#1 Skrevet Oktober 6, 2012 Som sakt starter den ikke når den er varm, når den er kald fyrer den med en gang. Noen som har ett godt tips eller to???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 6, 2012 Tipper du har feiljustert DPR. Når motoren er varm (og har gått minst 1 minutt) så mål strømmen til denne, skal da være 0 mA (+/- 3 mA). DPR kan du selv justere, hvordan har jeg laget en tråd om på Bilforumet -- > http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/292702-guide-male-og-justere-differensialtrykkregulatoren-dpr-pa-ke-ke3-jetronic.html Du kan også måle temp-giver til ECU bare for å verifisere at denne er ok. Se tabell under. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 7, 2012 En liten tilleggsopplysning. Dersom justeringer på DPR ikke endrer strømmen til denne så er lambda defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 7, 2012 Virker som om du har vært ute for dette en gang eller to før, skal se om jeg får testet dette iløpet av uken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 8, 2012 Har aldri vært ute for det selv, men vet andre som har hatt slike problemer. Falskluft kan også forårsake slike problemer, altså hull i slanger eller belg mellom mengdefordeler og gasspjeld. Gummibelgen er en gjenganger, det samme er slangene til ISV. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 8, 2012 Hei, Har hatt samme problem på min NG og der var det temperaturføleren til motor som ikke var helt god, koblet fra den og bilen startet selv om den var varm. Temperturføleren sitter på oversiden av vann stussen ut ifra motoren og var 2 polt svart på min bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 8, 2012 Hei, Har hatt samme problem på min NG og der var det temperaturføleren til motor som ikke var helt god, koblet fra den og bilen startet selv om den var varm. Temperturføleren sitter på oversiden av vann stussen ut ifra motoren og var 2 polt svart på min bil. Som jeg skrev i innlegg #2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 9, 2012 Som jeg skrev i innlegg #2 På min ga temperaturføleren grei måling på kald motor, derfor tok jeg med tipset med å koble fra for å teste ved varm motor. Så ditt tips pluss litt til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 9, 2012 jeg skal ta å få ohmet denne tempgiveren, misstenker også att coilen ikke er helt god. ved kald motor er det grei nok gnist og ved "varm" motor er det nesten ikke livstegn, så skal prøve med en ny coil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 12, 2012 Napper av stikkeren på temp føleren og da startet den, men har funne diverse andre feil på bilen nå når jeg har begynt å leite litt, toppakningen er defekt så får vann i sylinder 3 og delvis 4. Samt tettningene på dysene er dårlig så får bytte dette og ta det der ifra! Takker for all hjelp sålangt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...