, så får du sikkert svar. Har inntrykk av at de vet hva de driver med. Samtidig så er div. egenskaper hos de forskjellige voksene deres godt beskrevet på hjemmesidene til de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når Carnuba innholdet bikker rundt 20% har jeg hørt at det er mer enn bra nok. Dersom det er mer, blir ikke effektøkningen så tydelig faktisk. Er det 40% carnuba, høres det bedre ut enn effekten.

 

Jeg er litt ute på tynn is med den kommentaren der, men jeg mener å ha hørt dette:) Jeg står skolerett hvis jeg tar feil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg sier så vet jeg ikke, ble som deg nysgjerrig og prøvde. Ble meget godt fornød med resultatet, thats it. Hva som gjør Swissvax så bra vet jeg ikke, men bryr meg heller ikke om årsaken så lenge resultatet er der: smil :

Når det er sagt, så brukte jeg autoglym før og var godt fornøyd, men nå var det bare såvidt jeg trodde mine egne øyne da jeg så sluttresultatet. Og det av meg som er amatør, hva kan en som hvirkelig kan dette få av resultater?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax har laget vokser og drevet med bilpleie ganske lenge. HD voksen til Autoglym er faktisk ikke det værste du kan bruke, den har ok holdbarhet også.

Du skriver selv at den kan være tung å jobbe med, det er noe du aldri vil oppleve med en Swissvax-voks feks. De er drøye, de lukter godt, de fleste holder godt, ser bra ut og er en drøm å jobbe med.

 

Nå er det lenge siden jeg har brukt Swissvax, fordi jeg fant noe som har enda bedre holdbarhet, og det betyr alt for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax har laget vokser og drevet med bilpleie ganske lenge. HD voksen til Autoglym er faktisk ikke det værste du kan bruke, den har ok holdbarhet også.

Du skriver selv at den kan være tung å jobbe med, det er noe du aldri vil oppleve med en Swissvax-voks feks. De er drøye, de lukter godt, de fleste holder godt, ser bra ut og er en drøm å jobbe med.

 

Nå er det lenge siden jeg har brukt Swissvax, fordi jeg fant noe som har enda bedre holdbarhet, og det betyr alt for meg.

Kan du da for oss uvitende dele med oss hva det er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parafinvoks, Collinite for å være nøyaktig.

Gjør lakken blank den også, men en mer klinisk blankhet om dere skjønner. Som om det ligger et tynt lag glapak utenpå.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax voksene er verdt hver krone.. Går mest i Concorso,shield og glacier her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax voksene er verdt hver krone.. Går mest i Concorso,shield og glacier her :)

 

Det er slikt som gjør meg nysgjerrig da, hvorfor synes du den er verdt hver eneste krone? :) Hvilke produkter sammenligner du med? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok kontakt med Scandicshine som je ghar handlet av tidligere, og fikk noen forskjellige tips om produkter. Får jeg se hva jeg havner på. Tar et siste øyråd med de på telefon før jeg legger bestillingen.

 

Er fornøyd med HD voksen i utgangspunktet, grei holdbarhet også, men føler den ikke gir den dype glansen som jeg ser andre lyse biler kan ha. Samtidig synes jeg selv den siste oppgraderte utgaven er litt hard å jobbe med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da droppa jeg Swissvax til fordel for Scholl Concepts Vintage Wax, hos Scandicshine :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da droppa jeg Swissvax til fordel for Scholl Concepts Vintage Wax, hos Scandicshine :)

 

Hva er grunnlaget for det? :) Lurer av ren nysgjerrighet, kan ikke huske å ha sett noen om har valgt bort SV :P

 

ps, gratulerer med medlemskap på DCN, nå må du bli VIP også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, meldte meg inn der nå, blir selvsagt VIP!!:)

 

Ja, grunnen til det, si det? Det var ikke noe negativt om Swissvax. Men jeg snakket med Scandicshine, og han anbefalte denne. Den er relativt ny på markedet, så jeg har lovt å komme med tilbakemeldinger til de. Denne gir wet look, veldig god holdbarhet og er lett å jobbe med. Så da får jeg testet den ut.

 

Helt personlig er jeg veldig nysgjerrig på Swissvax. Hva er det som gjør den så bra? Eller, er den så bra som folk skal ha det til eller er den blitt markedsført så riktig at Swissvax har blitt ett "navn" ute blant folk? Så av ren nysgjerrighet tilbake, hvorfor bruker du Swissvax? :)

 

Gikk for Scholl denne gangen, så skal jeg vurdere Swissvax en annen gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er grunnlaget for det? :) Lurer av ren nysgjerrighet, kan ikke huske å ha sett noen om har valgt bort SV :P

 

ps, gratulerer med medlemskap på DCN, nå må du bli VIP også ;)

 

Får ikke lastet opp bilde, kjenner du til problemer hos DCN? Betalte og ble VIP medlem nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, meldte meg inn der nå, blir selvsagt VIP!!:)

 

Ja, grunnen til det, si det? Det var ikke noe negativt om Swissvax. Men jeg snakket med Scandicshine, og han anbefalte denne. Den er relativt ny på markedet, så jeg har lovt å komme med tilbakemeldinger til de. Denne gir wet look, veldig god holdbarhet og er lett å jobbe med. Så da får jeg testet den ut.

 

Helt personlig er jeg veldig nysgjerrig på Swissvax. Hva er det som gjør den så bra? Eller, er den så bra som folk skal ha det til eller er den blitt markedsført så riktig at Swissvax har blitt ett "navn" ute blant folk? Så av ren nysgjerrighet tilbake, hvorfor bruker du Swissvax? :)

 

Gikk for Scholl denne gangen, så skal jeg vurdere Swissvax en annen gang.

 

Jeg har en Shield på vei i posten nå, så i teorien har jeg Swissvax, men rent praktisk så har jeg ikke det :P

 

Jeg har den siste tiden brukt Collinite 845 med svært gode resultater, og senest i går brukte jeg CG Lava :) Jeg er veldig veldig spent på SV selv, og gleder meg til å prøve den når den kommer!

 

Når det gjelder opplasting av bilder, bruker du photobucket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lava var den jeg vurderte sammen med Shield. Uansett er det veldig bra produkter tror jeg, bare landet på Vintage nå:)

 

Nei, bruker ikke photobuvcket der, skal prøve det nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det ja :) Jeg kan ta noen bilder av beading/sheeting om du ønsker, siden du vurderte den så ender du nok opp med å kjøpe den etterhvert :P

 

Photobucket er helt genialt, og da trenger du bare "copy img url" og lime det inn i bildekoden på forumet, så har du de i god oppløsning også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får se:)

 

Fikk opp bildet i DCN nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.