VAGCOM feilsøkning og programmering nordre vestfold

Anbefalte innlegg

den er koblet ut av slangen og bytta ut med kran. planer om kjøpe ny (igjen) og sette den inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm blitt mye værre nå, høres ut som en med hiddensprut som ikke er justert ordentlig, smeller til tider ordentlig og små fusker jevnt og trutt under pådrag, bruker en del bensin. byttet lambda og testet lmm igjen. ingen feilkoder som sier det skal være noe feil med noe.

har byttet bensinpumpe. neste blir bensintrykk regulator og dyser...... hvis ingen andre har noen ideer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i stedet for å bytte alt som koster mye, hvorfor ikke bare sette den på verkstedet? Eller få en kompetent person til å se på den?

 

Bare et tips....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha. den har vært på verksted, og hvis du tror det er billigere og sette den på verksted og la de bytte deler tar du grovt feil. er mange som har sett på det uten og bli klok. derfor så mange deler er blitt byttet da de har ment det har vært de delene som har vært deffekt. noen har hatt rett i at en av de tingene har vært noe galt med men fortsatt ikke fikset den egentlige feilen. ikke har delene kostet mange kronene heller. ebay høggeri og låne deler funker ganske bra og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må jo selvfølgelig finne "riktig" verksted. Tror nok det er ganske greit å finne ut av.

-Har du trykktestet hele systemet?

-Hvordan er pluggene/riktige plugger?

-Er det separat tennings sluttrinn på denne eller er det i hver enkelt coil?dette ser du om du har 3 eller 4 pins coil?

-Evnt kompresjonstest/sylinderlekkasjetest

-Leverer bensinpumpe nok/tett filter/løst skovelhjul

-Timing

-G28 eller G40 def eller def avhengig av temperatur(turtallsensor på veivaksel og kamaksel)

-G70 eller G62 hvordan er disse?innsugsluftsensor og vanntempsensor

-Trykkføler, hva viser denne?

-Turbo i orden?slakk/skader

-trykkslange mellom kompressorhuset og wastegate, tett og fin opptil 2 bar

-N75 evnt bleedvalve for å kontrollere at det er i orden

 

dette er kun noen kjappe pointers som ikke er skrevet i stigende kontrollrekkefølge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja var jo det da.

plugger er riktige, og byttet 2 ganger på den sikre siden

ja er separat sluttrinn. prøvd byttet 2 ganger uten noen forandring, da kun lånt

kan jo såklart ta en komp test på den, gått ca 120 000km

kjøpte ny bensinpumpe her om dagen så skulle da tro det leverer nok. prøve bytte filter, så nå at dette ikke er gjort tidligere.

timing ble sjekket, skiftet da og regreim.

er en av disse jeg mistenker, men kommer ikke opp noe feil på disse og verdiene er bra i vcds.

vanntemp sensor. hadde det vært et problem med denne ville det jo vært vanskelig starte når det er kaldt ute. eller varmt. ikke noe problem .

innsugluftsensor sjekket og har rett verdier

trykkføler? som i map sensor? har ikke dette men har satt inn måler. og da er trykket der det skal være så vil jo da si jeg heller ikke har lekkasje

kan jo såklart sjekke slangen mellom wastegate og komphus, fortsatt riktig trykk fra bleedventil.

turbo er byttet.

n75 byttet 3 ganger. viste seg at det ikke var noe galt med disse, var kabelbrudd inn til n75.

 

tilbake til plugger, de er "sjokoladebrun" men samtidig litt svart.

skulle hatt sjekket bensintrykket, noen som kan forklare ossen skal gjøre det?

ligger som sagt ingen feilkoder inne, så må være feil i noe som motoren ikke har kontroll på og det jeg kan komme på er bensin.

 

tenning ser bra ut. den ligger jevnt over og blir ikke kødda med. sjekket i vcds

 

noen felere tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant en sprekk i en utåndings slange som går til innsuget, fikset denne og det hjalp litt. hører en surkle lyd fra fuelrail når jeg setter på tenninga uten starten den. kan det være filteret som gjør det kanskje? byttes vel på fredag så ser man

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.