Audi 90 2.3 10v NG starter ikke når den er varm

Recommended Posts

Som sakt starter den ikke når den er varm, når den er kald fyrer den med en gang. Noen som har ett godt tips eller to????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipper du har feiljustert DPR. Når motoren er varm (og har gått minst 1 minutt) så mål strømmen til denne, skal da være 0 mA (+/- 3 mA). DPR kan du selv justere, hvordan har jeg laget en tråd om på Bilforumet -- > http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/292702-guide-male-og-justere-differensialtrykkregulatoren-dpr-pa-ke-ke3-jetronic.html

Du kan også måle temp-giver til ECU bare for å verifisere at denne er ok. Se tabell under.

 

VerditempECU-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En liten tilleggsopplysning. Dersom justeringer på DPR ikke endrer strømmen til denne så er lambda defekt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Virker som om du har vært ute for dette en gang eller to før, skal se om jeg får testet dette iløpet av uken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har aldri vært ute for det selv, men vet andre som har hatt slike problemer. Falskluft kan også forårsake slike problemer, altså hull i slanger eller belg mellom mengdefordeler og gasspjeld. Gummibelgen er en gjenganger, det samme er slangene til ISV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Har hatt samme problem på min NG og der var det temperaturføleren til motor som ikke var helt god, koblet fra den og bilen startet selv om den var varm. Temperturføleren sitter på oversiden av vann stussen ut ifra motoren og var 2 polt svart på min bil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Har hatt samme problem på min NG og der var det temperaturføleren til motor som ikke var helt god, koblet fra den og bilen startet selv om den var varm. Temperturføleren sitter på oversiden av vann stussen ut ifra motoren og var 2 polt svart på min bil.

 

Som jeg skrev i innlegg #2 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som jeg skrev i innlegg #2 ;)

 

På min ga temperaturføleren grei måling på kald motor, derfor tok jeg med tipset med å koble fra for å teste ved varm motor. Så ditt tips pluss litt til.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeg skal ta å få ohmet denne tempgiveren, misstenker også att coilen ikke er helt god. ved kald motor er det grei nok gnist og ved "varm" motor er det nesten ikke livstegn, så skal prøve med en ny coil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napper av stikkeren på temp føleren og da startet den, men har funne diverse andre feil på bilen nå når jeg har begynt å leite litt, toppakningen er defekt så får vann i sylinder 3 og delvis 4. Samt tettningene på dysene er dårlig så får bytte dette og ta det der ifra! Takker for all hjelp sålangt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei, slår opp en gammel tråd innen samme tema.

 

En kompis har en 80q 2.3 med NG-motor. Den starter ikke når den er blitt varm. Motor er overhalt for 2 år siden, så sensorer og slanger er byttet.

Har målt DPR, denne har ca 0 mA, OK!

Tok ut kontakten til ISV, da startet den med en gang. Regner da med at denne må byttes?

 

Tilleggspørsmål: Finnes det en guide for å justere gasspjeldet (TPS) på NG-motorer?

Share this post


Link to post
Share on other sites



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.