MÅ jeg bruke Cleaner Fluid før påførig av Swissvax?

Anbefalte innlegg

Holder på å shine bilen nå, men er litt usikker på om jeg MÅ bruke swissvax sin cleaner fluid før jeg legge på swissvax sin voks, eller om jeg kan bruke f.eks Meguaiers sin speed glaze isteden for?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen must med Cleaner fluid først hvis lakken er polert først, som i ditt tilfelle med speed glaze Cleaner:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dessverre en helt vanlig misforståelse at man må bruke Cleaner Fluid før Swissvax voks for å få det beste resultatet.

Du kan bruke hva som helst, men om du ikke har annet, er CF en fin lakkrens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er dessverre en helt vanlig misforståelse at man må bruke Cleaner Fluid før Swissvax voks for å få det beste resultatet.

Du kan bruke hva som helst, men om du ikke har annet, er CF en fin lakkrens.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kun brukt Pricbort avfetting + høyttrykkspyling og deretter håndvask. Nå er ikke jeg noen ekspert, men etter hva jeg har forstått, så er det viktigste at lakken er så ren som mulig for at voks, polering o.l. skal feste seg best mulig. Samt at det selvsagt ikke må være urenheter igjen i lakken som dras rundt og lager riper..

 

Men det er flere eksperter på dette området i klubben, så det er sikkert noen som kan gi et utfyllende svar på hva som er den beste fremgangsmåten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kun brukt Pricbort avfetting + høyttrykkspyling og deretter håndvask. Nå er ikke jeg noen ekspert, men etter hva jeg har forstått, så er det viktigste at lakken er så ren som mulig for at voks, polering o.l. skal feste seg best mulig. Samt at det selvsagt ikke må være urenheter igjen i lakken som dras rundt og lager riper..

 

Men det er flere eksperter på dette området i klubben, så det er sikkert noen som kan gi et utfyllende svar på hva som er den beste fremgangsmåten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og etter håndvask og tørk, er det lakkrens for hånd eller polish med maskin som gjelder, for å rense porene i lakken. :)

Du kan påføre voks også på ubehandlet lakk, men resultatet blir mye bedre om du behandler lakken før voksing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og etter håndvask og tørk, er det lakkrens for hånd eller polish med maskin som gjelder, for å rense porene i lakken. :)

Du kan påføre voks også på ubehandlet lakk, men resultatet blir mye bedre om du behandler lakken før voksing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i Svissvax anonnsen (siste nr av Autofil) står det faktisk: "Første påføring krever en forberedende behandling med vårt rensemiddel "Cleaner Fluid". Hvis ikke dette gjøres vil ikke Svisswax voksen tilslutte seg lakkens overflate."

 

Er lett å¨misforstå slik det er skrevet.. Men er enige med de andre; viktigste er at man har brukt lakkrens/polish, uavhengig av merke, før man legger på (Svissvax) voks:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i Svissvax anonnsen (siste nr av Autofil) står det faktisk: "Første påføring krever en forberedende behandling med vårt rensemiddel "Cleaner Fluid". Hvis ikke dette gjøres vil ikke Svisswax voksen tilslutte seg lakkens overflate."

 

Er lett å¨misforstå slik det er skrevet.. Men er enige med de andre; viktigste er at man har brukt lakkrens/polish, uavhengig av merke, før man legger på (Svissvax) voks:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å presisere noe mange misforstår: Swissvax vokser har ingenting med polering å gjøre, det er kun en beskyttelse du legger på lakken, etter du (dersom du ønsker det) har polert og/eller renset lakken med noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å presisere noe mange misforstår: Swissvax vokser har ingenting med polering å gjøre, det er kun en beskyttelse du legger på lakken, etter du (dersom du ønsker det) har polert og/eller renset lakken med noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i Svissvax anonnsen (siste nr av Autofil) står det faktisk: "Første påføring krever en forberedende behandling med vårt rensemiddel "Cleaner Fluid". Hvis ikke dette gjøres vil ikke Svisswax voksen tilslutte seg lakkens overflate."

 

Er lett å¨misforstå slik det er skrevet.. Men er enige med de andre; viktigste er at man har brukt lakkrens/polish, uavhengig av merke, før man legger på (Svissvax) voks:)

 

Ja, det er en dårlig oversettelse av den opprinnelige, sveitsiske produktbeskrivelsen sånn sett. :)

Og kanskje det er lagt litt opp til at det skal misforstås også? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i Svissvax anonnsen (siste nr av Autofil) står det faktisk: "Første påføring krever en forberedende behandling med vårt rensemiddel "Cleaner Fluid". Hvis ikke dette gjøres vil ikke Svisswax voksen tilslutte seg lakkens overflate."

 

Er lett å¨misforstå slik det er skrevet.. Men er enige med de andre; viktigste er at man har brukt lakkrens/polish, uavhengig av merke, før man legger på (Svissvax) voks:)

 

Ja, det er en dårlig oversettelse av den opprinnelige, sveitsiske produktbeskrivelsen sånn sett. :)

Og kanskje det er lagt litt opp til at det skal misforstås også? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og kanskje det er lagt litt opp til at det skal misforstås også? ;)

 

Hehe.. Skal kanskje ikke se bort fra det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og kanskje det er lagt litt opp til at det skal misforstås også? ;)

 

Hehe.. Skal kanskje ikke se bort fra det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut, basert på erfaringer folk som har skrevet i denne tråden har gjort seg tidligere, som et godt gammaldags mersalgstriks.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut, basert på erfaringer folk som har skrevet i denne tråden har gjort seg tidligere, som et godt gammaldags mersalgstriks.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.