Anbefalte innlegg

Hei,

 

Mulig morken gummi/plast i listene i bakvinduene (se vedlegg)? Hvordan angriper jeg dette? noen tips?

 

Har brukt silikon på gummilistene, men hva bør jeg bruke på vindus listene?

 

På forhånd takk for tips! :)

DSC01790.jpg

DSC01791.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Istemmer angående polytrol. Etter noen år med detailing, samt flittig bruker av dcn.no så er konsensus at ingenting slår polytrol på holdbarhet. En Ka der inne var like fin i plasten etter halvannet år.... Og der er det myye plast :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De trekantene er lakkerte eller behandlet med noe som minner om folie.

De hjelper det ikke å smøre inn. På gummi er det mye du kan bruke, Polytrol-produktet funker, men det er lett mye klin med det.

Andre alternativer er Carpro Perl eller Chemical Guys VRP dressing.

Sjekk for all del at det du bruker er vannbasert, da petroleumsprodukter har en tendens til å gjøre gummien brun over tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For plast er det den Christoffer anbefaler du vil ha. Resultatet blir ca det samme som alt annet, men holdbarheten er mye, mye lengre enn f.eks Black Wow.

Jeg har prøvd begge to samt en helt ubruklig "Autoglym Bumper Care" Owatrol er virkelig i sin egen klasse der.

Auto glymen gikk forresten i søppla.

 

Husk at gummi og plast er ganske forskjellige sånn sett, så ville nok funnet noe annet til akkurat gummilister.

Swissvax Seal Feed skal være utrolig bra, men har ikke fått testa sånne produkter selv ennå.

Du får teste den du kjøpte nå, og heller oppgradere om du ikke er fornøyd med holdbarheten. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp Seal Feed til gummi. Dro på ett strøk på bil nr 2 her i gården for litt over halvannet år siden. Mens andre i nabolaget røsket med seg listene ved 12-18 minus så var det "smooth sailing" for meg. Legg til forseglede ruter (nanolotus pro) og jeg var kjøreklar etter 25 sekunder mens de andre stod og skrapte is i mange minutter til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.