#1 Posted October 6, 2012 Som sakt starter den ikke når den er varm, når den er kald fyrer den med en gang. Noen som har ett godt tips eller to???? 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#2 Posted October 6, 2012 Tipper du har feiljustert DPR. Når motoren er varm (og har gått minst 1 minutt) så mål strømmen til denne, skal da være 0 mA (+/- 3 mA). DPR kan du selv justere, hvordan har jeg laget en tråd om på Bilforumet -- > http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/292702-guide-male-og-justere-differensialtrykkregulatoren-dpr-pa-ke-ke3-jetronic.html Du kan også måle temp-giver til ECU bare for å verifisere at denne er ok. Se tabell under. 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#3 Posted October 7, 2012 En liten tilleggsopplysning. Dersom justeringer på DPR ikke endrer strømmen til denne så er lambda defekt. 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#4 Posted October 7, 2012 Virker som om du har vært ute for dette en gang eller to før, skal se om jeg får testet dette iløpet av uken 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#5 Posted October 8, 2012 Har aldri vært ute for det selv, men vet andre som har hatt slike problemer. Falskluft kan også forårsake slike problemer, altså hull i slanger eller belg mellom mengdefordeler og gasspjeld. Gummibelgen er en gjenganger, det samme er slangene til ISV. 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#6 Posted October 8, 2012 Hei, Har hatt samme problem på min NG og der var det temperaturføleren til motor som ikke var helt god, koblet fra den og bilen startet selv om den var varm. Temperturføleren sitter på oversiden av vann stussen ut ifra motoren og var 2 polt svart på min bil. 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#7 Posted October 8, 2012 Hei, Har hatt samme problem på min NG og der var det temperaturføleren til motor som ikke var helt god, koblet fra den og bilen startet selv om den var varm. Temperturføleren sitter på oversiden av vann stussen ut ifra motoren og var 2 polt svart på min bil. Som jeg skrev i innlegg #2 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#8 Posted October 9, 2012 Som jeg skrev i innlegg #2 På min ga temperaturføleren grei måling på kald motor, derfor tok jeg med tipset med å koble fra for å teste ved varm motor. Så ditt tips pluss litt til. 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#9 Posted October 9, 2012 jeg skal ta å få ohmet denne tempgiveren, misstenker også att coilen ikke er helt god. ved kald motor er det grei nok gnist og ved "varm" motor er det nesten ikke livstegn, så skal prøve med en ny coil. 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#10 Posted October 12, 2012 Napper av stikkeren på temp føleren og da startet den, men har funne diverse andre feil på bilen nå når jeg har begynt å leite litt, toppakningen er defekt så får vann i sylinder 3 og delvis 4. Samt tettningene på dysene er dårlig så får bytte dette og ta det der ifra! Takker for all hjelp sålangt 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...
#11 Posted June 9 Hei, slår opp en gammel tråd innen samme tema. En kompis har en 80q 2.3 med NG-motor. Den starter ikke når den er blitt varm. Motor er overhalt for 2 år siden, så sensorer og slanger er byttet. Har målt DPR, denne har ca 0 mA, OK! Tok ut kontakten til ISV, da startet den med en gang. Regner da med at denne må byttes? Tilleggspørsmål: Finnes det en guide for å justere gasspjeldet (TPS) på NG-motorer? 0 Share this post Link to post Share on other sites More sharing options...