24h LeMans heeelt lokalt 16-17 juni 2012!

Anbefalte innlegg

affiche_24_heures_du_mans_2012.jpg

 

Ennå en gang har Vestfold Lokallag v/ AB&BE gleden av å invitere til over 24 timer med reinspikka bilaction på Fossan!

I år har DESSVERRE(!) Peugeot latt være å melde seg på, så Audi kan dessverre ikke få vist ennå en gang at franskmennne må finne seg i å ikke nå helt opp på podiet. Ble det for mye at Audi vant med sin aller siste gjenværende rullende bilen i fjor?

Toyotas nye hybrider er til gjengjeld fylt med mange av Pug's eminente førere fra i fjor, bl.a Sarrazin og Wurz. Er dette bare en oppblåst Prius, eller har de som de første testene viser; virkelig noe å komme med? Påliteligheten til Toyota er uansett ikke noe å spøke med!

 

80 ans avec 24hrs du Mans!

I år er det også jubileum, det er hele 80. gangen dette utrolige løpet arrangeres siden 1923, både løpet og området generelt er såpass fylt med historie, at det er enklest å linke til wikipedia for mer info!

 

Deltagerliste her!

 

Tom Kristensen (og hans team) har halt i land seieren 8 ganger, mer enn noen annen i historien. Skal dette bli den niende?

 

2012-wec-02-rs-1618__large.jpg

 

Teknisk info:

 

Adressen er som vanlig Bispeveien 1181, gulesider viser deg veien hvis du ikke er lokalkjent.

Starten går som vanlig kl. 15, så møt opp i tide for dette! (Tradisjon!!)

Grillings utover kvelden, og for diehard fans er det mulig å overnatte i telt utendørs for den rette stemningen! Vi kan ikke love bra vær, men 3x6m telt blir satt opp på terrassen med prosjektor.

 

Ta med:

Grillmat, (vi holder 'tilbehør' som potetsalat, etc., men ta med 'spesielle' ting hvis det er noe du fyser på!)

Festlig drikke for kveld og natt

Telt for overnatting, ønsker du å overnatte i bilen går det selvfølgelig også!

Varme klær! (Erfaringsvis blir det bra i teltet med varme og gode venner, men et pledd eller en genser har aldri skadet utover kvelden!)

 

 

Som i fjor:

 

Kjekt å vite hvor mange som kommer så vi kan planlegge bord&stoler etc, så si GJERNE fra om du kommer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer selvfølgelig! Anbefales :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kommer. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er i bryllup den 16. så får ikke jeg deltatt på starten, men det kan hende jeg kommer innom mot kvelden om energien fortsatt er der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer klabert, men jeg antar madammen jobber.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man må jo bare komme til et slikt arrangemang ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kommer selvfølgelig!!!

Dette er jo en del av sommerens begivenhet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen fler utenom styret? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har liksom ikke hatt noe vane for å se på lemans. Men det er oppe til vurdering =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med jeg kommer, dog uforutsette ting kan skje.

 

kan bistå med lån av fullhd projektor og Div kabler hvis det trengs!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye mulig jeg stikker innom;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig jeg stikker innom en tur jeg å

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nesten se ann igjen :/ mulig jeg drar til bergen i natt... da får jeg ikke med meg starten :( men kan hende jeg stikker oppom for og si hei :) spørs når jeg annkommer fylket igjen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer en tur om jeg er kjørbar.. :)

Eller vil noen hente meg? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da nærmer det seg!!! Kun 18 timer og 45 minutter til start! :P

Audi har klart å kvalifisere seg til 1. og 2. startspor (R18 e-tron quattro og Ultralight), med en Toyota på en god 3. plass etterfulgt av min 'helt' Tom Kristensens e-tron, den siste Toyotaen og deretter den siste Audien.

Det skiller bare fattige 2.6 sekunder på disse 6 bilene, og kun ett sekund mellom den beste Audien og Toyotaen. Dette kan virke lite, men husk at etter 24 timer vant Audi med bare 12 sekunder på Peugeot i fjor..

Dette blir en rysare!!

 

Alle kvalikresultater her..

 

De 'påmeldte' så langt er:

Kristian

Jeanett og Heine

Chris William

Kristoffer og kanskje Kristine

Cato

Liv&Dag&Mini-Me

Tommy

Alexander

Jan Ivar

Håkon

 

Etpar 'maybe''er der, men det går helt bra!

Flere som tar en tur?

 

Siden vi ikke blir stort flere, og været ikke akkurat roper sommer, tar vi det i stua, lover at det blir bra og med egen skjerm til resultatene som vanlig!

 

Grillings fra ca. 18, (jada Dag, du kan selvfølgelig få begynnne før!! :P) og det er selvfølgelig lov å komme og gå som man vil!

 

Velkommen!! : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanon arrangement dette her! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanon arrangement dette her! :tilber:

 

Og det vil si at du kommer, eller????? : faint :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det vil si at du kommer, eller????? : faint :

Desverre, er offshore: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på Lemans i fjor. På privat (Claas)tribune rett ved den svingen der man kjører i depo. Var uten tvil ein opplevelse og vere der nede. Sinsjukt med folk. Vist ikkje eg husker heilt feil så kjørte peugot ned masse tid i slutten. Og dei var inne til depo nesten samtidig heilt på slutten. Husker ikkje no ka det var, men husker det var snakk om at det siste depo var litt avgjørende for hvem som tok seieren. Dei 2-3 siste rundene begynte audi og dra fra igjen. Men seier igjen er ein opplevelse og vere der nede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg stikker innom, blir d mulig sent.. Er i bergen nå:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel gjennomført, gratulerer til Audi med 3 lag på pallen!! :D

Referat følger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.