Anbefalte innlegg

Kjøper innmat til 2,2 20vT. Har brukt for stempler og råder. Original borring. Original innmat.

Trenger også en 20vT veiv.

 

Edit: ønsker å kjøpe komplett 20vt motor. Er bedre løsning enn å samle litt her og der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

orginale stempler og råder eller h-profil råder og je-stempel ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en komplett underdel som kan selges deler fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H-råder og smidd tenker jeg er for kostbart, og unødvendig for mitt mål, men til rett pris er ikke det utelukket.

I førsteomgang tenkte jeg på original innmat som noen har til overs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har men ene stempelet er litt ødelagt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, det bør vel allerhelst ikke være litt ødelagt, men har noen andre ett stempel, så går det jo ann :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har orginale aby stempler og råder fra 2,2t

 

Gått ca 200 000

 

Send bud pr PM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, ser ut til at jeg må ha 20v veiv også, er det noen av dere som veit forskjellen på 10v/20v veiv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste forskjellen er den lille "dingsen" foran som kjører oljepumpa rundt, den har fire ører på 20v og to på 10v. Men denne skal kunne varmes og presses av ;) Om det har mye og si på org effekt vet jeg ikke :) Har forresten stempler og råder til deg, dog uten stempelringer. Er fra AAN

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så 20v råder bolter på 10v veiv, medbringeren til oljepumpa har 4 ører på alle 3 10v veivene jeg har da faktisk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja ifølge etka er det hvertfall helt likt delenr på alle veivene :) Du burde kanskje dobbelsjekke delenr på veiv og kanskje hvilken motor det kommer fra. Jeg vil ikke si at ALLE er like. Men hvertfall 2,3 10v er lik :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 2,2 MC1 blokk med veiv jeg har. Tenkte den skulle få bli en ghetto 20vt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorkode er MC1 som de veivene kommer fra, det er jeg sikker på. Den siste veiva står montert i bilen, så den gidder jeg ikke sjekke :P

Men så lenge det er mulig å bolte 20v råder på 10v veiv, dvs at de i skal være like, så er det jo greit. Da trenger jeg ikke veiv :)

 

MC: 034105021K

3B: 034105101S

 

3B har storeenden på råden 47,5mm og MC/MC2 har 45,95mm på storeenden, så jeg må ha veiv.

Da spørs det om ikke det er bedre for meg å få tak i en 20v blokk/komplett motor til overkomlig pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har råder liggende og snart jeg får demontert motoren igjen så har jeg orginal veiv, råder og stempel til aan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei :)

 

Hvordan er det å putte en annen veiv rett inn i en blokk, må den ikke linjehones osv først?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har komplett blokk også stående som jeg skal demontere topp fra for å sjekke tilstand osv. Denne kan du få til en overkommelig pris :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 3-4 brukbare AAN stempel med standard råder.

 

Anders på econor skaffet meg h-profil råder for 2500. De originale AAN stemplene holder i massevis til normal trimming.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det å putte en annen veiv rett inn i en blokk, må den ikke linjehones osv først?

 

Bare å putte i, så lenge den andre veiva ikke er skadd så er den rett. Hvis blokka har urund linje så er den like urund uansett hvilken rett veiv du putter i. Det er altså blokkas tilstand alene som må vurderes, og veiver kan fritt byttes om.

 

Så lenge du skal bruke orginale bunnbolter så trenger du vanligvis ikke linjeborre blokka, med mindre den har gått veldig langt eller med hard trimming over tid. Det som da skjer er at de fleksible boltene i bunn tillater at veivbukkene "vibrerer" og sliter ned anleggsflatene sine mot blokka. Dette skjer over lang tid samtidig som rammelagrene slites tilsvarende, slik at linjen inni lagrene ikke er så aller værst. Men når du putter nye lagre i så kan lagrene knipe oppe og nede. Når du kjøper blokk så inspiserer du slitasjen ved å se hvor dypt utfresning til knastene på bærelagrene har gravd seg inn i kambukken. Evt så kan du bruke mer tid og måle, men det trengs vanligvis ikke hvis du har et trent øye for det jeg nevnte over her.

 

Anders på econor skaffet meg h-profil råder for 2500.

Ojj, det var rimelig hvis de var nye. Det er jo gjengs privat pris på et brukt sett, eller et nytt fra gruppekjøpet når eier har hatt det har ligget på hylla et par år og trenger penger raskt. Tipper du handlet mye annet samtidig slik at denne prisen egentlig var en tilleggsrabatt? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 4 originale AAN stempler med råder. 1200,- + frakt så er dei dine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å putte i, så lenge den andre veiva ikke er skadd så er den rett. Hvis blokka har urund linje så er den like urund uansett hvilken rett veiv du putter i. Det er altså blokkas tilstand alene som må vurderes, og veiver kan fritt byttes om.

 

Så lenge du skal bruke orginale bunnbolter så trenger du vanligvis ikke linjeborre blokka, med mindre den har gått veldig langt eller med hard trimming over tid. Det som da skjer er at de fleksible boltene i bunn tillater at veivbukkene "vibrerer" og sliter ned anleggsflatene sine mot blokka. Dette skjer over lang tid samtidig som rammelagrene slites tilsvarende, slik at linjen inni lagrene ikke er så aller værst. Men når du putter nye lagre i så kan lagrene knipe oppe og nede. Når du kjøper blokk så inspiserer du slitasjen ved å se hvor dypt utfresning til knastene på bærelagrene har gravd seg inn i kambukken. Evt så kan du bruke mer tid og måle, men det trengs vanligvis ikke hvis du har et trent øye for det jeg nevnte over her.

 

Ojj, det var rimelig hvis de var nye. Det er jo gjengs privat pris på et brukt sett, eller et nytt fra gruppekjøpet når eier har hatt det har ligget på hylla et par år og trenger penger raskt. Tipper du handlet mye annet samtidig slik at denne prisen egentlig var en tilleggsrabatt? : klø :

 

Nei ikke spesiell rabatt, han hadde vel ikke så mye hidden på disse annet at de var kjørt med 1200 hk 1200 nm

 

Husket litt feil på prisen..... her er et utklipp

 

SPUTTER RÅDE 1345,-

BLYBRONSE BÆRE 890,-

H RÅDER 2800,-

 

alle priser netto ink mva.

 

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må tenke litt annerledes siden jeg trenger så mye. Komplett 20vt motor er det jeg trenger istedetfor. Har endret overskriften.

Takk endog for alle tilbud på innmat, har dere komplett motor istedenfor så er jeg interessert :-) Kommer nok bedre ut av det enn å sette sammen litt diverse ved å handle komplett motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en forsterket 3B motor som kommer for salg snart, hvis du er int. Denne sitter i bil nå og virker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send meg gjerne prisant på pm så jeg har litt å gå etter. Det meste er interessant til jeg finner det rette tilbudet :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøper innmat til 2,2 20vT. Har brukt for stempler og råder. Original borring. Original innmat.

Trenger også en 20vT veiv.

 

Edit: ønsker å kjøpe komplett 20vt motor. Er bedre løsning enn å samle litt her og der.

 

har aan 20 v 93 mod itopp stand

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.