Follo: Noen her som har 550,-?

Anbefalte innlegg

hei å hå til deg som leser dette!

som mange vet så bor jeg på mortensrud, kommer nedover veien og kommer da ned i et T-kryss nede ved mortensrud t-bane stasjon. Der står da onkel blå og ca 19 andre okel blå sammen med ca 10 heldig utvalgte fra biltilsynet! Jeg kjører nedover og mr.blå peker på meg og får meg til å svinge venstre i krysset, noe som passer meg dårlig ettersom jeg skal til høyre! En litt lettere kjipt person fra tilsynet kommer bort og sier "hei, vi har belte og papir kontroll her" så sier jeg, "ja så hyggelig", gir han papirene og han tvi holder på dem, så sier han... "har du papirer på senking-dekk-felg-ratt" "ehhhh...jahh" sier jo jeg, men jeg forklarer han at man kan ikke godkjenne alt en og en ting, (det blir dyrt) noe han ikke kunne forstå. Så var det opp med panseret, han så da et kompressor horn "det der er ulovlig" sier han, og jeg sier jo da at, "jahhh.. men... det er på en annen bryter for seg selv, så sier han slå på ett og ett horn da, jaja tenker jeg og gjør som han sier... "DET VAR FOR MYE DESIBEL"... jeg klør meg i hodet :confused: og rister litt på det i samme slengen mens jeg koker innvendig. "det blir nok fremvising av papirer på hjul-senking-ratt og fjerne kompressor hornet pluss full teknisk kontroll". noe som kommer til å bli en meget svett afære, husker sist jeg var der med den grønne golfen min etter å ha utsatt kontrollen 3-4 ganger, dem var ikke blide og ikke kunne dem lese tysk heller... "GLEDER MEG" : gråter :

så om noen har TÜV papirer til momo fighter ratt (mener å huske det heter det, men tror ikke det finnes papirer på det), maxx felger i str. 8x14" så hadde jeg blitt kjempe glad.. Og så må vi ikke glemme de 550,- som det koster å få det godkjent da! : bh :: bh :

 

var ferdig med å få bilen til god stand igjen etter å ha hatt den på EU-OK, da var bil orginal stand.. håper på at jeg ikke må på med orig. demper-fjær, hjul etc. fikk på sommer hjula for 3 dager siden.. kjipt å måtte ta av de med en gang igjen!

 

Espen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei å hå til deg som leser dette!

som mange vet så bor jeg på mortensrud, kommer nedover veien og kommer da ned i et T-kryss nede ved mortensrud t-bane stasjon. Der står da onkel blå og ca 19 andre okel blå sammen med ca 10 heldig utvalgte fra biltilsynet! Jeg kjører nedover og mr.blå peker på meg og får meg til å svinge venstre i krysset, noe som passer meg dårlig ettersom jeg skal til høyre! En litt lettere kjipt person fra tilsynet kommer bort og sier "hei, vi har belte og papir kontroll her" så sier jeg, "ja så hyggelig", gir han papirene og han tvi holder på dem, så sier han... "har du papirer på senking-dekk-felg-ratt" "ehhhh...jahh" sier jo jeg, men jeg forklarer han at man kan ikke godkjenne alt en og en ting, (det blir dyrt) noe han ikke kunne forstå. Så var det opp med panseret, han så da et kompressor horn "det der er ulovlig" sier han, og jeg sier jo da at, "jahhh.. men... det er på en annen bryter for seg selv, så sier han slå på ett og ett horn da, jaja tenker jeg og gjør som han sier... "DET VAR FOR MYE DESIBEL"... jeg klør meg i hodet :confused: og rister litt på det i samme slengen mens jeg koker innvendig. "det blir nok fremvising av papirer på hjul-senking-ratt og fjerne kompressor hornet pluss full teknisk kontroll". noe som kommer til å bli en meget svett afære, husker sist jeg var der med den grønne golfen min etter å ha utsatt kontrollen 3-4 ganger, dem var ikke blide og ikke kunne dem lese tysk heller... "GLEDER MEG" : gråter :

så om noen har TÜV papirer til momo fighter ratt (mener å huske det heter det, men tror ikke det finnes papirer på det), maxx felger i str. 8x14" så hadde jeg blitt kjempe glad.. Og så må vi ikke glemme de 550,- som det koster å få det godkjent da! : bh :: bh :

 

var ferdig med å få bilen til god stand igjen etter å ha hatt den på EU-OK, da var bil orginal stand.. håper på at jeg ikke må på med orig. demper-fjær, hjul etc. fikk på sommer hjula for 3 dager siden.. kjipt å måtte ta av de med en gang igjen!

 

Espen

 

Hvis DE har tvunget deg til å komme på ny eu-kontroll, så hadde jeg ALDRI godtatt å betale for den. Det er tross alt de som krever at du skal komme på biltilsynet.

 

Sett på noen orginale felger, fjern kompressorhornet og sett på det orginale rattet.

 

Evt.få ordnet med godkjenningspapirer. Felgimport har papirer på rattet om det ikke er noen andre som har det her på forumet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg må betale for å godkjenne tinga.. "spesial kontroll" som dem kaller det... rattet fantes det ikke tûv på for to år siden.. kanskje det finnes nå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en diskusjon med en kompis av meg idag, som sier han alltid får bråk med tilsynet. I hans tilfelle skyldes det;

-ratt uten papirer, men han syns det ser tøft ut

-felger uten papirer, men han syns de ser tøffe ut

-hjemmesveist eksos med universalpotte bakerst og ellers rakt rør. Han liker lyden...

-forskjellige senkesett (leverandør) foran og bak, for å få bilen lavest mulig.

 

Han nektet å forstå at han må være forbredt, kjøpe produkter med god kvalitet og ikke minst få papirer med på alt en kjøper. Hvis ikke må en nesten bare være forbredt på bråk. Når det gjelder tysk, sies det at papirene må oversettes av Veritas.

 

Jeg og flere her har brukt en som sitter i kommunen, som kan tysk. Han oversatte papirene, stemplet og skrev under på oversettelsen. Tilsynet har aldri klaget på det.

 

Moralen er; Vær sikker på at tingene du kjøper har noen slags godkjenning, slik at tilsynet ikke kan ta deg på det. Skal du modde noe, gjør det skikkelig slik at det ser bra ut. Dersom det er mer alvorlige mod's du skal gjøre, ta deg en prat med godkjenningskara på nærmeste tilsyn. De er ofte veldig hyggelige å prate med sålenge du spør først, og ikke "skyter først" og spør etterpå.

 

Lykke til med kontrollen! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, dette var kjedelig å høre.

Fant godkjenningspapirer på dine maxx-wheels (som egentlig er rebadga borbet T hjul) i 8x14.

 

Last ned, skriv ut, og sleng i trynet på biltilsynet.

: bråk :

801420_4100570_pf_990304.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-ratt uten papirer, men han syns det ser tøft ut

-felger uten papirer, men han syns de ser tøffe ut

-hjemmesveist eksos med universalpotte bakerst og ellers rakt rør. Han liker lyden...

Høres ut som meg det der : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Når det gjelder tysk, sies det at papirene må oversettes av Veritas.

 

Jeg og flere her har brukt en som sitter i kommunen, som kan tysk. Han oversatte papirene, stemplet og skrev under på oversettelsen. Tilsynet har aldri klaget på det.

 

kan de kreve att du løper rundt etter folk som kan oversette papirer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, dette var kjedelig å høre.

Fant godkjenningspapirer på dine maxx-wheels (som egentlig er rebadga borbet T hjul) i 8x14.

 

Last ned, skriv ut, og sleng i trynet på biltilsynet.

: bråk :

 

 

takker for den matiZ, eneste jeg sliter med nå er at jeg kjører på 215/40-14 godkjenningspapira er på alle andre dekk dim. enn 215/40-14, men får se hva jeg får til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan de kreve att du løper rundt etter folk som kan oversette papirer?

 

Hvis de ikke kan tysk er det mitt ansvar å få de til å skjønne det. Det er jeg som skal dokumentere at jeg har retten på min side, ikke de. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for den matiZ, eneste jeg sliter med nå er at jeg kjører på 215/40-14 godkjenningspapira er på alle andre dekk dim. enn 215/40-14, men får se hva jeg får til!

 

Da får du se etter på http://www.conti.de. Ev. må du henvende deg til dem og be om en "Reifengutachten". Da vil de trenge understellsnummer, vekt på for- og bakaksel, toppfart og dim på felger foran/bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for all hjelp så langt... men tror nok det kommer til å drøye litt (spørre om utsettelse) nå som bilen er mos på hele siden, mulig det blir andre hjul ettersom felgen bak på fører siden fikk seg en trøkk! den får nok en takst på møller til uka! så får vi se hva som skjer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så dette i brua istad.. hvordan greide du det??

 

Edit:så det no :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så dette i brua istad.. hvordan greide du det??

 

Edit:så det no :o

 

så var du som vinka.. hehe, var ikke sikker skjønner du!

måtte innom brua å sjekke forholdene! hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.