"Isskade" på kanten på framdørene, lakkert opp igjen.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en 2010mod Golf 6 Tornadorød.

I vinter så har det blitt "isskade" som VW-Audi forhandlern jeg kjøpte bilen NY av omtaler det som.

Garantisak forsåvidt, pga at det kommer vann og is mellom framskjermen og framdørene sånn at isklumpen presser fram den skumgummin som er innvendig der, og da subber den såvidt på dørene hver gang man lukker den opp og igjen.

Det var en stripe på hver dør på ca 1,5cm på kanten av døren. Jeg spurte om de kunne bare flekklakkere de små stripene, men han jeg snakka med visste ikke åssen de skulle fikse det.

 

Da jeg fikk tilbake bilen fra forhandlern så var for det første:

- Bilen full av slipestøv både innvendig og utvendig(Jeg leverte fra meg bilen strøken, nypolert og vokset)

- Både grunning og rød lakk sprøyteprikker over bakdøra, bakskjermen, taket, bakvinduet, baklyset og listene ved vinduet.(Dårlig eller ikke maskert?)

- Bulk i dørtrekket mitt, samt et annet deksel som ett klips har røket på.

+ det som irriterer meg mest er fargeforskjell på framdørene mine. (De nylakkerte dørene er mørkere enn resten av bilen)

 

 

Dro så ned å klaget da de åpnet igjen, de påstår at det ikke er mulig å treffe fargen bedre enn de har gjort, og ba oss dra ned til lakkeringsverkstedet å be de fjerne lakkprikkene som var rundt omkring. Etter litt om og men så skulle de polere de bort og henta bilen senere på dagen.

 

Den uka her så skal de få bytta dørtrekket de har ødelagt.

 

Det jeg lurer på er om det ikke er mulig å treffe fargen bedre enn dette her? Litt dårlige iphone bilder.

Det irriterer meg grønn når bilen var strøken før det tullet der, og nå ser den ut som er fargekart(i mine øyne).

Hadde jeg visst det her, så hadde jeg kjøpt meg lakk og pensla de stripene isteden, så hadde ingen sett noe som helst.

Takk for svar.

Kim

024.jpg

022.jpg

021.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vanskelig å se hvor stor fargeforsjellen her faktisk er men slik det ser ut har jeg truffet bedre på fargen med sprayboks blanda opp etter litt synsing med fargeprøver og så spraya av meg... Dette også med Tornadorød, som var litt falmet.

Men det virker som de sliter med å treffe på denne fargen, evt de prøver ikke å bare sprøyter med blandinga de får oppgitt fra møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

 

Noen andre som jobber med lakk eller vet om det er mulig å "treffe" bedre med fargen?

 

 

Mvh, Kim Andre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å klage:-) de trenger bare å ta tilstøttende på neste del:-) skal være i 100%!:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi lakkerer på jobben så flekker vi ut tilstøtende i 95% av tilfellene. Dvs at om det er lagt ny farge på hele døra så flekkes fargen ut på bakdør og forskjerm samtidig.

Om det bare legges farge i forkant av døra som i ditt tilfelle, så skal det holde å bare lakke forskjermen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Da har jeg hatt bilen på verksted idag for at de skulle rette opp det de har ødelagt. Dette er nå fikset, men de mener at den lakkeringa de har gjort er innenfor standarden på en 2år gammel bil med garantisak! : rolleyes

 

Nå er jeg meget frustrert og ser eneste mulighet å sende mail til Møller og høre hva de sier. Var 1grunn til at jeg kjøpte meg splitter NY bil, det var å ha en strøken, bulkefri bil uten opplakkeringer og tull.

 

: bh :

 

 

Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan de ikke være mye seriøse. Forsikringsselskapene godkjenner ved skade utflekking på sidene på ihvertfall 10 år gammle biler. utifra bildene så er ikke lakkeringen bra. Om du kun hadde merke i forkant av døra og det er fargeforskjell mot bakdøra så er det ikke særlig godt utført jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LY3D som mest sannsynlig er fargekoden på bilen din? er VELDIG vanskelig å få 100% lik. dette har jeg irritert meg over ganske mange ganger selv når vi får bilene tilbake fra lakk. (jobber på skade avd til Oppegård Bil som er en VW forhandler).

 

Men slik skal det ikke være ! du får nesten bare krangle videre og stå på krava dine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LY3D som mest sannsynlig er fargekoden på bilen din? er VELDIG vanskelig å få 100% lik. dette har jeg irritert meg over ganske mange ganger selv når vi får bilene tilbake fra lakk. (jobber på skade avd til Oppegård Bil som er en VW forhandler).

 

Men slik skal det ikke være ! du får nesten bare krangle videre og stå på krava dine.

 

Ja, mener det er ly3d fargen heter.

 

Men ihvertfall vw-audi forhandlern her i Sarpsborg nekter å gjøre noe mer ut av det! De sier det er innafor kravene. Han fyren ba meg ha bilen stående ute i regn og sol og ikke polere dørene mine sånn at de blir fortere falmet! :S herregud...

 

Har også sendt mail til møller, dog uten å få svar da selvfølgelig.

Mvh, Kim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.