Hvor gjenge opp igjen dårlige gjenger?

Anbefalte innlegg

På mine bbs rs så er gjengene der man skal skru fast senterkoppen veldig dårlige(nær sagt ubrukelige).

 

Finnes det noen i Oslo området som tar på seg å gjenge opp på nytt, tror dere?

 

Evt. noen medlemmer her som holder på med sånt? Jeg hadde satt umåtelig stor pris på hjelp. Skulle egentlig ha fått ordna det før helga, men det har jeg jo egentlig ingen forhåpninger om å rekke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Størrels på gjengene er det du snakker om da? Det er MANGE som kan gjenge opp her men kommer jo helt ann på størrelsen på gjengene om de har rette gjengebakker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt et gjengesett fra Biltema noen år, og det har enda ikke sviktet meg. :)

Bruker de også til å "renske" skitne gjenger innimellom og det gjør underverker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Størrels på gjengene er det du snakker om da? Det er MANGE som kan gjenge opp her men kommer jo helt ann på størrelsen på gjengene om de har rette gjengebakker.

Akkurat passe? :P

 

Nei, jeg vet ikke jeg.

 

Fant et arkivbilde av gjengene det er snakk om, iallefall.

8500355ttj.jpg

Har hatt et gjengesett fra Biltema noen år, og det har enda ikke sviktet meg. :)

Bruker de også til å "renske" skitne gjenger innimellom og det gjør underverker.

Hmmm.. Jasså. Kanskje jeg skal gi det et forsøk da? Har aldri gjenga opp noe som helst, så hakke peil på hvordan det funker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skrur en gjengetapp ned i hullet, omtrent som å skru i en bolt bare at den skjærer og både rensker og former gjengene igjen.

Å skru en bolt ned i et nygjenget hull er skikkelig digg. :)

 

MEN jeg vet ikke hvilken størrelse og gjengestigning du skal ha, så det må du nesten sjekke opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha. Okok. :)

 

Hvordan måles str og gjengestigning da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diameter og gjengelær:) jeg har tilgang til alt av utstyr vis det skulle trenges:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det hullet i senter av felgen som er dårlig?

 

I såfall finner du ikke den tappen på Biltema.

Hvis jeg ikke husker feil er de litt spesielle og runde de gjengene og ikke minst stort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går vel også an og bruke dreiebenk? Om man vet stigningen og sånn så kan vel det programmeres inn?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkleste er vel å få tak i ei gjengefil og friske opp gjengende med(så sant det lar seg gjøre). Har brukt det selv på stor dim. med fingjenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har Daniel Bakke sagt seg villig til å hjelpe meg med dette før helga!! :D Sinnsykt stor takk til han!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.