-06 A4 TFSI Quattro Tiptronic som "napper" ved gearskifte

Anbefalte innlegg

Hei alle,

kjørte konebilen:o her om dagen og merket at den "napper" eller rykker til litt ved gearskifte ved slipp av gass, f.eks når man kommer fra 80- og inn i 60-sone. Da kommer det ofte et markert rykk med det samme den gearer ned, altså ikke et normalt gearskifte. Usikker på fra og til hvilket gear det var snakk om, kanskje ikke vesentlig i denne sammenhengen.

 

Bilen har nå passert 72.000km.

 

Noen som har erfart dette selv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel kommet en nyere type software til den kassa mener jeg. Ville også bytte olje/filter på den.

Du kan jo også kjøre en diagnose for å se om det kan ligge noe der før du starter gjøre masse ting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel kommet en nyere type software til den kassa mener jeg. Ville også bytte olje/filter på den.

Du kan jo også kjøre en diagnose for å se om det kan ligge noe der før du starter gjøre masse ting.

 

Javel, er ny software noe Møller må legge inn? Er det oljeskifte på intervall på kassa på disse bilene? Jeg håper bare det ikke er noe havari på gang, ble skikkelig nervøs når jeg kjente det rykket til første gangen:(

 

Nei takke meg til den gode damle rekke-femmer'n med manuelt gear: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller ja,ingen interval på disse eller service er lagt inn fra Audi.

Oljen blir jo gammel over tid. For å opprettholde smøreevnen velger de fleste å bytte olje/filter på kassa selv om Audi sier du ikke trenger gjøre det. Ble selv anbefalt skifte pr.60000km av audi mekaniker. Koster fort 6-8 tusen på Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.