Audi 90 2.3 10v NG starter ikke når den er varm

Anbefalte innlegg

Som sakt starter den ikke når den er varm, når den er kald fyrer den med en gang. Noen som har ett godt tips eller to????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du har feiljustert DPR. Når motoren er varm (og har gått minst 1 minutt) så mål strømmen til denne, skal da være 0 mA (+/- 3 mA). DPR kan du selv justere, hvordan har jeg laget en tråd om på Bilforumet -- > http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/292702-guide-male-og-justere-differensialtrykkregulatoren-dpr-pa-ke-ke3-jetronic.html

Du kan også måle temp-giver til ECU bare for å verifisere at denne er ok. Se tabell under.

 

VerditempECU-1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En liten tilleggsopplysning. Dersom justeringer på DPR ikke endrer strømmen til denne så er lambda defekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som om du har vært ute for dette en gang eller to før, skal se om jeg får testet dette iløpet av uken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri vært ute for det selv, men vet andre som har hatt slike problemer. Falskluft kan også forårsake slike problemer, altså hull i slanger eller belg mellom mengdefordeler og gasspjeld. Gummibelgen er en gjenganger, det samme er slangene til ISV.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Har hatt samme problem på min NG og der var det temperaturføleren til motor som ikke var helt god, koblet fra den og bilen startet selv om den var varm. Temperturføleren sitter på oversiden av vann stussen ut ifra motoren og var 2 polt svart på min bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Har hatt samme problem på min NG og der var det temperaturføleren til motor som ikke var helt god, koblet fra den og bilen startet selv om den var varm. Temperturføleren sitter på oversiden av vann stussen ut ifra motoren og var 2 polt svart på min bil.

 

Som jeg skrev i innlegg #2 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg skrev i innlegg #2 ;)

 

På min ga temperaturføleren grei måling på kald motor, derfor tok jeg med tipset med å koble fra for å teste ved varm motor. Så ditt tips pluss litt til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal ta å få ohmet denne tempgiveren, misstenker også att coilen ikke er helt god. ved kald motor er det grei nok gnist og ved "varm" motor er det nesten ikke livstegn, så skal prøve med en ny coil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Napper av stikkeren på temp føleren og da startet den, men har funne diverse andre feil på bilen nå når jeg har begynt å leite litt, toppakningen er defekt så får vann i sylinder 3 og delvis 4. Samt tettningene på dysene er dårlig så får bytte dette og ta det der ifra! Takker for all hjelp sålangt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.