Misfarging etter behandling med turtle wax interior

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skulle for første gang prøve å rense setene på min Audi a3 2010, da det var tegn til flekker på høyre fremsete. Jeg dro til Thorshov bil og fikk anbefalt denne: "Turtle wax - Extreme nano-tech textile clean" med børste. Jeg brukte den på begge framsetene. Først prøvde jeg på et ikke synlig sted på høyre sete, og lot det tørke til dagen etter. Ikke tegn til misfarging. Så jeg kjørte på og sprayet ned hele setet. Jeg fikk følgende resultat (se vedlagte bilder). DVS høyre sete misfarget, venstre sete ikke misfarget (men heller ikke rent :) ).

 

Jeg har to teorier:

1. Bilen sto delvis i sola mens setet tørket (høyre sete fikk sollys på seg, det fikk ikke venstre), og derav resultatet.

2. Kan det være at jeg ikke har hatt på nok og fått det jevnt nok (da hverken venstre sete eller "testpunktet" ikke ble misfarget)? Brukte nok litt mer på venstre sete også.

 

Hva kan jeg gjøre for å fikse dette? er det helt idiotisk å prøve gjøre det på nytt med MER og jevnere? Eller bør jeg finne et annet produkt? Eller worst case scenario, er setet ødelagt?

 

 

På forhånd takk for hjelpen!

Høyre sete.jpg

Venstre sete.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

reis til ett sted som driver bilpleie og få renset setet ordentlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt så kjøper du eller låner deg en våtstøvsuger. Så kjøper du en flaske chemical guys green clean, blander den ut 1:20 og skrubber godt med en børste og suger det opp. Kommer sikkert billigere unna med det enn å sette bort jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, da setter jeg det nok bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende jeg har mulighet til å hjelpe deg med dette i løpet av helga hvis været blir ok.

Har våtsuger og green clean liggende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, hadde vært gull, er dog ikke i Trondheim i helgen (og neste helg).. :S Men om du har tid en annen dag... ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hende jeg har mulighet til å hjelpe deg med dette i løpet av helga hvis været blir ok.

Har våtsuger og green clean liggende.

 

Da er jo jobben en lek :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror ikke problemet er misfarging, men at du ikke har fått det helt rent. Møkka er rett og slett bare spredt utover i stoffet.

Greenclean er ikke såpebasert og etterlater ikke rester i stoffet som gjør det stivt, det er et kjempeprodukt på stoff.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er enig med Knut her, det er mer at du har smurt driten utover og ikke fått sugd det ut av setet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på den, har sett lignende før!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.