VAGCOM feilsøkning og programmering nordre vestfold

Anbefalte innlegg

Hei! lurte på om det var noen snille sjeler i vestfold nærmere bestemt holmestrand,horten,tønsberg og sande området som har vagcom som kunne hjelpi meg med og feilsøke på en a4 b5 1.8tq som har begynt og fuske noe værre. det ligger ikke feilkode inne så den sletter vel disse når den ikke fusker. nå har det blitt så ille at det til tider ikke er mulig og ha pådrag over 2700 til 3500. så om noen hadde hatt tid eller lyst (får jo litt kronasjer såklart) og hjelpe meg hadde jeg blitt veeeldig takknemlig!

 

Ta kontakt her eller på 45220085, eller send meg en mail hvis du har lyst!

 

Mvh Daniel Meyer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Treff på Peppes torsdag 18.30, kanskje noen kan ta med da? Jeg har dessverre bare VCDS-lite uten spes mye moro.. :|

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fullverdig diagnosekabel og skal ikke noe spesielt imorgen, jeg bor i Horten så vil du ta deg en tur kan vi godt se og feilsøke litt. Jeg har også en idè på hva som er galt med klimaen din om du fortsatt har feilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det hadde vært flott om du hadde hatt tid chris! den har merkelig nok plutselig begynt og virke men er til tider ganske ustabil, reagerer ikke før jeg trykker på auto så kan jeg regulere temp. snodige greier, send meg nr ditt så plinger jeg på deg! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jeg teorisere litt, vil jeg vel holde en knapp på coilpakke. De varer jo ikke akkurat evig på disse.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har jeg byttet 2 ganger :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til chris william for hjelp i dag! endelig en bil som fusker betratelig mindre! viste seg og være den ene ledningen til n75 ventilen som var gått av i kabel skoen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn er det, går bra nå da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

* Verdens beste bilklubb! *

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hahah: rock : joda chris går myyye bedre nå, er litt små fusk engang i blant bare, kommer vel seg det og :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden da jeg nettopp har fått samme problem: bh :

Har en mini vagcom jeg kjøpte med en kamerat men er redd denne ikke finner alle feilkodene. kostet trossalt snaue 300 kr. Men fikk opp denne: 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected (ligger et bilde på siste siden i tråden min HER)

men etter å ha lest en del på nettet har jeg funnet ut at det som regel står hvem av coilene som er gåen om dette er problemet.

Så om du Chris William hadde hatt tid/lyst til og tatt en sjekk med din vagcom hadde jeg vært evig takknemlig: rolleyes

Har ikke noe særlig peiling på dette området så om noen vet mulig årsak er det bare og rope ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Null stress, er sykemeldt for tiden så jeg er ledig når du måtte føle for :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en del coiler hvis du skulle trenge en :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en del coiler hvis du skulle trenge en :P

 

Som er ny?

Og takk til Chris william for vagcom hjelp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

litt usikker på om det er samme coiler på b5 og b6, nei det er brukte, men billige hvis du skulle være int.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig, bodde noen troll ihvertfall i den ene modulen din, er kun min egen bil som har hatt så mange feilmeldinger lagret før :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for hjelpen i går til koding av us lys Chris, bestilt meg cruise contoll enhet nå, så trenger deg mer etterhvert:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke no problem, synes det var litt artig å få det til jeg, ble tøft!

Kom med det, fikser det vettu :)

 

Tenkte på de pærene, kjøp nye på biltema og ta vare på kvitteringa, etter en ukes tid så stikker du innom og klager så har du fått deg nye pærer gratis :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja får gjøre det:P også passe på å få med ny kvit hver gang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for hjelp med koding av hengerfeste her om dagen :)....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke no problem Daniel, hjalp når jeg fikk bruksanvisningen av deg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja vi får vel ta et røsk her igjen! nå har den startet fuske på 2700 til 3000 igjen.. det er når jeg holder halv gass rett før og gir full gass der. er byttet en trykk slange, turbo, coiler, plugger, lambda. har testet lmm og trykk testet systemet... noen som har no tips til mere som kan testes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har bare prøvd en annen brukt lmm. n75 i orden. som tidligere skrivi her så har ledninga til n75 vært fikset. nå kommer fuskning i hytt og gevær. noen ganger er bilen helt fin og andre ganger helt jævlig rett og slett....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men n75 kan fiske uten å gi feilmeldinger. Denne ventilen har jeg trøblet med på både s6 2.2 turbo og a3 1.8T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.