Anbefalte innlegg

Ser det finnes mye lakk og 2k polyester lakk å få på ebay men finner ikke noen som vil sende til norge,

 

Er på jakt etter 4-5 liter rimelig 2k oransje eller rødorange, enten lastebillakk eller polyester...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jetcarrier.com?

 

Er kostbart samt at en skal deklarere varen at det ikke inneholder farlig gods.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant denne siden, og det ser ut som de sender til norge, men sliter litt med å finnr riktig lakk. Billig var det iallefall. Feks 5 liter klar til 30 pund og 5 liter tynner til 10 pund, veldig mange merker å velge imellom...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg sendte det eg eg kjøpte med jetcarrier, skreiv tilogmed at det var 2k bil lakk på bestilling, det gjekk heilt fint. Billig var det iallefal, mulig eg har begått ein forbrytelse? :o men so be it. Sendte det med sjøfrakt da, med fly blir det dyrt for da tar dei betalt ut frå vekta, men med båt er det volumet som tel. Mulig det er strengare på det med farlig gods på fly og, er jo ikkje utenkelig det.

 

Den sida der var ikkje verst du Geir, er ikkje lett om ein vil ha fargekoder. men er ein del standard farger som går igjenn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det jo forholdsvis rimelig lakk

http://www.norbond.no/maling-og-lakk/lastebillakk-c-209-1.aspx.

 

Som Erik sier er det fult mulig å lovlig å kjøpe tynner basert lakk hos norske lakkleverandører verksteder. jeg betaler ca 800-1000kr litern for metalic base ( minus en ganske grei rabbat da)

men sammenlignet med hvor sinnsykt mye arbeide det er å lakke (spess forarbeide ) skjønner jeg ikke helt hvorfor dere tar "sjansen" på en billig ukjent lakk for å spare noen hundrelapper for litern (går tross alt ikke så mange liter med til en hel lakkering)

med kjente produsenter for man også detaljerte hiddenblader som viser blande forhold, fremgangsmåte, tørke / herdetid osv. (jeg er ikke proff i faget med en glad amatør, som får gode tips av lakkleverandør )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det jo forholdsvis rimelig lakk

http://www.norbond.no/maling-og-lakk/lastebillakk-c-209-1.aspx.

 

Som Erik sier er det fult mulig å lovlig å kjøpe tynner basert lakk hos norske lakkleverandører verksteder. jeg betaler ca 800-1000kr litern for metalic base ( minus en ganske grei rabbat da)

men sammenlignet med hvor sinnsykt mye arbeide det er å lakke (spess forarbeide ) skjønner jeg ikke helt hvorfor dere tar "sjansen" på en billig ukjent lakk for å spare noen hundrelapper for litern (går tross alt ikke så mange liter med til en hel lakkering)

med kjente produsenter for man også detaljerte hiddenblader som viser blande forhold, fremgangsmåte, tørke / herdetid osv. (jeg er ikke proff i faget med en glad amatør, som får gode tips av lakkleverandør )

 

Hvor mye rabatt? ;) ja jeg betalte vel 1000 + moms hos lakkspesialisten for met. base

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant denne siden, og det ser ut som de sender til norge, men sliter litt med å finnr riktig lakk. Billig var det iallefall. Feks 5 liter klar til 30 pund og 5 liter tynner til 10 pund, veldig mange merker å velge imellom...

 

du kan glemme og bestille lakk som flyfrakt fra england nå,ettersom de har strammet inn reglene kraftig,ikke engang parfyme får du sendt med fly lenger:

http://www.royalmail.com/sites/default/files/International-prohibitions-and-restrictions-leaflet-consumers_0.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det jo forholdsvis rimelig lakk

http://www.norbond.no/maling-og-lakk/lastebillakk-c-209-1.aspx.

 

men sammenlignet med hvor sinnsykt mye arbeide det er å lakke (spess forarbeide ) skjønner jeg ikke helt hvorfor dere tar "sjansen" på en billig ukjent lakk for å spare noen hundrelapper for litern (går tross alt ikke så mange liter med til en hel lakkering)

med kjente produsenter for man også detaljerte hiddenblader som viser blande forhold, fremgangsmåte, tørke / herdetid osv. (jeg er ikke proff i faget med en glad amatør, som får gode tips av lakkleverandør )

 

Om ein betaler 800 - 1000 kr liter er det jo ikkje hundrelapper det er snakk om å spare da, men ein del tusen. Men no var ikkje eg tenkt å lakkere ein Audi R8 heller, og om forarbeidet er gjort bra og lakken ikkje blir super er det ikkje verre enn å matte ned bilen å gjere det på nytt. må ikkje ta oppatt alt forarbeid (forutenom den evige maskeringa). Er ikkje alltid den beste ideen å lære seg å drifte med ein ferarri heller, greit å begynne me ein sur sierra :P hehehe men selfølgelig, det funker for noken, men oss på budsjett trim er det ok og få lakka ein bruksbil til under tusenlappen, spesielt da det er berre "noob" testing.

 

Testa forresten "bengalakken" (som nevnt over) på kawa kåpa, spurte ein kompis av meg som eig eit lakkeringsfirma om ka lakk han trudde eg hadde brukt, han fekk hakeslepp då han fekk vete kva lakk det var, og han gjekk over den med slik "dagslys" lampe og lette etter feil. Så eg kjem til å handle litt meir frå utlandet, men skal eg lakke eit s2 perle prosjekt eller noko slikt så kjem eg til å bruke dyr lakk, men va artig å få til lakkering for slikk og ingenting :P

 

Mykje anna snaks som kan fraktast forutenom billakk då, ta å kikk litt på tokomp epoksy til garasjegolv då! wery nice!

 

Sprøytesparkel, tynnar, grunning, silikonfjerner og klarlakk er og veldig grei pris på. Så heilt borte i natta er det ikkje, og den som leiter finn gode merker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.