Temperatur ved polering + voksing

Anbefalte innlegg

Som tittel sier, så lurer jeg på anbefalt temperatur når det gjelder polering og voksing. Har sett mange har spurt om dette i diverse tråder, men det har aldri vært noe konkret svar.

Jeg bor i et leilighetskompleks med carporter. Betyr det da at jeg må enten spørre noen kompiser pent om å okkupere en garasje ved behandling og herding, eller levere den inn til firma. Tenker da spesielt på høst- og vårparten, da vestlandsværet er bløtt, kaldt og surt.

Er det noen produkter som funker bedre på lavere temperaturer?

Kan det være en idè å stå ute i sola på kalde dager?

 

Takker på forhånd for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ann og kle inn carporten med pressenning når du holder på? Da går det i såtilfelle fint og få opp litt varme der inne så du kan holde på selvom det er kaldt ute. Har ikke hatt noen utfordringer med polering når det begynner og bli kaldt, annet enn att det slår seg og bilen blir rå pga temperatur forskjeller, da pleier jeg legge poleringen på hylla og fortsette neste dag. Har holdt på ute ned i 14-15 grader uten trøbbel hittls.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ann og kle inn carporten med pressenning når du holder på? Da går det i såtilfelle fint og få opp litt varme der inne så du kan holde på selvom det er kaldt ute. Har ikke hatt noen utfordringer med polering når det begynner og bli kaldt, annet enn att det slår seg og bilen blir rå pga temperatur forskjeller, da pleier jeg legge poleringen på hylla og fortsette neste dag. Har holdt på ute ned i 14-15 grader uten trøbbel hittls.

 

Joda, går an å kle med presenning. Men da er det letter å spør en kompis pent om lån av garasje i stedet for å gå til innkjøp av presenning, varmeovn og arbeidslys.

 

Men så var det dette med herding da? Herder voks i temperaturer på 10 - 15 grader?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring er at jo kaldere og råere det er i været, jo dårligere holdbarhet på mange vokser.

Fra 15 grader og nedover endres konsistensen på både voks og polish og de blir gjerne værre å jobbe med, så der har jeg samme erfaringene som Lena.

 

Dersom du bruker en petroleumsbasert voks er min erfaring at de omtrent ikke trenger noe herdetid for å yte max, et godt eksempel er Collinite 845.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen spesielle problemer med temperaturer rundt 15c når det kommer til voksen.

Lar CG5050 voks ligge i en god halvtime minimum før jeg buffer av og det har vart i 2mnd uten tegn til redusert effekt for min del ihvertfall.

Eneste er at jeg tar å varmer opp voksen foran en halogen lampe før jeg påfører.. men det er mest pga at 5050 voksen er noe hard etter min mening

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.