Utstillingstreff i samarbeid med Orkdal Bil, Lørdag 16.Juni

Anbefalte innlegg

Det er som er ulovlig er å kjøre med motor som utløser mer avgift enn det du har betalt for - på vei eller ikke. så lenge bilen har vært i Norge i 10 år er det ingenting ulovlig med å tune bilen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da dette annsees som ulovlig, bunn i grunn for veibruk, så vil ikke vi bli assosiert med det.

Dette blir på klubbens kappe isåfall :)

Jeg er ikke noe motstander av det, tenker bare på Orkdal bil.

 

VW Jetta 2.0 TDI 140HK (CFFB383125)

2012mod.

Pris?

 

Orkdal Bil drives ikke med tuning av biler, så vi vil aldri assosiere disse produktene med Orkdal Bil :)

 

Dem som selger dette driver egne firmaer og vil nok helst at det er demmes firmanavn som skal bli assosiert med arbeidet demmes. Reklame for å få flere kunder krever at kundene vet hvem de som skal kontakte.

 

Det er som er ulovlig er å kjøre med motor som utløser mer avgift enn det du har betalt for - på vei eller ikke. så lenge bilen har vært i Norge i 10 år er det ingenting ulovlig med å tune bilen!

 

Det ene er avgiftene og det andre er hvorvidt bilen kan godkjennes med den økte ytelsen. Førstnevnte betales kun om bilen blir godkjent med den økte effekten og sistnevnte kan i værste fall føre til avskilting.

 

Men per i dag er det vel ingen som har fått bot eller blitt avskiltet fordi bilen er tunet 30hk, ei heller måtte betale avgifter for de 30 ekstra hestekreftene. Her er det vel utregningsproblemer i forhold til hvilke krav dagens Tollvesen setter (laboratorie testet motor uten drivverk) og dersom man kommer så langt til å betale avgiftene for den økte effektene så er det også blitt godkjent :)

 

Tror ellers at muligheten for å få tunet bilen sin bare gir økt oppmøte og ikke at noen blir igjen hjemme fordi det er muligheter for å få tunet bilen littegrann :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prinsippielt er jeg egentlig enig med Orkdal Bil, mener at å fremme tuning av biler kan vi heller gjøre på egne arrangement.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer det til å være mulig å eventuellt prøvekjøre noe nye biler? Nye A6 Allroad?

 

Vi har desverre ikke nybilsalg på Audi, og kommer heller ikke til å stille med salgtspersonelle denne dagen. Prøvekjøring av VW og Skoda kan gjøres på avtale i arbeidstid om det er ønske : )

Men håper ikke dette holder tilbake folk!

 

Prinsippielt er jeg egentlig enig med Orkdal Bil, mener at å fremme tuning av biler kan vi heller gjøre på egne arrangement.

 

Utdrag fra Broom:

 

"Loven sier at du skal betale avgift når du øker effekten på motoren. Dette skal inn i vognkortet og du må bla opp effektavgift. Dessuten skal forsikringsselskapet vite om det.

 

Hvis du blir tatt for å ha trimmet bilen din uten å gi det opp, må du betale avgift - og du risikerer også tilleggsavgift. Hvis noe går galt, risikerer du avkortning i forsikringssum. Det er altså all grunn til å tenke seg godt om dersom du velger og gjøre dette uten å følge reglene! "

Dette er uansett om det er 10hk eller 2000hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prinsippielt er jeg egentlig enig med Orkdal Bil, mener at å fremme tuning av biler kan vi heller gjøre på egne arrangement.

 

Arrangementet er ikke Orkdal Bil sitt, men på vårt initiativ har vi nå et samarbeid om treffet :)

 

Det er ikke heldig å assosieres med noe ulovlig eller å bidra med å støtte/fremme noe ulovlig, men tuning er i seg selv ikke ulovlig å verken selge eller bruke.

 

Jeg ser ikke på en slik moderat tuning som noe negativt for klubben og bli assosiert med eller å fremme ved at firmaer kan tilby på våre treff.

 

Klubben er sponset av flere tuning leverandører også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har desverre ikke nybilsalg på Audi, og kommer heller ikke til å stille med salgtspersonelle denne dagen. Prøvekjøring av VW og Skoda kan gjøres på avtale i arbeidstid om det er ønske : )

Men håper ikke dette holder tilbake folk!

 

 

 

Utdrag fra Broom:

 

"Loven sier at du skal betale avgift når du øker effekten på motoren. Dette skal inn i vognkortet og du må bla opp effektavgift. Dessuten skal forsikringsselskapet vite om det.

 

Hvis du blir tatt for å ha trimmet bilen din uten å gi det opp, må du betale avgift - og du risikerer også tilleggsavgift. Hvis noe går galt, risikerer du avkortning i forsikringssum. Det er altså all grunn til å tenke seg godt om dersom du velger og gjøre dette uten å følge reglene! "

Dette er uansett om det er 10hk eller 2000hk.

 

Det er klart at man skal få det godkjent, betale avgifter og melde i fra til forsikringsselskapet, og dersom man ikke gjør det men fremdeles kjører rundt på veiene så gjør man det ulovlig.

 

Men det gjør det ikke ulovlig å selge eller kjøpe tuning :)

 

Så er det opp til eier å gjøre bilen sin lovlig for gatebruk igjen.

 

Biler eldre enn 10år i Norge vil ikke få noen ekstra avgifter grunnet aldersfratrekk og det er vel en % av original effekt som ikke krever at produsenten dokumenterer og går god for effekten, men som blir godkjent av Statens Vegvesen. Selvom dem ikke har noen måte å kontrollere det på. Det er vel mer ved motorbytte at dem stoler på at den nye motoren ikke er trimma.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok om denne saken, møt opp folkens :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg tar turen, må se ann været;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar turen i fra Kristiansund i år også:)

Er d mulighet for å vaske ved Orkdal bil eller skal jeg vaske på fannrem?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja kanskje man skal ta turen, spise pølser og fotografere...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar turen i fra Kristiansund i år også:)

Er d mulighet for å vaske ved Orkdal bil eller skal jeg vaske på fannrem?

 

I fjor fikk vi bruke vaskehallen på baksiden av Orkdal Bil. Får sikkert det i år også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar turen i fra Kristiansund i år også:)

Er d mulighet for å vaske ved Orkdal bil eller skal jeg vaske på fannrem?

 

Kjempebra!

Vi kommer til å selge vaskelapper til vår børsteløse bilvaskemaskin til gode treff-priser! :)

 

I fjor fikk vi bruke vaskehallen på baksiden av Orkdal Bil. Får sikkert det i år også!

 

Det blir ikke mulighet til å vaske bil gratis i VW-hovedbygg i år, dette grunnet kundebiler som står inne.

Vi vil ikke ha noen uønsket ferdsel inne på verkstedet, det fokuseres veldig mye på beskyttelse av kundens eiendom for tiden!

 

Håper på forståelse vdr dette. Men som sakt, vi har en børsteløs vaskemaskin på baksiden av Skoda-bygg, denne er helt suveren! Kommer til å selge vaskelapper i kiosken :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar turen i fra Kristiansund i år også:)

Er d mulighet for å vaske ved Orkdal bil eller skal jeg vaske på fannrem?

 

Kjøre du om Halsa eller Aure da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må desverre melde avbud på grunn av jobbkjøring! Håper resten får et fint treff og fint vær!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper på forståelse vdr dette. Men som sakt, vi har en børsteløs vaskemaskin på baksiden av Skoda-bygg, denne er helt suveren! Kommer til å selge vaskelapper i kiosken :)

 

Har dere en vannslange på utsiden som kan benyttes da? Eller finnes det en selvvask i nærheten?

Vaskemaskiner er pest eller kolera. Børster som skurer lakken eller såpe fra he...... . Foretrekker nesten børster.... selv om ingen av delene har nådd mine biler de siste 5 år. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er selvvask ved oti-senteret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere en vannslange på utsiden som kan benyttes da? Eller finnes det en selvvask i nærheten?

Vaskemaskiner er pest eller kolera. Børster som skurer lakken eller såpe fra he...... . Foretrekker nesten børster.... selv om ingen av delene har nådd mine biler de siste 5 år. ;)

 

Vi har en kjempebra børsteløs maskin her på huset, med reduserte treff-priser.

Bra såpe og kjemikalier fra FOMA.

Ser ikke problemet med det? :confused:

 

Vi bruker denne til vask av alle nybiler før klargjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her blir det en dram ikveld, så en blir vell ikke kjørbar imorgen tidlig. Får satse på neste gang:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer med Audi A7 :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her blir det en dram ikveld, så en blir vell ikke kjørbar imorgen tidlig. Får satse på neste gang:)

 

sjåfør ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer med Audi A7 :-)

 

Om ikke Bjørn G B ska dit, får æ sitt på te dæ da? : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøre du om Halsa eller Aure da? :)

 

Såg itj post'n din før no. Kjøre om halsa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjæm vel ein tur æ å me ein slitn s4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter desverre ute på sognefjoren på sjøprøve så da går jeg nok glipp av dette iår også :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meldt oppholdsvær og grei temp til imorgen, bare å ta turen de som kan :) Orkdal bil og Scandic Shine har sørget for masse fine premier til vinnere av utstilling!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.