Anbefalte innlegg

Hei !

 

Jeg tok lakkrens og polring i går, men så rakk jeg ikke voks...kan jeg ta det til helga men bare spyle over bilen? vil voksen gi god beskyttelse for det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voksen vil gi en like god beskyttelse til helgen, men du har ingen beskyttelse fram til helgen :-)

Samt at du vil få porene fulle av skitt før du legge voksen til helgen..

 

PS: sjekk porlingen du brukte. Ikke uvanlig at det er voks i poleringen.

Husk å vask bilen godt med såpe og svamp, før du evt legger nytt lag med voks.

Slik at du ikke vokser møkka inne i lakken ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke vil ha massevis med riper i lakken din når du vokser, så bør du vaske den for hånd først.

Gå så over med en lakkrens rett før du vokser.

Selv om lakken ser ren ut etter vask, så har det sannsynligvis satt seg urenheter i lakken frem til helga, såfremt ikke bilen står lagret inne til da. All form for kontaminering i lakken vil føre til at voksen hefter dårligere, og dermed gi en dårligere beskyttelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke vil ha massevis med riper i lakken din når du vokser, så bør du vaske den for hånd først.

Gå så over med en lakkrens rett før du vokser.

Selv om lakken ser ren ut etter vask, så har det sannsynligvis satt seg urenheter i lakken frem til helga, såfremt ikke bilen står lagret inne til da. All form for kontaminering i lakken vil føre til at voksen hefter dårligere, og dermed gi en dårligere beskyttelse.

 

Bilen står i en låve, men vaske den grundig og så ta voks over? Eller ta en grundig vask også polish og voks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vask eller spyl, tørk godt og så voks.

Mikroskopiske endringer i holdbarhet merker du lite til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Produktene jeg brukte heter meguiars, den 3 step serien :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken voks ska du legge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voksen til Meguiars :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du ikke rakk å legge voks så ville jeg tatt en gryndig runde med avfetting så høytrykk spylt bilen så tatt en håndvask får å få den helt ren før voks runde..Siden du bruker den 3 step serien så ville jeg anbefalt deg til å handla en litt bedre voks for bedre holdbarhet.Ville handlet Meguiars NXT Tech Wax den har god holdbarhet til en grei pris :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avfetting på en bil som står innendørs er bare tull. Det rekker vel knapt å legge seg et støvlag på den før han skal igang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ihvertfall ikke avfettet en bil som har blitt håndpolert.. Har den stått på låve hele tiden så er det omtrent bare å gå over med en QD før voksing :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ihvertfall ikke avfettet en bil som har blitt håndpolert.. Har den stått på låve hele tiden så er det omtrent bare å gå over med en QD før voksing :)

 

Qd hva er det ? Er ikke så inn i bilpleie "verden" hehe :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

quick detailing - finnes på sprayflaske :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Quick detailer er omtrent som en mild sprayvoks å regne. De er ikke såpebaserte, og brukes sammen med mikrofiber for å tørke støv av biler og gjerne gi de en ekstra shine/blankhet på utstillinger osv.

Spray på panelet eller på mikrofibern, tørk av. Snu mikrofibern og buff panelet tørt.

Hvis det ikke støver alt for ille på den låven, er dette en helt kurant måte å få bilen ren og klar til voks på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.