nylakket Audi. hva bør man gjøre/ikke gjøre etter en slik jobb?

Anbefalte innlegg

hei!

 

 

jeg skal hente bilen min fra hellakkering imorgen!

 

og lurer derfor på i den forbindelse hva jeg bør gjøre med bilen etter en slik jobb har blitt gjennomført

og såklart hva jeg IKKE bør gjøre når lakken er "fersk"!

 

ønsker jo såklart å beholde lakken best mulig, lengst mulig! : vinke :

 

på forhånd takk!

 

Christian Pedersen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe proff, men ting jeg har hørt er at man skal være forsiktig med lakken noen uker etter lakkéring.

 

Man skal anse lakken som fersk, i den forstand at den må få være i fred noen uker for fullstendig gjennomherding. Om man har støv i lakken skal man ikke rubbe/polere med det første. Har hørt 4 uker, men om så lang tid er nødvendig vet jeg ikke.

 

Etpar dager etter lakk prøvde jeg å presse tommelfingerneglen mot lakken, et sted hvor jeg uansett skulle montére plastlister over. Skulle ikke så altfor mye til for at jeg kunne se avtrykk etter neglen.

Jeg fikk lakkért bilen min for ca 2 uker siden. Kommer ikke til å rubbe eller polére ila sommeren tror jeg nok, det måtte isåfall bli utpå høstpartiet.

 

Er ikke noe proff, så om noen er uenig må de gjerne rette på meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vask kun med kaldt/lunkent vann,tørk med mikrofiber,INGEN former for såpe,prøv å ikke parker den i sla ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for tips! :D

 

hva med og levere inn bilen til teflon - lakkforsegling på høstpartiet engang?

 

jeg bor i bergen.. så SOL er ikke det største problemet;) hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville ikke lagt teflon,men heller fått noen til å polere og legge voks...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter lakking så er det litt gasser i lakken som må slippe ut før man forsegler lakken! Den tiden dette tar kommer ann på en del forskjellige faktorer, men 3 månder er en grei tid å vente!

 

Så lakkforsegling er i grunnen det du ikke kan gjøre sånn med en gang lakken er fersk!:) Du kan vaske, polere og vokse så mye du vil før det. Men du må jo være obs på at lakken som sagt kan være litt myk nå den første tiden så det kan lett bli vaskeriper i den vist du ikke er forsiktig! Men vask med såpe og avfettning er ingen problem! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ingen problem å slipe støv og polere etter lakken har kjølt seg ned igjen etter å ha hvert i lakkboksen. Trenger ikke vente flere uker for å berarbeide den.

 

Har også fått fortståelse for at man kan legge f.eks swissvax shield på ny lakkert flate, men det kan vel sikkert Bernhard svare på ?

 

#La forresten shield 2 dager etter at jeg lakket begge bakskjermene på golfen til fruen. Er ca 2-3 mnd siden nå og ser fortsatt like fint ut ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for gode tips! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på om jeg skal bruke denne tråden eller den gamle.. Prøver her! :D

 

Hvordan er det med høyttrykkspyler? Bilen er til lakkering av plast skjørt og beskyttelses list, men blir ikke hentet før mandag om to uker. Skal jeg vente lenger før jeg bruker høyttrykkspyleren..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på om jeg skal bruke denne tråden eller den gamle.. Prøver her! :D

 

Hvordan er det med høyttrykkspyler? Bilen er til lakkering av plast skjørt og beskyttelses list, men blir ikke hentet før mandag om to uker. Skal jeg vente lenger før jeg bruker høyttrykkspyleren..?

 

Spyl i vei du! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.