Hvilket middel er fint til å polere glasset på instrumentene?

Anbefalte innlegg

Fins det noe vidundermiddel? Glasset er ikke matt, det er bare endel riper i nedre del av glasset. Det er jo en form for plastikk det her, så hva er greit å bruke. Vanlige "butikkprodukter" altså, ikke noe "Swiss shine ultra deep plastic conditioner" til hundre kr per milliliter.... Det er tross alt bare en bruksbil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har polert opp instrumentglass med "vanlig" poleringsmiddel :)

 

Det tar litt tid tid om du gjør det for hånd, men blir bedre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en Bilxtra i nærheten av deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, Bilxtra ligger rett over gata for jobben min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøp sånn kit som er til hovedlykter,funker gull det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, Bilxtra ligger rett over gata for jobben min.

 

 

Der har de ett par type poleringsprodukter som du kan bruke på plast, disse er fra Meguiars. Det blir enten Meguiars PlastX eller Ultimate Compound, ta dette på en foam applikator fra Meguiars og bruk sirkulerende bevegelser. Skal få tatt noe det :) Selv bruker jeg maskin på dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å prøve sånn "mobilskjermenfriforriper" vindundermiddel? Det er i allefall laget med tanke på å fjerne riper på mobilskjermer i plastikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å prøve sånn "mobilskjermenfriforriper" vindundermiddel? Det er i allefall laget med tanke på å fjerne riper på mobilskjermer i plastikk.

 

Det var noe sånt jeg tenkte på i første omgang. Kunne orøvd det på mobilen min også. Ellers har jeg 3M maskinpoleringsmidler i flere forskjellige grader, samt endel diverse Autoglym som jeg evt. kan forsøke. Noe så grovt som Autosol tror jeg at jeg skal ligge unna...

 

Glasset er egentlig klart og fint, er bare endel riper i nedre området, mulig etter en tidligere eiers ring (når de skal nulle trippteller f.eks.) eller noe slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv med det fineste poleringsmiddelet du har å jobb deg oppover til du finner en som funker. Er bare å bruke en vanlig voksaplikator eller microfiberklut ect.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.