Noen her som har peil på størrelse på sub-kasse ?

Anbefalte innlegg

Hallais :)

 

Håpe på at noen i regionen har peiling på detta, ska bygge ny kasse til 2x Cerwin Vega VMAX VMX12DVC

 

Den som eg har tar så mye plass:(

 

Noen som kan finna ut for meg hvor mange liter kassen bør verr ? Snakk om porta kasse, har prøvd google, men finne ikkje noe vetigt:(

 

-Magnus Johannessen Lie:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://cerwinvegamobile.com/27-vmaxsubwoofermanual-2008

 

Fant kjapt manualen på cerwin vega sin hjemmeside. Ser ut som det de anbefaler til den er enten en lukket kasse på 28 liter, eller en portet på 49 liter som skal ha en portmed diameter på 4" som er 7,5" lang. Dette er pr element, altså blir kassen 98L med 2stk 12" i samme kassen. Om du går for den lukka kassen klarer du deg med ca 55L totalt for begge elementene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut te at det ikkje stemme heilt, ikkje det elemente eg har, muligens en eldre modell, opphenge her e rødt, og blankt i midten... Har du peil på ka den kan hette ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ingen bilder av elementet i den manualen, kun en sort hvitt strektegning..? Hvoran vet du at det ikke er det samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er det nok antageligvis denne: http://cerwinvegamobile.com/31-vmxsvcdvcsubwoofermanual-2007 som det står at har rødt oppheng og sølv logo.

 

Men da skal den ha en portet kasse på 74 liter, altså 148 liter på 2stk. Latterlig mye for 2stk 12" egentlig.. Men fremdeles kun 28 liter pr stk i lukka kasse, hadde nok prøvd dette om det står om plass baki bilen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk! ;)

 

Vil tro at lukket kasse krever mer strøm for at det skal spille bra ? Jeg kjører en 500w rms på disse to nå, noe som funker veldig bra i den kassen det står i nå, men det som er problemet er at denne kassen stikker litt mye ut og tar mye plass i bagasjerommet, denne vil jeg tro ligger rundtom 140 liter, noe som stemmer rimelig greit i henhold til det du har funnet her... Det jeg vil prøve å få til, er å lage til en vinklet kasse, slik at jeg får presset den noe mer inn i bagasjerommet...

 

Har du peiling på mål ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.