Anbefalte innlegg

Har min første hvite bil og er veldig fersk på området.

 

Har kjøpt en god del bilpleie i det siste, interessen er på vei opp :)

 

Har ett spørsmål, på min hvite Vw Polo, når den står en del i ro ute i regn osv. så kommer det sorte striper der vannet renner av bilen liksom , disse er utrolig vanskelig å få vekk , bruker Surfex-HD, prickbort, men må gnikke som en "gal" for å få det bort. Legger ved bilder så dere ser hva jeg mener.

 

Er det noen enklere måte å få dette bort på? Andre typer avfetting? Trodde det jeg hadde var meget bra. Har også Iron-X , men bruker dette kun på felger, kan jeg prøve dette?

 

Alle tips mottas med takk :)

2012-09-01 14.58.11.jpg

2012-09-01 14.58.18.jpg

2012-09-01 14.58.28.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken voks ligger på den da?

 

Og Iron-X er vel i utgangspunktet ikke noe felgrens, men har sin styrke på lakk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken voks ligger på den da?

 

Og Iron-X er vel i utgangspunktet ikke noe felgrens, men har sin styrke på lakk?

 

Bilen var ny i juni i år , jeg har ikke lagt på noe voks, så den er som den var utfra butikken.

 

Regner med dette er likt på alle hvite biler, bare ville vite andre sine erfaringer.

 

Voks kommer nok senere :)

 

Iron-X er vel best på bremsestøv , ergo felger + lakk, men dette er ikke jeg 100% sikker på : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Du må prøve sterkere blanding Surfex. Og la det få virke litt (5min)

 

Btw. Iron x er for dyrt å bruke som felgrens. Særs effektivt men...

Sonax sin som er tilgjengelig på clas ohlson er også god.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få bort det der, ville jeg brukt en poleringsrens (Meguiars Step1 feks) , så kjøre på med Step2 og 3 etterpå.

 

Skal du ha skikkelig avfetting blir det Prickbort (får det på Mekonomen Fyllingen) Men det kommer jo såklart igjen om du ikke polerer opp bilen..

 

 

PS: På firmabiler som er hvit er trikset å ta masse avfetting på, for så å vaske med svamp/såpe uten å skylle av først. Blir skikkelig rent, men blir såklart litt ripete :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips folkens.

 

Det er jo bare regnvann som lager dette, det er vel bare at det viser mye mer på en hvit bil.

 

Kan prøve sterkere blanding Surfex :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner MYE i Bergen for tiden , så ikke fått tid til vask enda..... :)

 

Ikke noen bilpleie "eksperter" som har tips til denne utfordringen? Regner med dette er velkjent for de med hvit bil : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner MYE i Bergen for tiden , så ikke fått tid til vask enda..... :)

 

Ikke noen bilpleie "eksperter" som har tips til denne utfordringen? Regner med dette er velkjent for de med hvit bil : klø :

Syntes som det virker som du lager mer problemer for deg selv ved å bruke stadig sterkere avfetting uten å få tilført ny voks. :) blir værre og værre og få bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er andre som har kommet med forslag om å bruke sterkere blanding , det betyr ikke at jeg har gjort det ;)

 

Er det lagt på noe voks i det hele tattt når bilen er ny?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De suste sikkert over den med noe all-in-one polish ved ankomst Norge.

Hvilken surfexblanding bruker du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får slike på BMW´n også, men det ser aldri like ille ut som hos deg. Trikset er skikkelig voks og hyppig spyling. Går det mer enn en uke må du på med vaskehanske.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan støtte det joachim over her sier. jeg har også hvit bil og dette er ikke noe problem ved en rein vask faktisk uten svampen også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki , det ser nok verre ut på bildene enn det er , det jeg reagerer litt på er at det sitter utrolig godt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må legge til at det under speilene på metallet er lett å få bort , det er det som er på plastikken som sitter veldig godt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frua har grå bil, med tre måneder gammel collinite 845. Og jeg må ha berøringsvask. Men da blir rennene borte. Bilen blir aldri tilfredsstillende ren med kun forvask og spyling. IMO

 

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spyler ikke bare av, "gnikker" som en gal sier jeg jo :) Med svamp selvsagt , men på plasten på styling listene nederst sitter det utrolig godt.

 

Bruker PB, Surfex, legger skum over dette , spyler av med HT , vasker bilen med Meguiars vaskehanske og Meguiars shampoo, deretter tørker jeg hele bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da aner jeg ikke. Du gjør alt riktig etter min oppfatning...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å få bort det der, ville jeg brukt en poleringsrens (Meguiars Step1 feks) , så kjøre på med Step2 og 3 etterpå.

 

Skal du ha skikkelig avfetting blir det Prickbort (får det på Mekonomen Fyllingen) Men det kommer jo såklart igjen om du ikke polerer opp bilen..

 

 

PS: På firmabiler som er hvit er trikset å ta masse avfetting på, for så å vaske med svamp/såpe uten å skylle av først. Blir skikkelig rent, men blir såklart litt ripete :)

 

Kødder du nå? For ett herlig "triks". Snakk om å ødelegge lakken sin! huff

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.