Anbefalte innlegg

Vurderer å selge min trofaste VW Touran Varebil.

Legger den ut her nå, havner på finn rett over helga når jeg har byttet bremser og gjort den klar for salg.

 

Har vært i mitt eie de siste 20 000km, og har fungert smertefritt.

Brukt til å pendle t/r Hamar - Gjøvik og Elverum - Gjøvik, så den er mye langkjørt.

Lite (så å si 0) rust, bare noen småflekker.

Panser er lakkert for steinsprut samtidig som bakfanger ble byttet på garanti. Lite rust i hjulbuer! (Så på MANGE touraner før jeg kjøpte denne, de fleste med rust i hjulbuer.

 

Raske fakta:

VW Touran 1,9tdi varebil

Km: 199000

Neste EU-kontroll: 30.06.2013

Utstyr: Cruisekontroll, Webasto, varme i seter, 2-soners klimaanlegg

16" RS6-felger med gode sommerdekk. 16" Stålfelger med org. VW-kapsler med 2 dårlige og 2 ok piggfrie vinterdekk.

Kjøpt ny i Norge, ikke bruktimportert

Koster pr. dags dato 10993,- å regge om denne til personbil, men synker til 5497,- den 30.09.2012 ref. mailer fra Tollvesenet.

 

 

Diverse som er gjort som jeg kommer på nå:

- Nytt batteri våren 2010

- Reg.reim, vannpumpe og frostvæske byttet sommer 2010

- Dempere bak byttet sommer 2011

- Montert ny DEFA motor og kupevarmer høst 2011

- Bakluke byttet sommer 2010 på garanti (panser lakkert samtidig)

- Nytt sjåførsete høst 2011 grunnet varmetråder som brente hull

- Nye bremseskiver og klosser foran, samt overhalt kalipere med nye pakninger vinter 2012.

- Byttet olje, oljefilter, luftfilter og pollenfilter våren 2012 (km-stand 192500)

- AC-rens våren 2012

 

(Olje og filter er byttet selv i det siste (sist gang på 192500km), men vesentlige ting som reg.reim er gjort på verksted med stempel, dato og km-stand i serviceheftet! )

 

Negative ting jeg kommer på:

- Slitte vinterdekk (2 kan gå litt til, men 2 trengs nok å byttes mener jeg å huske)

- Trenger nye skiver bak (Har kjøpt inn, blir byttet skiver og klosser i helga eller neste uke)

- Noe småplukk. F.eks riper på fanger og en liten trøkk (se bilde) - Men det er bare i plastikken.

- Har desverre ikke bakseter. (Er under vurdering å kjøpet et sett, ligger på finn.no til 3000-4000 kr.)

- Litt slitt noen steder i interiør (brytere flasser, og litt slitt dørhåndtak etc.). Men har bestilt nye brytere og nytt trekk til girspak slik at det ikke blir så sjenerende.

 

Selges grunnet behov for å bytte ut pendlerbil med familiebil. Vurderer samtidig å kjøpe seter å heller registrere om denne.

 

Innbytte med mellomlegg i Volvo V50, Passat 3C stv. eller Skoda Octavia stv. kan vurderes.

 

 

Kontaktinfo:

Espen L. Nyhus

47352626

espennyh@hotmail.com

Bilen står i Elverum i Hedmark.

 

001.jpg

 

002.jpg

 

003.jpg

 

004.jpg

 

005.jpg

 

006.jpg

 

007.jpg

 

008.jpg

 

009.jpg

- Skramme på bakfanger. Ikke stort, synes nesten ikke

 

010.jpg

 

011.jpg

 

012.jpg

 

013.jpg

- LED med motstander i park og skiltlys, ingen feilmeldinger!

 

Interiørbilder kommer rett over helgen da jeg får vasket den invendig og gjort den klar for salg ;)

 

Pris: 78000,- eller bud.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.