Anbefalte innlegg

Hei! Drive for tida på med eit gti restaurerings prosjekt, korleis fjerner folk tectyl egentli? Har høyrt at folk bruker sandblåsing, nåken med varmepistol og skrape, men går det an å steame det av? Takk for svar. Erlend

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VARMT vatn og kraftig såpe blir vel brukt og:)?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høytrykksvasker med steam bør fikser biffen på "ettermontert" tectyl, men uderstellsmasse krever mekanisk fjerning (ref Golf Mk1), bruk vernebriller/skjerm da tectyl ikke gjør noe godt verken inni munn, nese, øyne eller ører

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fjernet gammel understellsmasse på 100'en min med vinkelsliper og stålbørste. det funket som bare det, men roter ganske mye og stikker når stålbørsten begynner og gå i oppløsning. litt vanskelig og komme til overalt men får tatt det meste :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, takk for mangen gode svar :) tenkte å prøve med høgtrykksvaskar med steam først :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Citrusrens

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Citrus rensen er eit alternativ faktisk :)

 

Men den kittfresen, vil den ikkje berre smelte tectylen og berre bli klissete og full av tectyl?

 

Takk for alle svar, alt blir vurdert :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Citrusrens løser den opp så den blir helt flytende og sprayes av.

Citrusrens kan også kjøpes konsentrert og billig hos ymse firma, mistenker at kanskje Felleskjøpet kan ha gallons billig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Citrus rensen er eit alternativ faktisk :)

 

Men den kittfresen, vil den ikkje berre smelte tectylen og berre bli klissete og full av tectyl?

 

Takk for alle svar, alt blir vurdert :)

 

Nei, den er laget for å fjerne slikt.. Hvis du ser den stanga som piggene går borti så blir de "spent opp" og slengt inn i der du sliper... Ikke noe kladding der..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobber med tectyl til dagelig. Jeg ville brukt citrus, avfetting, tjære fjærner eller gluremover.

La det virke 5 min bruk så så varmt vann du kan og godt med trykk.

Sandblåse bort tektyl er syyyykt tidkrevende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange gode svar, trur det blir prøvd ut med citrus og avfetting og deretter steame:) tilbakemelding kommer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe suksess med citrusen?

Skal til på golfen min straks :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har desverre ikkje hatt tid endå, blir ei stund til endå, men skal fyre i gang ein prosjekttråd so snart eg har fått begyndt :) ser på den som eit langtidsprosjekt og planlegger ein del no i forkant :) Men har anskaffa høgtrykkspyler med steaming, så tenkte å prøve det først :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vere en ide å steame først, sånn at du ikke kaster bort citrusrens på vanslig skitt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprøyt på med terpentin og la det virke,så er det vel bare å spyle vekk med høytrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, takk for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt gammel post men jeg har hørt tørris gjør vidunder, fant forøvrig også en video som ser imponerende ut mot lakk ihvertfall, men om det er sant kan jeg ikke si. Hva sier ekspertene? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er tectylen passe fersk,funker bensin og steamer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.