Xenon grøftelykter som smelter?

Anbefalte innlegg

Jeg har mista lyset på venstre grøfte-lykt, og første tanke var såklart "bytte pære"

Men jeg ble litt undrende da jeg åpna lykta...

 

IMG1130.jpg

 

Er dette bygd om, med kit tro? er det noen som kjenner igjen det som er på min?

Jeg finner overganger liggende sammen med de ekstrapærene jeg fikk med da jeg overtok bilen.

 

Denna lykta må byttes, uten tvil.. men jeg finner ikke maken. Er det noen som vet noe??

 

 

 

Ann-Oline :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde det samme på min forrige bil, A6 av omtrent samme årgang med ettermontert xenon i tåkelys, endte med og handle nye lykter fra ebay til den nette sum av ca 150kr paret.

 

Er nok fordi reflektorene ikkje er laget for den typen pære.

 

Å ja det er ettermontert på din bil også, ingen audier av denne årgang ble levert med xenon i tåkelys.

 

 

Men desse da, passer de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt ingen biler meg bekjent som er levert originalt med xenon i tåkelys, iallefall fra VAG. Opplevde samme på min B7, mange reflektorer for halogen tåler ikke xenon rett og slett.

 

Anyway, de Ivar linker til er rette lykter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja stemmer, det er like lykter, som de du linket til.

Spekulerer litt på, om jeg skal ha det på.. meget mulig at jeg nøkker ut det som er montert på, og får på noe som holder.

Helt ærlig, Sånne greier har ikke jeg tolmodighet til å plages med... da er det fort at silkehanskene blir bytta ut med slegga..:) skal se hva jeg får tak i, å hvordan det blir å se ut... syns jo Trofast er smoooking som han er egentlig Tusen takk for svar !:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det 55W på de omformerene (ballastene) som er plassert på innsiden av fangeren som er koblet til Xenon lyspærene? Jeg har hatt 35W Xenon i mine tåkelys i nesten 5 år nå uten at det er merker i det hele tatt på reflektorene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt ingen biler meg bekjent som er levert originalt med xenon i tåkelys,

 

Her har du det korrekte svaret. Skaff nye tåkelykter, og putt inn halogen eller LED pærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du det korrekte svaret. Skaff nye tåkelykter, og putt inn halogen eller LED pærer.

 

Takk for svar... skal det. Må bytte pærer i hovedlyktene også.. syns jeg kan erindre en tid da det var en litt mindre komplisert jobb.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står det 55W på de omformerene (ballastene) som er plassert på innsiden av fangeren som er koblet til Xenon lyspærene? Jeg har hatt 35W Xenon i mine tåkelys i nesten 5 år nå uten at det er merker i det hele tatt på reflektorene.

 

På mine biler har eg alltid brukt 35w, og hatt samme problem, kan være noe med kondens inni lyktene også?

 

Veldig usikker på grunn, bare at det skjedde på min bil også. Byttet lykter og kjørte med samme pærer i 1,5 år etterpå uten problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det er det i alle lyktene... irriterende... skal nå i første omgang få stell på lysa, så jeg slipper å sitte i "husarest" når det er mørkt:D

 

Så tenker jeg at baklyktene også byttes ut fortløpende:) noen som har en pengemaskin stående, tilfeldigvis?:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes det høres litt rart ut jeg, at xenon har problemer med varme. Lastebilsjåfører klager jo på at de ikke liker xenon i ekstralysene fordi snøen ikke smelter på dem på samme måte som halogen lamper.. Men det er kanskje noe annet i en lykt på størrelse med en håndflate..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.